Universitarul sucevean Mihai Dimian a semnalat unele aspecte privind începerea şcolii:

Facem scenarii după un indicator despre care ştim că are o eroare de 700%

Prof. univ. dr. Mihai Dimian a apreciat că sunt mai multe aspecte legate de începerea cursurilor şi consideră că pentru determinarea unui scenariu în care să fie efectuate cursurile e nevoie de o analiză care să ia în calcul mai mulţi indicatori şi nu doar cel privind incidenţa cumulată, despre care se ştie că are o eroare de 700%.

Într-o postare pe pagina sa de socializare, intitulată „La vie en rouge!” (Viaţa în roşu), prof. univ. dr. Mihai Dimian a atras atenţia asupra câtorva aspecte legate de începerea şcolii.

Vă prezentăm opinia prof. univ. dr. Mihai Dimian. (N.B.)

 

Luni începe şcoala şi mă văd nevoit să atrag atenţia asupra câtorva aspecte:

  1. Criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile de învăţământ vor urma unul din cele 3 scenarii este rata incidenţei cumulate (numărul de noi cazuri din ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori). Problema este că statul nu ştie cu adevărat câte cazuri noi are într-o localitate, aşa cum putem constata din concluziile studiului prezentat săptămâna trecută de Ministerul Sănătăţii, care afirmă că aproximativ 4% din populaţia României are anticorpi, semn că a trecut prin boală, deşi Grupul de Comunicare Strategică ne spune că numai 0,5% au fost depistaţi. Drept urmare, noi facem scenarii în funcţie de un indicator despre care ştim deja că are o eroare de 700%. Pe de altă parte, se ajunge ca tocmai cei care îşi iau măsurile de precauţie şi testează masiv să fie trimişi online, pentru că au multe cazuri, în timp ce unităţile/localităţile care nu fac testări să fie considerate verzi şi să-şi susţină activităţile în şcoală, facilitând tocmai ei răspândirea virusului.

În concluzie, studiile de anticorpi, numărul de teste raportat la populaţia zonei, raportul dintre numărul de rezultate pozitive şi numărul de teste, rata de transmitere a virusului sunt foarte importante în analiza situaţiei şi nicidecum un singur indicator, despre care ştim deja că are o eroare de 700%.

  1. Aşteptările generate în rândul populaţiei pentru decizia de suspendare a cursurilor sunt nerealiste şi sunt generalizate, în mod disproporţionat, şi la universităţi. Un profesor sau 3 cazuri de elevi/studenţi pozitivi, fie că e vorba de o şcoală mică din mediul rural, cu 40 de elevi, fie că e vorba de Universitatea Babeş-Bolyai, cu 40.000 de studenţi. În acelaşi timp, când ne uităm peste Ocean, la universităţile ce ne sunt oferite permanent ca exemplu în topurile internaţionale, observăm că, la mai puţin de 3 săptămâni de la începerea cursurilor, au sute sau chiar mii de cazuri de studenţi pozitivi fiecare. Vedeţi în harta de mai jos (pe pagina de Facebook a autorului – n.red.), numărul de cazuri de studenţi pozitivi monitorizate în 1600 de campusuri universitare din SUA.

Nu îmi doresc să ajungem acolo, însă nici nu îmi doresc să trăim în minciună nefăcând teste suficiente sau generând aşteptări false.

În concluzie, la vie en rouge!

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Publicitate

 

Sumarul ediţiei: