De ziua Mondială a Protecției Consumatorilor

OPC Suceava bate recordul la reclamații și controale

În luna februarie inspectorii au făcut 373 de controale pe tematici cu totul deosebite > Componentele IT, mâncarea fast-food și furnizorii în comunicații au intrat pe lista celor amendați > „OPC Suceava din 2008 nu mai poate semăna cu cel de acum câțiva ani”, a declarat inspectorul-șef Elena Oanea
Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Suceava marchează Ziua Mondială a Protecției Consumatorilor băgând jar în activitatea de control. În luna februarie, inspectorii OPC au realizat 373 de astfel de acțiuni. “Este o cifră-record în toată istoria instituției. Luna februarie a fost una cu adevărat intensă, în care OPC Suceava s-a confruntat cu reclamații foarte multe și controale de facturi deosebite”, a declarat Elena Oanea, șefa instituției. Protecția consumatorilor se confruntă de ceva vreme cu spețe noi de activități ce tre-buie controlate, cu reclamații ce fac obiectul unor domenii de care, cu numai câțiva ani în urmă, nici nu se pomenea.
 

Componente IT aduse din “dosul șurii” Un exemplu este acțiunea de control făcută în luna februarie de OPC privind res-pectarea legislației în do-meniu privind echipamentele IT, ocazie cu care au fost ve-rificați 18 operatori de profil din Suceava. La 13 dintre ei au fost găsite nereguli și s-au aplicat amenzi în cuantum consistent, dar, mai important, au fost problemele iden-tificate la unul dintre opera-tori. Inspectorii au găsit la acesta componente IT de pro-veniență China și Malaezia, importate de o firmă din Cluj, dar pentru care nu garanta și nu certifica niciun act de pro-veniență. Grav era că pe toate aceste componente exista em-blema Comunității Europene, motiv pentru care cercetările s-au extins și asupra importa-torului. OPC Suceava presu-pune de fapt că produsele gă-site la operator sunt aduse de undeva din “dosul șurii” și că montarea lor în unități IT des-tinate cumpărătorilor este o formă de comerț abuziv, cât timp poate fi vorba de produse contrafăcute, dar pe care su-cevenii le plătesc ca pe pro-duse certificate. La fast-food, ca la cârciuma din gară Agenți economici ce vând sucevenilor produse alimen-tare fast-food au fost găsiți la controalele OPC mai rău decât cârciumile de pe lângă gară. Din cei 4 verificați, niciunul n-a fost în regulă privind res-pectarea normelor de protecție a consumatorilor. La un astfel de fast-food, închis de altfel ulterior, bucătăria funcționa în condiții complet improprii și e greu de spus ce vor fi mâncat clienții lui înainte de control. În frigider au fost gă-site produse alimentare fără să se știe de unde provin. Ouăle, fără ștampilă, fuseseră pro-babil cumpărate de la “bă-buțe” din piață. Tot acolo erau diferite cantități de carne to-cată, fiartă și congelată (peri-șoare), interzise de legislație, cu care bucătarii dădeau gust, instant, ciorbelor din ziua în curs. Firme de comunicații amendate pentru că-și înșeală clienții Dintre zecile de reclamații înregistrate la OPC Suceava în luna februarie, două aduc în actualitate nemulțumirile consumatorilor vizavi de ser-viciile prestate de operatorii locali în comunicații. Un sucevean a reclamat ins-tituției prestația înșelătoare a unei astfel de firme. Omul a văzut în mass-media oferta publicitară a acestei firme ce oferă un anumit pachet de servicii care include, pe lângă televiziune prin cablu de care beneficiază deja majoritatea sucevenilor, și internet și te-lefonie. Firma promite în o-fertă doar 5 zile de așteptare până la instalarea pachetului. Persoana care era pe cale să contracteze astfel de servicii a așteptat 8 și s-a dus la firmă, care nu l-a lămurit când vor veni lucrătorii să-i monteze restul rețelelor. Apoi s-a dus la OJPC. Pentru că reclamația s-a dovedit întemeiată, firma a fost amendată cu 5500 de lei, pentru publicitate înșelătoare. La adresa acestei firme s-au înregistrat, din același regis-tru, 3 reclamații, iar OPC are în vedere deja posibilitatea aplicării unor amenzi mult mai mari în cazul în care nu vor respecta termenele din oferta publicitară, având chiar posibilitatea închiderii temporare a firmei. Nici un alt furnizor de ser-vicii Internet și telefonie fixă n-a scăpat nereclamat și pe bună dreptate. La OPC au ajuns cu jalba doar câțiva suceveni, dar, de fapt, și mai mulți s-au confruntat cu aceleași pro-bleme. O reclamație viza fap-tul că, trezindu-se la un moment dat fără serviciile con-tractate, un client s-a prezen-tat la furnizor cu problema. “Venim”, i s-a spus acolo, dar omul a avut de așteptat mult și bine reluarea serviciilor. A tot așteptat, iar până la urmă s-a dus din nou să vadă la firmă de ce nu are Internet și telefon. Angajații firmei l-au dus cu preșul, ascunzându-i realitatea. Reclamantul a aflat în final că, deoarece era un client mai izolat, firma, într-o nouă structură organizatorică, nu mai introduce cablu pentru un „abonat unic”. A fost amen-dată și această, firmă pentru practică comercială abuzivă… “E de lucru la OPC Suceava cum n-a fost de mulți ani. Se desfășoară controale zilnice, pe tematici tot mai diverse, tot mai noi, pentru că, în funcție de dezvoltarea pieței, nici OPC Suceava din 2008 nu mai poate semăna cu cel de acum câțiva ani”, a concluzionat inspectorul-șef Elena Oanea.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: