Caracatiţa

S-a zis că România a obţinut o victorie importantă („a scris istorie” etc.) prin faptul că documentarul „Colectiv” a fost nominalizat, la două categorii, pentru premiile Oscar din acest an. Dincolo de extaze, se anticipa că la categoria filmelor străine şansele de Oscar sunt minime, însă unii strângeau totuşi speranţe pentru categoria documentarelor. După cum deja bine se ştie, la documentare a fost desemnat câştigător de Oscar filmul „My octopus teacher”, o „banală” poveste a „relaţiei” dintre un cercetător sud-african şi o caracatiţă. Susţinătorii pătimaşi ai documentarului „Colectiv” (inclusiv sau mai ales din preajma realizatorilor acestuia) au dat de înţeles că această „surpriză” a ediţiei 2021 a Oscarurilor are ca suport faptul că filmul despre caracatiţă are în spate o mare companie americană implicată nu doar în producţii de film, ci mai ales în vânzări de film (…inclusiv pe piaţa românească). Doar astfel ar fi avut credit filmul lor, deoarece este un film care se vinde. În context, am putea adăuga că, deşi fiinţăm încă în post-postmodernitatea reality show-urilor (cine îşi mai aduce aminte de tinereţea acestora radiofonică, de, la o pildă, romanul „Iarna vrajbei noastre” de J. Steinbeck, din vremea când nici televiziunea nu exista?), divertismentul (se) vinde, ficţiunea (se) vinde, istoria (se) vinde (căci a durut odinioară, nu arde acum). Durerea actuală, tristeţea nu au piaţă.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: