Finanţarea pentru centurile ocolitoare Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei, nedefinită clar

Vicepreşedintele regional al PNL, deputatul de Suceava Ioan Balan, a solicitat ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, să răspundă mai multor întrebări legate de realizarea variantelor ocolitoare pentru Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei.

Deputatul liberal sucevean îi transmite ministrului Transporturilor că prin OUG nr. 101 din 25 iunie 2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020, s-a realizat o adevărată revitalizare a proiectelor majore de investiţii în domeniul infrastructurii rutiere, în sensul în care unităţile administrativ-teritoriale din regiunile mai puţin dezvoltate, în baza documentaţiilor tehnico-economice elaborate, pot propune Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte de infrastructură de transport rutier de natura variantelor ocolitoare, drumurilor de legătură la drumurile naţionale, autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor alternative ca soluţii pentru descongestionarea de trafic rutier, inclusiv modernizarea, reabilitarea acestora.

El îi aminteşte că, în acest sens, Consiliul Judeţean Suceava şi-a exprimat deja intenţia şi a demarat toate procedurile care ţin de acesta pentru gestionarea proiectelor variantelor ocolitoare ale localităţilor Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei.

Ioan Balan subliniază însă că nu este încă definită foarte clar sursa de finanţare a acestor investiţii prioritare.

El spune că, ţinând cont că cele trei variante ocolitoare ar putea fi realizate într-un termen relativ scurt, permiţând încadrarea în termenele Mecanismului European de Redresare şi Rezilienţă (2026), îi cere ministrului să precizeze dacă variantele ocolitoare ale localităţilor Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei au fost cuprinse în proiectele de investiţii ce vor fi finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Ioan Balan îi mai solicită ministrului să spună şi ce demersuri concrete a realizat pentru a urgenta încheierea protocoalelor de implementare între unităţile administrativ-teritoriale şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Mai mult, vicepreşedintele regional al PNL îi cere ministrului şi o situaţie detaliată a proiectelor de investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară propuse spre finanţare prin PNRR, dar şi în cadrul financiar multianual 2021-2027, la nivelul Regiunii Nord-Est. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: