Cu reducere

Tot umblă vorba (din când în când probată de rezultatele unor controale) că nu întotdeauna reducerile anunţate de fel de fel de magazine ar fi reduceri reale. De pildă, povestea spune că, pe alocuri, anticipându-se campaniile (din ce în ce mai dese…) de reduceri, preţurile o iau razna pentru ca, atunci când vine prilejul de momit clienţii, să fie binişor reaşezate la un nivel similar cu cel anterior. Ori că, pur şi simplu, reducerea vine numai din clopoţeii reclamei. Sau că afişul zice că ieftinirile-s „de până la 75%” pentru ca, în interior, doar câteva produse să bată spre minus 75%, cele greu vandabile, iar celelalte să se învârtă în jurul a minus 5-10% din preţurile iniţiale. Muşteriul grăbit şi slab informat e mai mereu derutat, pe de o parte, dar pe de alta petele de neîncredere mânjesc şi magazinele oneste: nu mai ştii cine înşală, nu mai ştii unde-i adevărul… Iată că, în acest context, ANPC a croit un proiect de lege prin care să oblige comercianţii să afişeze, alături de preţul redus, şi cel mai scăzut preţ din ultima lună (ori din ultima decadă, în cazul produselor alimentare) dinaintea reducerii. Ca nu cumva… marfa anterior de 10 lei să fie „redusă” la 12 lei, după un foarte recent stagiu la 16. Pare OK, însă tot rămâne rezerva că vor fi fiind şi comercianţi mai „rezilienţi” (că tot e termenul la modă) ca ANPC, care, printr-un alt hocus-pocus făcut cu meserie, să-şi sufle vânt în pânze chiar şi pe marea astfel tulburată de autorităţi.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: