În organizarea FSE de la USV

Sesiune de formare în educaţie non-formală cu 30 de cadre didactice masteranzi

Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava a organizat, recent, o sesiune de formare specializată în educaţie non-formală, la care au participat 30 de cadre didactice masteranzi de la cele trei programe ale facultăţii. Proiectul a fost iniţiat de conf. univ. dr. Otilia Clipa şi masterand – profesor învăţământ primar Dorina Fărtăiş. Cursul s-a intitulat „Metode şi instrumente de educaţie nonformală” şi s-a desfăşurat prin intermediul Centrului de formare continuă al Universităţii Suceava, din Vatra Dornei, fiind susţinut de formatorii Elena şi Vasile Lupoaea. Tematica acestui curs este considerată „actuală şi prioritară”, dat fiind „complementaritatea formal, non-formal şi informal”, pe de o parte, şi „necesitatea recunoaşterii competenţelor acumulate în mediul non-formal sau informal în cel instituţional”.

Potrivit reprezentanţilor FSE, participanţii au beneficiat de „experienţe inedite de formare”, cursul fiind realizat atât în spaţiul academic al Centrului, cât şi în mediul natural din zonă. Activitatea a avut un dublu scop: de „exersare a abilităţilor pedagogice, dar şi de trăire a unor valori fundamentale umane precum generozitatea, cooperarea, responsabilitatea, comunicarea autentică”.

Elena Lupoaea-Petrea a declarat că acest tip modern de instruire „elimină stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse, valorifică deprinderile formale şi se foloseşte de implicarea totală a participantului, care dobândeşte astfel noi abilităţi”. Ea a mulţumit USV Suceava pentru iniţiativă şi şi-a exprimat convingerea că, dacă „toţi profesorii ar ţine în mână şi cheile uşilor non-formalului, elevii ar veni cu drag la şcoală”.

La rândul său, conf. univ. dr. Otilia Clipa a precizat că „formarea cu sens şi pozitivitate face parte din misiunea asumată a Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei şi a Universităţii din Suceava”, iar „istoria formării caracterelor prin educaţie formală sau non-formală este una temeinică şi îndelungată”, ceea ce dă speranţă pentru „reînvierea spiritului bucovinean educaţional”.

Coordonatoarea activităţii, masterand Dorina Fărtăiş, a adăugat că, la finalul cursului „ne-am propus să stabilim relaţii mai strânse între formal şi non-formal în sistemul de învăţământ, să motivăm şi să inspirăm alţi colegi, dar şi să dezvoltăm noi proiecte care să dezvolte oamenii şi să răspândească bucurie în rândul elevilor, profesorilor şi părinţilor”.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI