Istorii

Pe vremea când învăţam istoria în gimnaziu şi liceu, nu rar se întâmpla ca profesorii să ne atragă atenţia că „aşa scrie în carte”, dar că opinia lor despre o situaţie sau un eveniment era alta; şi ne-o făceau cunoscută. Chestie de înţeles atunci nu doar din pricină că se lucra (şi) pe manuale învechite, ci şi fiindcă manualele erau inclusiv instrumente de propagandă. Iată că după câteva decenii situaţia nu s-a modificat, cel puţin din cauza manualelor. De curând, europarlamentarul Victor Negrescu a semnalat pe Facebook (după ce-ar fi fost tras de mânecă de un elev) că, potrivit unui manual în uz, pentru clasa a XI-a, la titlul „Europa contemporană: unitate, diversitate, integrare”, se poate afla că România încă nu a aderat la UE! Într-o serie de comentarii la postare, Daniela Vişoianu, consilier al Ministrului Educaţiei (cu primii ani de Litere urmaţi la USV), a precizat, printre altele, că (nici) programele pentru liceu nu s-au modificat de mai bine de 10 ani, demersurile specialiştilor vizând, treptat, primenirea programelor, iar apoi redactarea unor manuale cu noi conţinuturi. „Important este că suntem în UE” a fost una dintre concluziile dialogului online generat de europarlamentar şi, de asemenea, că, dincolo de profesori pregătiţi, în temă, sunt accesibile suficiente informaţii la zi despre UE şi România. De altfel, o profesoară menţiona că manualele reprezintă o resursă, nu o normă didactică, iar cadrul didactic „are rolul decisiv”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: