Potrivit şefului administraţiei judeţene

CJ se va ocupa de documentaţia pentru segmentul Suceava – Păltinoasa din Autostrada Nordului

> Tronsonul până la Vatra Dornei are tuneluri şi e mai dificil, astfel că am cerut CNAIR să se ocupe, a precizat Gheorghe Flutur

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, miercuri, în plenul Consiliului Judeţean Suceava, că a solicitat CNAIR să se ocupe de finalizarea documentaţiei pentru tronsonul de la Frasin la Vatra Dornei din Autostrada Nordului, care este mai dificil, întrucât are prevăzute tuneluri, în condiţiile în care CJ Suceava nu are personal tehnic specializat.

În şedinţa de miercuri, CJ Suceava a aprobat încheierea unui nou acord cu CNAIR pentru realizarea documentaţiei necesare pentru drumul de mare viteză Suceava– Păltinoasa.

Gheorghe Flutur a spus că în acordul iniţial cu CNAIR era prevăzut că CJ Suceava se va ocupa şi de proiectare şi de pregătirea pentru execuţie, la vremea respectivă finanţarea fiind asigurată pe POIM; dar că s-a trecut pe Programul Transport 2021-2027, unde regulamentul prevede că trebuie asigurată cofinanţare de 2% din valoarea investiţiei.

„Pe partea de investiţii nu avem atâţia bani la cât costă toată povestea asta şi am discutat cu Ministerul Transporturilor şi CNAIR ca de partea aceasta să se ocupe ei, pentru că ei au această posibilitate. Nouă ne-ar bloca fondurile Consiliului Judeţean dacă ne-am ocupa” a spus Flutur, care a menţionat că CJ Suceava se va ocupa numai de proiectare ceea ce va ajuta la scurtarea perioadei de realizare a documentaţiei.

Consilierul judeţean PSD Cezar Ioja l-a întrebat care este situaţia în ceea ce priveşte restul drumului de la Gura Humorului spre Vatra Dornei.

„Este treaba CNAIR. Au venit de Bistriţa până la Vatra Dornei. Au fost nişte neînţelegeri la Poiana Stampei. Traseul de la Vatra Dornei până la Gura Humorului e rămas neacoperit. I-am rugat să scoată din nou la licitaţie. CNAIR trebuie să se ocupe. O etapă este făcută, Analiza multicriterială, dar trebuie să meargă mai departe. Nu au scos încă la licitaţie” a răspuns Flutur.

El a arătat că CJ Suceava s-a oferit să se ocupe de tronsonul de la Sf. Ilie până la Păltinoasa, iar pentru celălalt i-a rugat pe cei de la CNAIR să se ocupe.

Gheorghe Flutur a spus că nici CJ Suceava nu are resurse suficiente pentru toate proiectele în care se implică, precizând că personalul tehnic al CJ Suceava se ocupă şi de drumul naţional paralel cu frontiera de la Vicovu de Sus la A 7, a fost pe varianta ocolitoare Gura Humorului, e pe drumul expres Suceava – Botoşani, iar acum intră pe tronsonul Suceava –Păltinoasa.

„Dacă vrem, cu câţi oameni am eu la tehnic să fac şi zona de munte unde, probabil, vor fi tuneluri, este extrem de complicat, iar de aceea am sugerat CNAIR să se implice, pentru că au experienţă. E cea mai dificilă zonă în care trebuie să-şi asume” a menţionat preşedintele CJ Suceava.

Flutur a spus că până la urmă tot CJ Suceava ar putea prelua şi acest tronson, dar că va trebui angajaţi specialişti. Dar pentru CJ Suceava e greu să găsească experţi în tuneluri, exemplificând cu situaţia construirii pasajului dintre cele două zone ale Spitalului Judeţean Suceava, unde a fost adus un specialist din Galaţi. (N.B.)

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI