Președinții de asociații care nu-și programează adunările generale riscă amenzi de 2000 de lei

Cu prilejul acestora vor fi reconfirmate vechile conduceri sau vor fi alese conduceri noi, iar membrii de asociații vor stabili salariile personalului acestor structuri > Adunările generale sunt statutare cu participarea a 50%+1 din numărul membrilor asociației, ceea ce „nu se întâmplă aproape niciodată”
 

Conform Legii nr. 230/2007 privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, în perioada 1-31 martie, toate cele 105 asociații de proprietari din municipiul Suceava sunt obligate să organizeze și să țină adunările generale pentru reconfirmarea vechilor conduceri sau alegerea unora noi. Avertismentul este lansat de viceprimarul Lucian Harșovschi, care spune că Hotărârea Consiliului Local nr. 109/2009 stipulează că, până la finele lunii ianuarie, diriguitorii acestor structuri trebuie să vină la serviciul specializat al administrativului cu data la care sunt stabilite adunările generale, astfel încât să se întocmească un grafic și să fie evitate suprapunerile. Aceasta deoarece, în anii trecuți, majoritatea întrunirilor respective erau programate spre sfârșitul lui martie, iar reprezentanții Primăriei nu mai puteau participa la multe dintre ele. Viceprimarul Harșovschi pune în vedere că, în cazul nerespectării obligațiilor menționate, șefii de asociații riscă sancțiuni contravenționale. „Dacă nu procedează astfel, se vor aplica amenzi cuprinse între 200 și 2000 de lei, președinții riscând acest lucru, pentru că sunt aleși de populație și ei sunt cei care trebuie să stabilească aceste adunări generale”, arată Lucian Harșovschi. Viceprimarul precizează că Serviciul „Asociații de proprietari” al executivului va declanșa o campanie de informare publică privind drepturile și obligațiile proprietarilor, prin afișarea de pliante cu extrase de lege la avizierele de la fiecare scară de bloc. Acțiunea este la cel de-al treilea an consecutiv, dl Harșovschi menționând că, în urma acesteia, reclamațiile la adresa conducerilor s-au diminuat în mod simțitor. Adjunctul primarului Ion Lungu le reamintește proprietarilor că adunarea generală este statutară cu participarea a 50%+1 din numărul membrilor asociației, ceea ce „nu se întâmplă aproape niciodată”. Dacă această condiție nu este întrunită, după 10 zile este convocată o nouă adunare generală, de această dată hotărârile fiind luate cu voturile a jumătate plus unu din numărul celor prezenți. Dacă prima convocare se va face prin anunț postat la avizierul blocului, la cea de a doua există obligația anunțării, de către lucrătorii asociației, din ușă în ușă, pe bază de tabel și cu semnătură, a proprietarilor asociați. „Rugămintea mea către populație este să participe la adunări, pentru că aceste asociații sunt primării de sector, iar oamenii trebuie să se implice și să-și aleagă personalul de conducere. Foarte importantă este stabilirea salariilor acestuia din urmă, care se face tot la adunarea generală, și nu este corect ca o mână de oameni să decidă pentru toți membrii de asociației”, a declarat viceprimarul Lucian Harșovschi, reliefând că întrunirile vor fi accesibile, urmând a fi ținute în zilele nelucrătore sau la orele după-amiezii sau chiar ale serii.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: