Lucrările pentru ultimele două tronsoane ale centurii ocolitoare ale Sucevei sunt scoase la licitaţie

> Până acum, „realizată a fost expertiza tehnică pentru stabilirea şi evaluarea lucrărilor necesare finalizării obiectivului” informează Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi

Judeţul Suceava a stat, în anul 2015, sub semnul unor realizări importante pe latura investiţiilor în infrastructura rutieră naţională. Aşa transmite Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi care evidenţiază, la acest capitol, recepţionarea la terminarea, pe 29 ianuarie 2015, a lucrărilor de modernizare a drumului naţional DN 29 Suceava – Botoşani, pe o lungime de 39,71 km. În acelaşi context, reliefată este şi punerea în funcţiune, pe 12 martie 2015, şi deschiderea circulaţiei rutiere pe tronsonul III al variantei de ocolire a municipiului Suceava, pe mai mult de 5 km, între Pătrăuţi şi drumul naţional DN 17, la Şcheia.

Potrivit compartimentului de relaţii cu presa al Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Iaşi, pentru obiectivul intitulat Reabilitarea drumului naţional DN 18, între km 180+400 şi 220+088, adică cel de la limita de judeţului Suceava la Iacobeni şi Şesuri-Cârlibaba, între km 180+850 şi 199+400, a fost deja încheiat contractul de proiectare şi execuţie. Nu în cele din urmă, responsabilii ieşeni transmit că, în cazul tronsoanelor I şi II ale primului inel ocolitor al reşedinţei de judeţ, pe o distanţă de 7,43 km, a fost realizată expertiza tehnică pentru stabilirea şi evaluarea lucrărilor necesare finalizării obiectivului, „lucrări care se vor achiziţiona prin licitaţie deschisă la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA”.

De menţionat este că varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe drumul european DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe drumul european DE 576, dinspre Vatra Dornei spre frontiera cu Ucraina. Carosabilul cu două benzi a fost prevăzut a avea o lăţime de 7 metri şi a permite o viteză de circulaţie de 80 km/h. Pe traseul ocolitor au fost proiectate trei viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. Amenajate trebuia să fie, de asemenea, şase poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, cu o lungime de 17,7 metri. Iniţial valoarea proiectului era de 67 milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Construcţia şoselei de centură a Sucevei a început în 2008, de atunci investiţia mărindu-şi continuu valoarea, ajungând, după unele aprecieri, la 86 de milioane de euro.

Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi mai informează că pe durata anului 2015 secţiile de Drumuri Naţionale Suceava şi Câmpulung Moldovenesc au avut o susţinută activitate de întreţineri curente şi reparaţii. Astfel, a fost desfăşurată o gamă largă de lucrări, principalele obiective avute în vedere fiind repararea suprafeţelor „îmbrăcăminţii” rutiere, atât în cadrul programului de întreţinere multianuală, cât şi în regie; întreţinerea şi repararea elementelor de siguranţă a circulaţiei, precum parapete şi mijloace de semnalizare; executarea de marcaje rutiere; intervenţii pentru înlăturarea obstacolelor şi a efectelor accidentelor naturale şi rutiere; activităţi de „toaletare” a zonelor de siguranţă ale drumurilor naţionale.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI