Un nou concept de reabilitare a căii ferate este pus în practică, în premieră, în judeţul Suceava

> La demonstraţia efectuată la Pojorâta au asistat premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor

Un nou concept de reabilitare a căii ferate, „prin refacţie totală”, cu un tren de lucru complex, a fost pus în practică în judeţul Suceava, CFR SA urmând să reabiliteze în acest fel sectorul Pojorâta – Apahida.

La demonstraţia efectuată vineri cu noul utilaj la Pojorâta au participat premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ministrul Lucian Bode a spus că este un nou concept de reabilitare în regie proprie prin intermediul unui sistem complex de tip tren de lucru şi că prin această tehnologie se va creşte rapid viteza de circulaţie şi siguranţa transportului pe calea ferată.

„Prin ceea ce se execută pe acest tronson viteza se va dubla” a precizat ministrul.

El a arătat că, totodată, pentru că se lucrează în regie proprie, costurile se reduc la 60%.

Ministrul Bode a mai declarat că acesta este primul tronson de cale ferată reparat prin această tehnologie de refacţie totală în România. „De aceea am ţinut să venim la această activitate demonstrativă” a explicat ministrul.

El a spus că s-a mai intervenit astfel pe distanţe scurte, dar că e prima dată când se intervine în acest mod pe o lungime de 500 de metri.

„Ne propunem ca în anul viitor să achiziţionăm două trenuri de lucru mult mai complexe. Au o valoare de 200 de milioane de euro şi suntem în procedură pentru achiziţionare. Cu siguranţă, când vom reuşi să reabilităm 300 km pe an de tren, vom avea 600 km de cale ferată reabilitată pe an” a spus Bode.

El a făcut cunoscut că până acum s-a reuşit să reabilitarea a 500 km de cale ferată din reţeaua principală şi a arătat că va însemna foarte mult să se poată reabilita 600 km/an.

„Este o revoluţie în materie de reabilitare a căii ferate” a declarat ministrul.

Lucian Bode a mai spus că se vor continua investiţiile în reabilitarea căii ferate, de achiziţie de material rulant nou şi a anunţat că, până în 2024, îşi propune să se investească cât mai mult în calea ferată, astfel încât transportul de marfă rutier să treacă, încet-încet, pe calea ferată.

El a mai declarat că foarte multe fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă vor fi îndreptate spre infrastructura de transporturi. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: