În jurul „Zidului morţii”, un zid de tăcere

> Deputatul cere să se facă publice rezultatele anchetelor referitoare la accidentele deosebit de grave de pe şoseaua de centură şi divulgarea persoanei care a decis construirea „zidului morţii”

Deputatul PSD de Suceava Cătălin Nechifor a interpelat doi miniştri ai Guvernului Grindeanu, respectiv pe ministrul Transporturilor, Răzvan Alexandru Cuc, şi ministrul de Interne, Carmen Daniela Dan, privind lucrările la şoseaua de centură a Sucevei.

În interpelare, Nechifor arată că în anul 2007 au fost demarate de CNADNR procedurile privitoare la realizarea variantei de ocolire a municipiului Suceava.

„Iată că, după 10 ani, acest obiectiv important pentru infrastructura rutieră a judeţului şi a municipiului Suceava nu este încă finalizat.

Gândită iniţial ca o şosea cu două benzi pe sens, varianta de ocolire a suferit de-a lungul timpului modificări de proiectare şi schimbări ale soluţiilor tehnice, dar a şi generat multiple situaţii negative, inclusiv decesul unor conducători auto, în urma impactului autovehiculelor cu a numitul «zid al morţii» (din giratoriul de pe DN 17, de la intrarea în municipiul Suceava, dinspre Gura Humorului)” arată Nechifor.

El cere celor doi miniştri mai multe informaţii, ţinând cont de faptul că, la acest moment, este dat în exploatare doar tronsonul 3 (din 2015) între zona Pătrăuţi – DN2 şi giratoriul de pe DN 17, având în vedere că, în ultima perioadă, nu s­a mai lucrat deloc pe tronsoanele 1 şi 2, lucrări care ar asigura punerea în exploatare în totalitate a variantei de ocolire a municipiului Suceava.

Astfel, Nechifor cere stadiul anchetelor în situaţia accidentelor cu victime umane de la „zidul morţii”, eventual rezultatele acestor anchete, dacă au fost finalizate, să se precizeze cine a luat decizia de a construi un obstacol masiv („zidul morţii”) pe un drum naţional, DN 17, pe care se circulă cu viteză ridicată, dar şi rapoartele de expertiză ale lucrărilor efectuate la varianta de ocolire, realizate după anul 2013. De asemenea, să se menţioneze care a fost costul iniţial al variantei de ocolire a municipiului Suceava şi cum s-a modificat valoarea acesteia de-a lungul timpului. (N.B.)

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI