Primăria Fălticeni îşi diversifică serviciile publice electronice oferite cetăţenilor

Primăria Fălticeni a finalizat un nou proiect pentru îmbunătăţirea serviciilor publice oferite cetăţenilor din acest municipiu, „Management performant pentru Municipiul Fălticeni”, finanţat cu fonduri europene prin Programul Operaţional Creşterea Capacităţii Administrative. Acest proiect este o completare a unui alt proiect cu finanţare europeană, „Planificare strategică şi simplificarea procedurilor administrative la nivelul municipiului Fălticeni”, implementat cu succes anul trecut şi care îşi dovedeşte deja utilitatea pentru cetăţeni şi administraţie.

Conferinţa de închidere a proiectului a avut loc joi, 23 noiembrie, în prezenţa primarului, a responsabililor pentru implementarea proiectului, a angajaţilor municipalităţii şi ai reprezentanţilor instituţiilor fălticenene.

În deschiderea conferinţei, Cătălin Coman a ţinut să precizeze că acest proiect în valoare de 3,4 milioane de lei, este al doilea proiect finanţat şi implementat de Primăria Fălticeni prin POCCA în vederea creşterii calităţii serviciilor pe care municipalitatea le oferă cetăţenilor.. a reprezentat a doua etapă de îmbunătăţire a managementului municipalităţii,

„Acest proiect, împreună cu celelalte proiecte pe care le are municipiul Fălticeni din punct de vedere administrativ vor contribui la o relaţie mult mai bună cu cetăţenii noştri. Vorbim de o perfecţionare a aparatului de specialitate al primăriei, cu beneficiu cert în relaţiile pe care municipiul le are instituţional cu cetăţenii. Şi aş mai aminti aici de proiectul prin care reabilităm pe bani europeni clădirea primăriei Fălticeni, corpul principal, printr-un proiect european prin PNRR, şi un alt proiect prin Agenţia Fondului de Mediu privind reabilitare clădiri secundare a primăriei, corpul B, fosta Judecătorie. Iată că sunt trei proiecte importante finanţate pe programe diferite, două dintre ele pe bani europeni şi unul pe fonduri guvernamentale, toate având o valoare de aproximativ 30 de milioane de lei. Sunt 300 de miliarde de lei vechi, bani externi care vin în bugetul municipiului Fălticeni pentru investiţiile de care am amintit. Sunt convins că odată cu finalizarea tuturor acestor proiecte ceea ce ne-am propus de la început, adică o administraţie eficientă, aşa cum este şi titlul acestui proiect, să fie într-adevăr o realitate şi să ne bucurăm împreună, noi în ceea ce priveşte administraţia locală şi cetăţenii municipiului Fălticeni.

Felicitări tuturor celor implicaţi, celor doi manageri, echipelor care i-au ajutat, colegilor de la consultanţă şi toţi cei care au muncit pentru ca acest proiect să fie încheiat cu succes şi să absorbim în integralitate bani europeni de care municipiul Fălticeni şi România are nevoie” a spus primarul Cătălin Coman.

38 de servicii noi, de tip front-office

Proiectul şi-a propus să consolideze capacitatea instituţională şi să eficientizeze activitatea la nivelul Primăriei prin obiective specifice, precum introducerea instrumentelor de management al calităţii şi performanţei, simplificarea procedurilor administrative, şi dezvoltarea competenţelor personalului.

Alexandru Ghiduc, managerul proiectului „Management performant pentru municipiul Fălticeni”, a precizat că acest program a fost iniţiat cu scopul clar de a transforma şi moderniza modul în care Primăria Fălticeni interacţionează cu cetăţenii. „Conceptul proiectului este de «one-stop shop» pentru servicii publice electronice, ceea ce permite cetăţenilor acces simplificat la toate serviciile necesare într-un singur loc, 38 de servicii noi, de tip front-office), printre care se numără: programări online pentru obţinere acte de identitate, pentru transcrieri de documente de stare civilă; raportare de incidente de pe raza municipiului, cu posibilitatea indicării pe hartă şi furnizării de imagini de la faţa locului; cereri de închiriere terenuri de pe domeniul public/privat al UAT, de concesiune sau prelungire a concesiunilor; actualizări informaţii parcări de reşedinţă; închirieri de utilaje ale Direcţiei de Utilităţi Publice; cereri de eliberări adeverinţe din registrul agricol, atestate de producător şi carnet de comercializare; cereri de eliberare a certificatelor de atestare fiscală; depuneri declaraţii fiscale pentru stabilirea impozitului pentru terenuri, clădiri şi mijloace de transport, inclusiv scoaterea din evidenţă a mijloacelor de transport. Multe dintre aceste servicii sunt destinate atât persoanelor fizice cât şi persoanelor juridice, iar siguranţa datelor transmise către primărie este asigurată de una dintre cele mai importante firme de securitate cibernetică, CertSign SA, prin folosirea celor mai moderne tehnologii, prietenoase cu mediul, de tip paperless (fără hârtii tipărite). Interacţiunea cu administraţia publică locală poate fi evaluată online prin completarea unui chestionar de satisfacţie, pentru a putea creşte calitatea serviciilor” a arătat Alexandru Ghiduc.

Prin acest proiect, aflăm că cetăţenii beneficiază de proceduri administrative simplificate şi accelerate, ceea ce înseamnă „mai puţin timp şi efort necesar pentru accesarea serviciilor publice”.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI