Autostrada A 7 este necesară ca aerul

> Gheorghe Flutur a declarat că se luptă ca această autostradă să fie până la Siret, nu doar până la Paşcani > El speră să existe fonduri şi pentru Autostrada Nordului, fonduri care să includă centurile ocolitoare de pe traseu

Preşedintele administraţiei judeţene, Gheorghe Flutur, a declarat, joi, în plenul Consiliului Judeţean Suceava, că a făcut mai multe propuneri Ministerului Dezvoltării pentru Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi că a cerut ca şi consiliile judeţene să fie eligibile în PNRR, astfel încât să se poată accesa fonduri europene de către autorităţile judeţene.

În ceea ce priveşte infrastructura de transport, Flutur a spus că, dincolo de „discuţiile politizate”, el face toate eforturile pentru ca aceasta să fie finanţată în judeţul Suceava.

„La autostrada A 7 ne luptăm cu toată forţa să fie prinsă în PNRR. Au fost voci… ministrul Bode spunea că e până la Siret, iar alţii spun că până la Paşcani şi vedem mai departe. Asta vine din faptul că lotul Ploieşti – Paşcani are un avans de un an şi jumătate înaintea noastră, pentru că aşa au dat drumul atunci. Au scos la licitaţie studiile de fezabilitate cu un an şi jumătate înainte de ceea ce am făcut noi anul trecut” a precizat Gheorghe Flutur.

El s-a arătat însă convins că se va putea recupera decalajul şi că, până la urmă, tronsonul Paşcani – Siret va fi inclus în acest proiect.

„Se poate recupera. A 7 oricum va fi prinsă prin PNRR, iar eu îmi doresc să fie până la Siret. În fiecare an PNRR se actualizează. Autostrada asta este ca aerul de necesară. Este coloana vetebrală a Moldovei, de la graniţa de est a Europei, Siret – Bucureşti” a spus Flutur.

El a menţionat că îi cheamă la discuţii pe cei care fac acum traseele, precizând că au fost iniţial şapte trasee propuse, iar acum se conturează două variante.

„Aceeaşi problemă este la centurile ocolitoare. Noi ne-am asumat să facem o unitate de implementare… Eu vă spun că sunt foarte hotărât să prindem în bugetul Consiliului Judeţean cheltuieli pentru studii de fezabilitate, că dacă le lăsăm la CNAIR durează mai mult. Să putem câştiga timp, să dăm drumul la una-două-trei centuri ocolitoare” a spus Flutur.

Întrebat de consilierul judeţean Dorel Guliciuc despre modul în care vor fi proiectate aceste centuri ocolitoare şi cum vede faptul că şoseaua ocolitoare a Sucevei are doar o bandă pe sens, Gheorghe Flutur a răspuns că, la centurile ocolitoare, varianta finală este cu două benzi pe sens, iar la Suceava, pe una dintre variantele A 7, ar fi cea de-a doua centură a municipiului Suceava, cu două benzi.

El a mai arătat că pentru variantele de ocolire Vatra Dornei şi Câmpulung Moldovenesc sunt studii de fezabilitate realizate din 2010, care acum se actualizează. Nodul cel mai dificil este Gura Humorului şi că pentru ca şi această variantă să aibă studiu de fezabilitate s-a implicat Consiliul Judeţean, aşa încât la anul să fie finalizat şi acest studiu, spre a se putea face solicitare de finanţare prin PNRR.

„Dacă nu ai proiect, dacă nu ai măcar studiu de fezabilitate, nu te ia nimeni în calcul pe PNRR” a explicat preşedintele CJ Suceava.

El a subliniat că studiile la centurile ocolitoare pentru Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei sunt din 2010, reprezentând documentaţiile de pornire pentru actualizări, iar Gura Humorului „nu a avut nimic”.

„Acum s-au licitat şi s-au câştigat de nişte firme toate proiectele astea şi le fac ei. Humorul neavând, le-am dat noi, ca să ajungem din urmă, să fie toate trei pe aceeaşi linie. I-am văzut interesaţi. Acum, să dea Dumnezeu să fie fonduri. Va fi o bătălie pentru asta, nu va fi simplu” a conchis Flutur. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: