Încă la teve

> L.D. CLEMENT

Pe la început de mileniu, studiile de specializate, evidenţiind deja modificări de fond în comunicarea mediatică, încă pronosticau că radioul va avea viitor prin aceea că ţine consumatorul de informaţii „în priză”, însă cu mâinile libere. Dar încă nu se imagina apariţia smartfoanelor! Iată că, de curând (vezi ediţia de ieri a „Craiului”), două cercetări diferite arată nu doar că tipăriturile au ajuns să aibă puţină trecere la marele public, ci chiar şi radioul. Ambele cercetări indică însă că cei mai mulţi dintre români consumă televiziune (pentru divertisment) sau se şi informează astfel. Încă?! Va fi de văzut, căci eşaloane din ce în ce mai însemnate o alternează cu oferta uriaşă furnizată de internet, fie că este vorba despre site-uri, inclusiv de presă scrisă (încă?!), de televiziune indirectă (înregistrată) sau, mai ales, de reţele de socializare. Bunăoară deunăzi, pe o astfel de reţea, am urmărit şi eu o propagandistă de ocazie şi cel mai probabil fără simbrie, cu canal propriu pe YouTube, care-şi debita opiniile (nu doar în vorbe nesuportate de hârtie, dar şi din cele extrem de violente) pentru aprox. 120.000 de abonaţi… La acest capitol, Facebook rămâne (încă?!) preferatul românilor, dar se observă că generaţiile mai june consumă din ce în ce mai mult Instagram şi Pinterest, aşadar poze şi clipuri cu cât mai puţin text. Va veni o vreme (potrivit tendinţelor la scară mondială de altfel) când vom părăsi scrisul aproape de tot? Dacă o vom ajunge, o vom poza ori vom face un filmuleţ.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: