Odată cu intrarea în Spaţiul Schengen, poliţiştii suceveni folosesc noul sistem de verificare şi legitimare EDAC, interconectat la baza de date

Începând cu data de 31 martie a.c., ora 00:00, poliţiştii suceveni operaţionalizează şi implementează noul sistem de verificare şi legitimare, cu utilizarea unei aplicaţii informatice care oferă beneficii tehnologice şi operative atât în activitatea profesională zilnică a poliţiştilor cât şi pentru principalul beneficiar – cetăţeanul.

În contextul aderării României la spaţiul Schengen pe căile de circulaţie aeriene şi având în vedere şi provocările şi necesităţile permanente în context securitar, a fost operaţionalizat un nou sistem de verificare a vehiculelor şi legitimare a persoanelor.

Aflăm că verificarea se face imediat, cu ajutorul dispozitivelor mobile şi a unei aplicaţii informatice de mare acurateţe – EDAC.

Peste 200 de dispozitive mobile sunt deja în utilizarea poliţiştilor suceveni de ordine publică şi peste 100 de tablete sunt în dotarea poliţiştilor rutieri suceveni.

„Interacţiunea cu cetăţeanul este mult mai simplă, mai civilizată şi mai eficientă” ni s-a precizat.

Aplicaţia informatică instalată pe dispozitivele speciale şi securizate ale poliţiei oferă, prin simpla scanare a documentului de identitate, toate datele necesare legitimării şi interpelării persoanei.

Interconectarea automată cu bazele de date oferă instantaneu elementele necesare activităţii de legitimare şi dispunerii măsurilor procedurale în funcţie de rezultatele evidenţiate.

În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua şi prin introducerea manuală de către poliţist a datelor de identitate.

„Aplicaţia şi poliţistul pot astfel salva vieţi, identifica la timp persoane semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite, în situaţii diverse de risc victimal sau infracţional. Dispozitivele mobile sunt gestionate la nivelul MAI şi sunt operaţionalizate strict pentru efectuarea procedurilor de legitimare şi verificare. Acestea sunt utilizate în scop strict profesional şi sunt în dotarea de serviciu a poliţiştilor, fiind operaţionalizate doar cu utilizarea aplicaţiei oficiale EDAC, având limitări tehnice de a fi utilizate în alte scopuri.

Astfel, toate datele obţinute prin activităţile procedurale sunt gestionate în mod strict legislativ şi oficial, cu respectarea tuturor procedurilor şi a legislaţiei în vigoare în materie de asigurare a ordinii şi liniştii publice şi siguranţei cetăţenilor. (…)

Doar în primele ore ale zilei de 31 martie, la nivelul judeţului Suceava, aplicaţia informatică şi sistemele tehnologice au fost utilizate de poliţiştii suceveni pentru legitimarea a peste 800 de persoane şi pentru verificarea a cca 500 de vehicule” se arată într-un comunicat al IPJ Suceava.

„Mulţumită tehnologiei şi aplicaţiei electronice, orice legitimare este automat raportată la coordonate de timp şi spaţiu, oferind echidistanţă şi eficienţă şi generând un grad crescut de încredere a cetăţeanului în activitatea Poliţiei Române” se mai arată în document. (N.B.)

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI