Beneficiarii de ajutor social sunt convocaţi la Primăria Suceava pentru a li se oferi locuri de muncă

> La începutul lui 2021 erau înregistrate 88 de dosare, cele 41 de persoane apte de muncă prestând la deszăpezire şi eliminarea gheţii din spaţiile publice

Începând de marţi, toţi cei 41 de beneficiari apţi de muncă ai Legii venitului minim garantat din Suceava sunt convocaţi la sediul Primăriei pentru a li se găsi de lucru. Acţiunea este desfăşurată în colaborare cu Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava, viceprimarul Lucian Harşovschi arătând că, în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a-şi primi drepturile băneşti legale, în prezent aceştia desfăşoară activităţi în folosul comunităţii.

Potrivit planului de lucrări de interes local, iarna, asistaţii social sunt scoşi la deszăpezire şi eliminarea gheţii din parcuri şi locuri de joacă pentru copii, urmând ca, odată cu venirea primăverii, aceştia să presteze la măturatul aleilor pietonale şi parcurilor, precum şi la vopsirea mobilierului urban. Pe durata verii, lucrătorii în cauză menţin curăţenia locurilor de joacă şi au grijă de trotuarele din parcuri, lucrări valabile şi în toamnă, când cei cu pricina adună şi frunzele moarte căzute din copaci.

Avem 41 de persoane apte de muncă

„Se stă de vorbă cu fiecare în parte, se vede ce locuri de muncă sunt disponibile şi li se recomandă cele care li se potrivesc. Încercăm să-i ajutăm să se angajeze, pe piaţă existând fel de fel de locuri de muncă. Totul este să se vrea să se muncească. Avem 41 de persoane apte de muncă, celelalte fiind cu dizabilităţi sau minori. Sperăm ca după aceste întâlniri numărul celor care primesc ajutorul social să scadă şi mai mult” a precizat viceprimarul. El a ţinut să sublinieze că, în 2001, Primăria Suceava gestiona circa 1.200 de dosare la Legea nr. 416 din 2001 privind venitul minim garantat, pe parcursul anilor numărul acestora scăzând drastic. Astfel, în 2018 în evidenţa Direcţiei de Asistenţă Socială au fost 108 dosare în plată, în 2019 – 107 de dosare, în 2020 – 95 de dosare, la începutul lui 2021 fiind înregistrate 88 de cazuri de acordare a drepturilor cuvenite. „Încercăm să-i sprijinim să-şi găsească un loc de muncă. De-a lungul timpului, în baza anchetelor sociale, Primăria Municipiului Suceava a redus numărul acestor ajutoare, deoarece au fost persoane apte, care au reuşit să se încadreze” a declarat Lucian Harşovschi.

În intervalul 1 ianuarie-31 decembrie 2020 cu titlu de ajutoare sociale, prin intermediul Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială, s-au achitat 229.879 de lei, sumă virată din bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: