După interpelarea făcută de deputatul PNL Ioan Balan

Deficitul de personal din cadrul Serviciului public comunitar de paşapoarte Suceava, în atenţia ministrului M.A.I.

La finele anului precedent, deputatul PNL Ioan Balan îşi manifesta îngrijorarea cu privire la posibilele probleme ce ar fi putut deriva ca urmare a deficitului de personal din cadrul Serviciului public comunitar de paşapoarte Suceava, în contextul apropiatelor sărbători de iarnă, ca urmare a creşterii numărului de cereri de emitere sau înnoire.

La acel moment, deputatul sucevean făcea o succintă radiografie a situaţiei respective, arătând în interpelarea sa că „aproximativ o treime dintre posturi sunt neocupate, respectiv 6 posturi de ofiţeri de poliţie, 3 posturi de agent de poliţie şi un post contractual. În ultima perioadă s-au făcut eforturi pentru ocuparea posturilor vacante, fiind încadraţi tineri absolvenţi ai Şcolii de agenţi de poliţie de la Câmpina, dar şi prin mutarea de la alte structuri ale Ministerului afacerilor interne, la Serviciul public comunitar de paşapoarte Suceava”.

Preocuparea deputatului Ioan Balan viza o evaluare a şanselor de creştere a „cifrei de şcolarizare la nivelul Academiei de poliţie/şcolilor de agenţi de poliţie, pentru a putea diminua, în următorii ani, deficitul de personal la nivelul tuturor structurilor de poliţie”, precum şi „mutarea, temporară, a unor lucrători din cadrul altor structuri ale M.A.I.” pe posturile neocupate.

La începutul lunii ianuarie, răspunsul ministrului Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode, preciza că, „ţinând seama de bugetul anual alocat, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne au fost identificate şi aprobate o serie de măsuri, determinate de necesitatea alocării resurselor umane structurilor ministerului, în vederea îndeplinirii obiectivelor instituţionale.

Una dintre măsurile identificate care să contribuie la reducerea deficitului de personal a reprezentat-o stabilirea cifrelor de şcolarizare, la capacitatea maximă de pregătire a instituţiilor de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, măsură care, în ceea ce priveşte instituţiile de învăţământ postliceal, a fost aplicată concomitent cu organizarea sesiunilor de admitere în sistem suveică (o serie în practică, o serie la curs)”.

Totodată, în adresa de răspuns, se mai menţiona, în ceea ce priveşte situaţia existentă la nivelul Serviciului public comunitar de paşapoarte al judeţului Suceava, faptul că „în ultima perioadă, au fost încadrate trei posturi de agent de poliţie”. De asemenea, se făcea referire şi la „procedurile de mutare de la alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne la S.P.C.P. Suceava” aflate în derulare şi care se desfăşoară potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare.

În decembrie 2022, „conform informaţiilor puse la dispoziţie de Direcţia Generală de Paşapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, structură care asigură coordonarea şi controlul metodologic al serviciilor publice comunitare de paşapoarte, (…) chiar în contextul creşterii numărului cererilor de emitere a documentelor de călătorie, activitatea la S.P.C.P. Suceava se desfăşura în parametri optimi, serviciul funcţionând cu 4 ghişee de preluare a cererilor (din 5 disponibile)”, se mai precizează în răspunsul ministrului Bode. (A.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: