Suceava – Oraşul Cetăţii de Scaun, prima organizaţie de management a destinaţiei avizată de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului

Reforma privind turismul din România prinde contur, a anunţat, marţi, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului care a emis primul aviz pentru înfiinţarea unei organizaţii de management a destinaţiei (OMD).

Beneficiarul este Suceava – „Oraşul Cetăţii de Scaun”, noua entitate fiind dezvoltată pe plan local.

„Sfântul Nicolae ne aduce veşti bune! Suceava, unul dintre oraşele mele de suflet, a primit astăzi avizul de înfiinţare al primului OMD dezvoltat pe plan local din ţara noastră. Am convingerea că noua entitate va deveni pilonul principal în dezvoltarea turismului din zonă şi, prin parteneriatul public-privat, precum şi împreună cu Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor, va oferi o nouă perspectivă asupra destinaţiei! Felicitări tuturor membrilor fondatori pentru iniţiativă şi efort. Vă dorim mult succes pe mai departe, astfel încât «Oraşul Cetăţii de Scaun» să fie promovat la cel mai înalt nivel!” a declarat ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu.

Organizaţia de Management al Destinaţiei „Suceava – Oraşul Cetăţii de Scaun” este formată din următorii membri fondatori: Consiliul Local al Municipiului Suceava, Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor, Muzeul Naţional al Bucovinei, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, Complex Zamca, Mandachi Hotel&Spa, agenţia de turism Eximtur, Shopping City Suceava şi Iulius Mall.

Documentaţia a fost transmisă către MAT sub semnătura preşedintelui noii entităţi, Ion Lungu, aceasta fiind ulterior analizată şi validată de către „Comisia de avizare privind înfiinţarea OMD-urilor în România”, în conformitate cu prevederile procedurii în vigoare.

Pentru înfiinţarea unui OMD local, destinaţia trebuie să fie atestată ca staţiune turistică de interes local/naţional sau să existe minimum 100 de locuri de cazare în structurile de primire turistice clasificate. Printre criteriile minime obligatorii, menţionăm şi includerea a cel puţin un post de manager de destinaţie turistică în structura organizatorică. Referitor la strategia de dezvoltare şi marketing turistic, precum şi la planul de acţiune, acestea pot fi elaborate şi adoptate în cel mult un an de zile de la primirea avizului.

Reforma este cuprinsă şi în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 11: Turism şi cultură. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: