Transport electric de persoane, în zona metropolitană Suceava

> Un proiect comun viza înfiinţarea unui parc „euro 6” de mijloace de transport interlocalităţi, însă UE susţine cu finanţare nerambursabilă doar transportul ecologic > Astfel, ar urma să fie achiziţionate autobuze din China, cu autonomie de funcţionare de 250 km, încărcarea acumulatorilor urmând a se face la bazele din Suceava

Transportul de persoane între municipiul Suceava şi localităţile învecinate nu se va face cu autobuze clasice, aşa cum prevedea iniţial proiectul privind înfiinţarea unui parc auto cu această destinaţie. Chiar dacă mijloacele de călătorie în comun ar fi fost de tip „euro 6”, reglementările UE impun introducerea transportului ecologic, doar proiectele de acest gen având şanse mari de a obţine finanţarea europeană nerambursabilă. Schimbarea strategiei privind transportul metropolitan a fost decisă la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est, cu sediul la Piatra Neamţ, unde Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, a purtat discuţii pe această temă. „Avem şanse mari să aducem autobuze electrice, deoarece Uniunea Europeană finanţează energia verde, transportul ecologic, iar în unele state, precum Germania, s-a impus această perspectivă. Drept urmare, nu vom mai merge pe ideea de transport clasic, indiferent dacă era vorba despre «euro 6»”, reliefează Lungu. Însă noua variantă vine şi cu impedimente, cum ar fi cel legat de staţiile de încărcare pe raza localităţilor vecine, a acumulatorilor electrici, „acestea fiind scumpe, iar amplasarea durând foarte mult”.

Potrivit edilului-şef sucevean, soluţia ar consta în mijloacele de transport cu grad de autonomie ridicat, reîncărcarea acumulatorilor urmând a se face la staţiile care deservesc deja sistemul de transport electric din reşedinţa de judeţ.

Autobuze electrice din China

„Cu siguranţă vom depune proiectul pe autobuze electrice. S-a găsit o soluţie: să putem achiziţiona autobuze electrice la fel cu cele în exploatare, din China, astfel încât să aibă autonomie de funcţionare de 250 km. Atunci, încărcarea acumulatorilor nu va mai fi o problemă, pentru că se va face la bazele din Suceava” a explicat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Transportul metropolitan de persoane se va face în Zona Urbană Funcţională (ZUF), care include comunele Adâncata, Bosanci, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi, Şcheia, precum şi oraşul Salcea şi municipiul Suceava. Două dintre proiectele noii structuri asociative intercomunitare au în vedere înfiinţarea unui nou parc de mijloace de transport interlocalităţi şi construirea unei autogări pe strada Traian Vuia, la sediul actualei societăţi de Transport Public Local (TPL).

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: