Nu trebuie să inventăm roata, ci să facem piste pentru biciclete

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, miercuri, în conferinţa săptămânală de presă, că doreşte ca o mare parte din traficul actual din municipiu să fie făcut pe bicicletă, motiv pentru care caută soluţii pentru realizarea de piste de bicicletă.

Declaraţia primarului a venit în contextul în care în studiul de trafic aprobat de Consiliul Local Suceava săptămâna trecută circulaţia autoturismelor în municipiul Suceava este ultima prioritate.

„Prin acest proiect se încurajează transportul public, astfel încât vehiculele să circule cu dificultate şi transportul public să aibă prioritate” a spus atunci reprezentantul firmei care a realizat studiul de trafic.

Primarul Ion Lungu a spus că, în vizita pe care a făcut-o săptămâna trecută în vestul Europei, a văzut că în multe oraşe, începând cu Malmo, se circulă foarte mult pe bicicletă.

„Sunt oraşe în care probabil 30% se circulă cu bicicletele. În multe oraşe s-a sacrificat o bandă de circulaţie a maşinilor. Nu sunt făcute piste de bicicletă supraterane, nu ştiu pe unde, printre blocuri. Trebuie să analizăm şi noi aceste lucruri, în ideea axului principal, când vin lărgite acele benzi, când modificăm trotuarul… trebuie să luăm în calcul şi această soluţie de a dedica o parte din benzile de circulaţie… să le facem mai mari, să facem bandă de bicicletă, separată prin piloni de plastic, pe partea circulabilă a străzii. În multe locuri am văzut acest lucru” a declarat primarul.

 „Nu trebuie să inventăm roata. Acolo vom ajunge şi noi. Trebuie să facem, cu toate sacrificiile, aceste piste de biciclete. Trebuie să încurajăm oamenii să meargă pe bicicletă. În oraşele mari, cred că 30 % (circulă pe bicicletă – n.r.). Nu mai vorbesc de Olanda, unde sunt milioane de biciclete, dar am văzut şi în oraşele prin care am trecut. M-am uitat şi eu să văd cum au rezolvat problema pistelor de biciclete. De cele mai multe ori au luat din partea carosabilă” a spus Lungu.

Primarul a explicat că de exemplu, în Suceava, unde trotuarul este destul de lat poate fi preluat modelul de a-l împărţi în două, iar pista pentru biciclete să fie cu zece centimetri mai jos decât trotuarul pietonal.

„Una dintre problemele pe care am văzut-o în Vest – şi nu trebuie să inventăm noi roata – este găsirea unor soluţii pentru piste de bicicletă. Şi sunt oraşe unde, inclusiv Malmo, unde cel puţin 30% din trafic se desfăşoară pe biciclete. Trebuie să găsim soluţii să facem piste de bicicletă în oraş, pentru că este o soluţie foarte concretă de fluidizare a traficului şi de reducere a aglomeraţiei” a mai spus Ion Lungu. (N.B.)

Un comentariu

  1. Ce nu a explicat primarul este ca Olanda nu are dealuri munti si vai, asa cu sunt la Suceava, si deasemeni zapada din ianuarie in Olanda nu este lasata sa se tppeasca pe trotuare singura in aprilie.
    Si nu a explicat cine va merge cu bicicleta in Suceava caci tinerii pleaca spre plaiuri unde se pot realiza, iar populatia Sucevei imbatrineste iar pensionarii dovedesc populatia activa.
    Dar in sfarsit… Asta poate, asta face. Poate o pista pentru roata panoramica urmeaza sa se realizeze in premiera la Suceava

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI