„Roţi legendare – Fălticeni, 124 de ani de la primul vehicul din oraş”

Cea mai reuşită expoziţie de maşini retro din judeţ

Duminică, 19 iulie, în parcarea din vecinătatea Pieţei „Nada Florilor” din Fălticeni, Retromobil Club România prin Retromobil Club Suceava, în colaborare cu Primăria şi Consiliul Local Fălticeni, a organizat a patra ediţie a manifestării „Roţi legendare – Fălticeni, 124 de ani de la primul vehicul din oraş”.

Printre maşinile retro care au fost prezentate anul acesta la expoziţia auto de la Fălticeni s-au numărat Singer 4AD din 1951, construită în Anglia şi doar pentru export, o maşină unică în România. Compania producătoare a fost înfiinţată de George Singer în 1874, ca producător de biciclete, în Marea Britanie, şi a început să producă maşini în 1905.

O altă vedetă a fost Jaguar MKV, o maşină superbă fabricată în urmă cu 70 de ani, dar şi Plymouth P2, fabricat în 1936, în total fiind produse doar în 1504 exemplare. Este un model făcut de americani pentru piaţa europeană, foarte rar, cu patru uşi şi şapte locuri, fiind în acele vremuri cel mai scump autoturism din gama Plymouth.

Vedetele expoziţiei, Jaguarul MKV din 1950 şi maşinile atestate de Federaţia Vehiculelor Istorice

Pe lângă tradiţionalele maşini fabricate în România sau în ţările comuniste, la care, în anii Epocii de Aur aveau acces şi oamenii de rând, cum ar fi Dacia 1100 (1968), colecţia de Dacii 1300 by Dănuţ Crainiciuc, Trabanturile dichisite din parcul auto al lui Viorel Romaniuc, au putut fi admirate şi mărci rare, unele în premieră la Fălticeni, altele în premieră în judeţ.

„Suntem la a patra ediţie a manifestării «Roţi legendare», organizată cu ocazia împlinirii a 124 de ani de la apariţia primului vehicul în oraş şi a primelor maşini în ţară.

Anul acesta, ca noutăţi sunt Jaguarul MKV din 1950, o maşină adusă din California şi la care s-a lucrat foarte mult pentru restaurare, un Ford LTD Classics din 1972. O apariţie inedită şi foarte plăcută este un Oltcit Club din al doilea an de fabricaţie, 1983, realizat numai cu piese franţuzeşti, o rulotă Ford din 1981, foarte frumoasă şi perfect funcţională. Nu lipsesc nici maşinile româneşti, Dacia 1100, Dacia 1300 şi IMS 461.

Sunt prezente în expoziţie şi trei maşini premiate la Concursul de eleganţă de la Sinaia. Este foarte mult pentru judeţul şi oraşul nostru. Am fost foarte mândru când am urcat pe podiumul de premiere. A fost ceva deosebit.

Este o mare bucurie pentru orice restaurator de maşini atunci când reuşeşte să redea viaţă unei maşini vechi, care a făcut parte din viaţa cuiva, despre care poate vorbi ore sau chiar zile, pentru că fiecare maşină are o poveste cu oameni şi întâmplări.

Din anul 2011, de la prima manifestare la care am fost prezent, am avut câte şase, şapte participări pe an pe zona Moldovei şi la nivel naţional, la manifestările dedicate maşinilor de epocă. Din păcate, vremurile sunt cum sunt, „Parada eleganţei” de la Sinaia nu a mai avut loc.

Premii şi paradă a maşinilor de epocă

Printre automobilele de colecţie prezentate la evenimentul de la Fălticeni, toate în stare perfectă de funcţionare, s-au mai numărat o gamă variată de autoturisme Mercedes, unele destul de vechi, dar care arată şi funcţionează impecabil, cum ar fi Mercedes 220S din 1961, Mercedes 350 SE din 1972, 280 SE din 1978, Mercedes W116 din 1977, MG Gentry din 1972, Trabant P 60 din 1963, Trabant 601, Trabant Break şi Trabant Cabrio, BMW 318, Opel Rekord din 1967, VW Beatle din 1964, Fiat 850 din 1966 – o maşină cu piese şi vopsea originale, VW Golf din anii 80, Wartburg, Audi CC turbo diesel, Renault 16 TL din 1967, Cadillac Eldorado Biarritz (1978), Chrysler NewYorker (1978), IMS 461 din 1974, Dacii 1300 din anii 1970 şi 1971 etc.

De la ora 13, speakerul evenimentului a vorbit despre maşinile prezente la expoziţie, axându-se pe istoria automobilelor antebelice, fabricate în perioada 1926-1939, despre modele care şi-au început fabricaţia înainte de 1960 şi cele ale anilor 1980, demonstrând încă o dată ca motto-ul Retromobil Club România – „Bijuteriile noastre au roţi” are deplină acoperire în realitate, vehiculele istorice prezentate la acest eveniment făcând o bună propagandă unei pasiuni care în ultimii ani a început să ia amploare şi în România.

Înainte de parada maşinilor pe principalele străzi din zona centrală a municipiului Fălticeni, finalizată în parcarea de la ieşirea din oraş spre Suceava, primarul Cătălin Coman şi organizatorul principal, Iulian Todirică, preşedintele Filialei Suceava a Retromobil Club România, au acordat premii simbolice atât pentru posesorii celor mai arătoase autoturisme, cât şi pentru cei care au contribuit la reuşita manifestării.

Print Friendly, PDF & Email

Admitere USV

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: