Întrucât cetățenii se plâng de facturi mari la regularizare

E.ON recomandă alegerea cu atenție a tipului de tarif

Consumatorii de energie electrică cu venituri reduse își pot plăti parțial factura emisă pentru consumul a două luni, adică lunar, dar numai la casieriile E.ON Moldova, ne informează un comunicat. Potrivit acestuia, mulți clienți au sesizat că facturile plătite în perioada de regularizare a consumului de energie electrică la 6 luni sunt foarte mari, în urma analizării lor constatându-se anumite cauze: „Sunt clienți care au optat pentru tariful de tip social (recomandat pentru un consum de până la 90 kwh/lună), dar care au avut în realitate consumuri mult mai mari. În acest caz, cantități mari de energie sunt facturate la tranșa a III-a a tarifului social (0,9366 lei/kwh).
 

Sunt clienți la care consumul realizat este de două sau trei ori mai mare decât consumul estimat. În acest caz, facturile pe bază de consum estimat au avut valori mici, corespunzătoare unui consum de 40-50 kwh/lună, dar la citirea de regularizare efectuată la șase luni facturile au ajuns la valori corespunzătoare unui consum de 600-700 kwh”. Ca atare, E.ON recomandă consumatorilor în cauză să verifice dacă convenția de consum furnizată se bazează pe consumul real, iar dacă nu să o refacă și să o prezinte companiei. De asemenea, în cazul în care consumul se menține peste 90 kwh/lună, se recomandă alegerea unui alt tip de tarif, cum ar fi tariful de tip monom cu rezervare, ceea ce înseamnă un preț de rezervare de 0,1440 lei/zi și un preț al energiei de 0,2993 lei/kwh, fără TVA și accize. De pildă, pentru un consum mediu de 150 kwh/lună, la tarif social se plătesc 82,32 lei (60 kwh se plătesc la tariful de 0,1979 lei/kwh și rezultă 11,874 lei, 30 kwh – la 0,4750 lei/kwh care înseamnă 14,25 lei, iar 60 kwh – la 0,9366 lei/kwh – 59,196 lei). Se observă că în primul caz clientul plătește o factură cu 40% mai mare, pentru că tariful ales nu este potrivit consumului realizat. Pentru consultanță și alte lămuriri cetățenii se pot adresa Call Center-Tonul E.ON, de luni până vineri, între orele 7-21 – @ 0801 000 939, pentru apeluri din rețeaua Romtele-com, @ 0235 305 555, pentru apeluri din orice rețea, la tarif al operatorului rețelei din care se efectuează apelul, sau la Centrele Relații cu Clienții E.ON Moldova Furnizare.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: