Băncile au primit 21.825 de solicitări pentru suspendarea obligaţiilor de plată a ratelor

Băncile din România au primit 21.825 de solicitări pentru suspendarea obligaţiilor de plată a ratelor, dobânzilor şi comisioanelor de la clienţii persoane fizice şi juridice, în perioada 1 ianuarie-15 martie 2021, potrivit datelor Asociaţiei Române a Băncilor.

Aproximativ 96% dintre aceste solicitări au fost depuse de persoanele fizice, restul de aproape 4% fiind înaintate de companii, respectiv 800 de cereri.

Clienţii ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia generată de pandemie, care se calificau la condiţiile prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă nr. 227/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020, au transmis solicitările către creditori până la data de 15 martie 2021, inclusiv.

Până la data de 15 martie, au fost înregistrate deja 17.220 de soluţionări, ponderea în totalul solicitărilor fiind de 79%, restul fiind soluţionate după această dată. Băncile au transmis răspunsuri la cererile de suspendare a obligaţiilor de plată a ratelor în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitărilor complete, dar nu mai târziu de 31 martie 2021.

Aproximativ 83% din totalul cererilor soluţionate până la data de 15 martie 2021 au fost soluţionate în baza moratoriului legislativ, a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 227/2020, iar restul de 17% în baza măsurilor individuale de sprijin adoptate de bănci.

În conformitate cu reglementările europene emise de Autoritatea Bancară Europeană, clienţii au beneficiat de o perioadă maximă de suspendare de nouă luni, luând în calcul şi suspendările de care au beneficiat pe parcursul anului trecut în baza moratoriilor legislative şi non legislative. Clienţii care au beneficiat deja de această facilitate în limita temporală trasată de reglementarea europeană şi care înregistrează în continuare dificultăţi financiare temporare au opţiunea să se adreseze băncii creditoare pentru măsuri de restructurare pentru a evita ca împrumutul să devină neperformant.

Instituţiile de credit au continuat, şi pe parcursul anului 2021, să absoarbă problemele de lichiditate întâmpinate de populaţia şi companiile debitoare ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia gravă generată de pandemia de Covid-19.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: