Gheorghe Flutur, după discuţiile privind traseul autostrăzii A 7:

Varianta optimă trece pe lângă Fălticeni şi Suceava

 Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, vineri, că la Consiliul Judeţean Suceava s-a desfăşurat a doua întâlnire privind stabilirea traseului prin judeţul Suceava a autostrăzii A 7, Siret – Suceava – Dolhasca – Bucureşti.

El a spus că la întâlnire au participat reprezentanţii CNAIR, reprezentanţii firmelor implicate în realizarea proiectului, primarii localităţilor de pe traseu, dar şi reprezentanţi ai unor instituţii deconcentrate.

Majoritatea a opinat că trebuie ca autostrada să treacă prin trei puncte obligatorii, respectiv Dolhasca, municipiul Suceava şi Siret.

„Poziţia mea a fost că aş socoti că e bine de luat în calcul varianta care vine de la Dolhasca aproape de municipiul Fălticeni, iar apoi vine spre municipiul Suceava prin est şi traversează DN 29 prin zona Salcea. De ce am opinat pentru această variantă? Pentru că am rezolva şi centura ocolitoare a municipiului Fălticeni, pe de o parte, iar pe de altă parte vorbim de o zonă populată, sunt câteva zeci de mii de locuitori, şi s-ar scurta distanţa până la viitoarea autostradă de la Fălticeni şi din împrejurimile municipiului Fălticeni” a spus Flutur.

El a menţionat că, pe de altă parte, este obligatoriu ca traseul să fie cât mai aproape de municipiul Suceava şi de aeroport.

„Atunci, proiectanţii au prezentat variante cu nod undeva în zona Burdujeni, deasupra drumului naţional care leagă Suceava de Botoşani, un nod de descărcare atât pentru aeroport, cât şi pentru municipiul Suceava, iar apoi sunt câteva variante prin estul judeţului Suceava, pe Valea Siretului, spre oraşul Siret” a spus Flutur.

El a precizat că nu s-a fixat, cu prilejul şedinţei, o variantă, dar a subliniat că foarte important este să fie implicate toate structurile, dar în primul rând primarii, pentru că se va ţine seama de poduri peste râuri, peste Suceava şi Siret, peste afluenţi, peste Şomuz, dar şi de liniile de înaltă şi medie tensiune, reţelele de gaze naturale, intersecţiile cu drumurile naţionale, cu zonele cu arii protejate, cu păduri sau rezervaţii care protejează diferite specii vegetale sau animale.

„Toate acestea trebuie luate în calcul şi trebuie să se ţină seama de costuri” a spus preşedintele CJ Suceava.

„Am cerut proiectanţilor să se grăbească şi să ne prezinte varianta finală”

El şi-a exprimat optimismul în legătură cu acest proiect.

„Am cerut proiectanţilor să se grăbească şi să ne prezinte o variantă finală. M-am bucurat că cei de la Direcţia de Cultură au cerut să se intre cât mai repede la treabă pentru săpătură pentru a face posibile descărcări arheologice şi am văzut că instituţiile deconcentrate sunt determinate să pună umărul” a mai spus Flutur.

El a apreciat că varianta optimă face o legătură a centrelor populate Fălticeni, Suceava şi Rădăuţi – Siret, astfel încât s-ar rezolva şi două centuri ocolitoare, respectiv cea a municipiului Fălticeni şi centura de est a municipiului Suceava, care ar rezolva în cea mai mare parte traseul pe zona Ipoteşti – Salcea, fiind deservită zona cea mai populată a judeţului.

Gheorghe Flutur a arătat că autostrada se apropie foarte mult de judeţul Botoşani, oferind şi botoşănenilor posibilitatea să circule pe un drum de mare viteză. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: