Parteneriat multilateral Comenius

Școala Panaci, în vizită la Londra

Școala cu Clasele I-VIII Panaci a obținut grantul pentru un proiect Comenius care se va desfășura pe parcursul anilor 2009-2011. Proiectul este centrat pe dezvoltarea sensibilității, creativității și cunoașterii reciproce prin intermediul poveștilor tradiționale ale elevilor și profesorilor din patru țări partenere: Anglia, Italia, Turcia și Spania.

 

Astfel, în perioada 30 noiembrie – 6 decembrie a avut loc la Londra prima întâlnire de lucru din cadrul proiectului Comenius – parteneriate multilaterale, din cadrul Lifelong Learning Program, proiectul de față numindu-se „Traditional Travelling Tales ”. Din partea Școlii Panaci au participat două cadre didactice (Verdeșescu-Buzilă Mirela – director și coordonator al proiectului la nivel de instituție și Verdeșescu-Buzilă Sandu – consilier educativ, responsabil cu principalele activități din cadrul proiectului) și patru elevi (Moraru Mihaela Cristina – clasa a VI-a, Alupei Loredana – clasa a VI-a, Anechitei Iulian – clasa a VII-a, Țăranu Ilie – clasa a VIII-a).
Programul întâlnirii a vizat în primul rând vizitarea celor două școli partenere din Londra – „Bush Hill Park” și „St. James” –, unde am avut prilejul să-i cunoaștem și pe ceilalți reprezentanți ai școlilor partenere din Italia, Turcia și Spania.
Parteneriatul Comenius deschide orizonturi către Europa atât pentru profesori, cât și pentru elevi, dându-le posibilitatea de a cunoaște mai multe aspecte despre fiecare țară parteneră. Astfel, elevii au avut ocazia să-și împărtășească interesele, să învețe despre viața, cultura și limba vorbită în țara școlilor partenere. Pe parcursul primei întâlniri, ni s-a oferit ocazia să înțelegem că oamenii au puncte de vedere și interese comune, indiferent de locul în care trăiesc și că prietenia și înțelegerea sunt cele mai importante valori ale omenirii.
În cadrul reuniunii de proiect am avut plăcerea de a vizita școlile țării partenere din Anglia, cunoscând atât elevii cât și profesorii implicați în proiect. Primirea a fost extrem de plăcută și prietenoasă, însoțită de turul școlilor. Am putut analiza, cu acest prilej, diferențele și asemănările existente între instituțiile pe care le reprezentăm. Fiecare țară parteneră și-a prezentat propria instituție de învățământ printr-un material Power Point sau video, iar pentru că tema proiectului este legată de poveștile tradiționale, pe rând, ne-am promovat scriitorii și poveștile cele mai reprezentative, cât mai divers și original posibil.
Întâlnirea a oferit prilejul profesorilor de a-și prezenta propriul sistem educațional, de a-l compara cu celelalte sisteme, de a-și împărtăși ideile și modalitățile de predare folosite, iar concluzia a fost că nu există un model general valabil, fiecare sistem prezentat oferind soluții inovatoare pentru ceilalți; poate că mijloacele sunt cele care diferă.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI