Lansarea unui blog aduce multe avantaje pentru orice magazin online

Cele mai multe bloguri existente pe internet sunt website-uri personale sau colective ale unor persoane ce dezvoltă un gen de proiecte de publishing. Spre deosebire de ziare și reviste online, blogurile au un stil mai colocvial, se pune adesea accent pe latura personală, autorul articolelor se poate implica mai puternic. Blogurile pot fi foarte subiective și pot să creeze în jurul lor mici comunități. Din punct de vedere etic, blogul are foarte puține constrângeri, ceea ce nu este cazul ziarelor și revistelor, o latură mai profesionistă a mass-media.

Blogurile nu sunt însă doar de acest tip personal, există și un segment de bloguri corporate. Cum arată un blog al unei companii? Poate asemănător cu unul personal, poate ceva mai simplu și mai convențional la partea de design. Din punct de vedere al stilului de post-uri, se va recurge însă la acest limbaj mai prietenos, diferit de cel din comunicarea oficială, de exemplu din comunicatele de presă. Pot posta persoane din echipă despre subiecte ce țin de activitatea firmei, dar și despre lucruri mai personale (nu foarte personale, trebuie să existe legătura cu afacerea în sine sau cel puțin cu domeniul în care activează). Blogul are rolul de a se apropia de clienți și parteneri, de a umaniza mai mult compania, de a da voce echipei.

Informații utile pentru clienți, recomandări de shopping

În cazul multor firme, blogul poate fi un suport suplimentar pentru clienți, oferind informații utile fel de fel, asociate domeniului în care activează compania în cauză. Spre exemplu, un blog al unei firme de IT&C va vorbi despre noutățile din domeniu, despre suport tehnic asociat unor produse sau servicii comercializate de companie, poate va oferi recomandări pertinente. Dacă magazinul online vinde produse de bricolaj, blogul poate prezenta idei de amenajare, sfaturi de utilizare a materialelor, exemple de proiecte și multe altele. Orice business își poate prezenta pe blog echipa din spatele afacerii, inclusiv rând pe rând anumite persoane, dar trebuie găsit un mod în care acest lucru să fie relevant pentru business.

Magazinele online pot profita la maximum de bloguri pentru a posta texte asociate produselor pe care le comercializează. Aceste articole vor fi indexate în motoarele de căutare și pe de o parte vor ajuta în mod direct la partea de SEO, iar pe de altă parte vor crește brandul și vor putea chiar să atragă clienți noi. Evident, adesea în aceste articole de pe blog, aparent “inocente”, se pot strecura linkuri spre anumite produse, sfaturi de achiziție în interesul comercial al companiei – totul însă natural, perceput chiar ca fiind util pentru clienți.

Costuri minime, avantaje din plin

Lansarea unui blog este o resursă pe care orice magazin online o poate folosi cu succes, aproape fără costuri. Se pot utiliza resursele existente, inclusiv planul de gazduire web suficient de bun pentru a suporta și această secțiune ce poate înregistra trafic relevant în timp. Dacă se folosește o platformă populară de comerț electronic, este foarte posibil ca aceasta să aibă, la cerere, și un modul de blog (poate cu un cost suplimentar). Dacă nu, se poate adapta un cont de WordPress, asociat și integrat în estetica generală a website-ului. Important ar fi ca textele de pe blog să fie scrise cu atenție ori de un copywriter, pe baza unor subiecte decise de companie, ori de personal din firmă, dar care are această abilitate a scrisului pentru cititori.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: