Ziua Internațională a Turismului

Bucovina, destinație de rang înalt a României turistice

La mijlocul acestei luni, timp de trei zile, s-a desfășurat prima ediție a Târgului de turism al Bucovinei. Despre ceea ce s-a întâmplat în perioada 14-16 septembrie, ziarul nostru a scris pe larg chiar în perioada desfășurării evenimentului. Revenim acum – cu ajutorul dlui CĂTĂLIN NECHIFOR, director în cadrul Consiliului Județean Suceava – cu o privire de ansamblu asupra manifestării, dorind să aflăm ce învățăminte s-au tras și care vor fi efectele viitoare asupra turismului bucovinean. De ce? Pentru că turismul este, probabil, singura șansă de dezvoltare a zonei noastre.
 

„Prima ediție a acestui târg a fost un examen de capacitate pe care l-am susținut toți actorii care ne-am implicat în organizarea manifestării – ne-a spus dl Cătălin Nechifor. Pornind de la ROMEXPO, sub umbrela căruia s-a desfășurat întreaga activitate, urmând Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a județului Suceava, Consiliul Județean, Prefectura, Primăria municipiului, foarte multe primării din județ și, în primul rând, agenții economici, care s-au prezentat extraordinar, s-a reușit să se întregească o imagine a unei Bucovine turistice, ca destinație de rang înalt a României, atât pe plan național, cât și internațional. La Centrul Economic <> s-au întâlnit cererea cu oferta. Peste o sută de expozanți au ocupat întreaga suprafață de expunere din pavilionul central, reușind să sugereze totalitatea formelor de turism care se pot practica la nivelul județului: turismul religios, cultural, balnear ș.a.m.d. S-au prezentat toate zonele turistice importante: zona Suceviței, Dornelor, Humorului, Rădăuțiului, Sucevei. Pe lângă agenții eco-nomici din turism (hoteluri, restaurante, pensiuni și agenții de turism), au fost implicate și companii care desfășoa-ră activități economice în legătură cu industria turismului. Aș vrea să apreciez modul în care s-au prezentat câteva firme care oferă echipament special pentru industria turismului și care au reușit să dea o notă superioară acestui târg, pentru că foarte mulți dintre cei care au participat, și ca expozanți, și ca vizitatori, în mod sigur vor apela la aceste echipamente, pentru a-și crește gradul de confort și calitatea serviciilor pe care le oferă turiștilor”. Pe lângă atracțiile oferite de expozanți, organizatorii au atras publicul și cu ajutorul unor formații artistice – „Iris”, Ansamblul „Ciprian Porumbescu”, „Record”, artiști de la Școala de Artă din Suceava și de la câteva ansambluri din județ –, care au susținut concerte la care au participat mulțime de oameni. Lumea a avut ce vedea, ca ofertă turistică, și a trăit și momente de relaxare. Organizatorii au vrut să promoveze astfel această pri-mă ediție a Târgului de turism al Bucovinei, pentru că de această ediție depinde foarte mult modul în care se va reuși în viitor dezvoltarea acestui tip de manifestări, știut fiind că, dacă ai rezultate de la înce-put, din ce în ce mai mulți vor dori să vină și să dea o mai mare amploare manifestării la edițiile următoare. În acest sens, se contează în continua-re pe sprijinul ROMEXPO, care va rămâne organizator principal al Târgului de turism al Bucovinei, această activitate urmând a fi înscrisă în Calendarul național al ROMEXPO, cel mai important jucător pe piața de târguri și expoziții din România. La fel de important este și modul în care participanții reușesc să dea viață standurilor, să le facă atractive. Sub acest aspect, „cel mai interesant stand de prezentare l-a avut Sucevița, ca zonă, care a avut și formații artistice în standul propriu, a avut și gastronomie, obiceiuri, tradiții. Asta înseamnă de fapt turismul pe care încercăm să-l promovăm. Faptul că la târg au fost prezente și câteva regiuni din afara țării (CJ Suceava are încheiate parteneriate cu 8 regiuni din Europa), precum Departamentul de Nord din Franța, regiunile Cernăuți și Ivano Frankovsk din Ucraina, voievodatul Si-lezia din Polonia, arată im-portanța care este acordată manifestării inclusiv de stră-ini. Standurile pe care le-au prezentat au fost un element de atracție pentru vizitatori, ei având posibilitatea să vadă ce se oferă și în alte părți din Europa pe linie de turism. Scopul a fost să demonstrăm că avem relații puternice cu străinătatea și că partenerii sunt alături de noi chiar și atunci când nu există o miză foarte clar definită. Iar parti-ciparea ambelor regiuni din Ucraina care ne sunt vecine la granița de nord a României arată importanța Centrului Economic <> ca zonă în care poate fi promo-vată ideea de economie regio-nală. Și contăm pe prezența lor în viitor la acest centru de expoziții, pentru a putea des-fășura împreună activități de promovare în diverse dome-nii, de la economie la ramuri specifice, agricultură, turism etc. Vrem nu vrem, în această parte a Europei va trebui să lucrăm împreună și e bine că avem deja deschise relații cu partenerii din Ucraina”. Târgul de turism a însem-nat o provocare majoră și pen-tru Centrul Economic „Buco-vina”, deoarece a fost primul eveniment de amploare pe care l-a găzduit. Majoritatea celor prezenți au fost încântați de ceea ce oferă acest spațiu de expunere, dar și de afaceri, așa cum reiese și din răspunsu-rile date prin cele peste 400 de chestionare completate de participanți. Concluzia domi-nantă relevă cât de bine a fost structurat acest centru economic și de afaceri, chiar dacă e la o oarecare distanță față de centrul Sucevei. Dar, se știe, Centrul Economic „Bucovina” a fost creat pentru județul Su-ceava, nu numai pentru municipiul Suceava, pentru regi-unea în care ne aflăm, nu neapărat pentru o zonă strict delimitată. Participanții, prin chestionare, au arătat și deficiențele de la această primă ediție a târgului, una din cele mai importante fiind lipsa unor spații pentru servicii de urgență, a unei farmacii, dar și slaba calitate, chiar lipsa semnalului pentru telefonie mobilă în pavilionul central. „Am dat chestionarul, pentru că vrem într-adevăr să învățăm, deoarece experiența o capeți în timp. Din majoritatea chestionarelor a reieșit însă că prima ediție a fost un succes” – a concluzionat dl director Cătălin Nechifor.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI