Ministerul Transporturilor nu intenţionează să redeschidă linii secundare de cale ferată din judeţul Suceava

> Pe de altă parte, se organizează periodic licitaţii în vederea închirierii de către operatori privaţi a unor trasee

Ministerul Transporturilor nu intenţionează să redeschidă mai multe linii secundare de cale ferată care anterior deserveau judeţul Suceava, pe care circulau navetişti, dar scoate la licitaţii aceste trasee pentru a putea fi operate de firme private autorizate în domeniu.

 Recent, deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a cerut ministrului Transporturilor să îi transmită dacă, în condiţiile în care în anii trecuţi guvernele PSD au închis mai multe linii secundare de cale ferată, care deserveau judeţele Suceava şi Botoşani, pe care circulau de regulă navetişti către locul de muncă, va analiza posibilitatea redeschiderii unor asemenea linii din reţeaua secundară.

Linii afectate de inundaţii, propuse pentru casare, şi linii de pe care au dispărut trenurile

În răspunsul său, ministrul Transporturilor arată că liniile de cale ferată închise, aflate pe secţii de circulaţie neinteroperabile, care deserveau judeţele Suceava şi Botoşani, sunt linii afectate de inundaţii, propuse pentru casare, şi linii închise ca urmare a anulării trenurilor.

Astfel, liniile de cale ferată afectate de inundaţii propuse pentru casare sunt linia CF Gura Putnei – Nisipitu, închisă în anul 2008 din cauza inundaţiilor care au distrus terasamentul căii între km 41+730 – 57+400, linia CF Vama – Moldoviţa, închisă în anul 2010 ca urmare a inundaţiilor provocate de râul Moldoviţa, care au distrus terasamentul căii de la km 19.000 la 19.150, şi linia CF Pojorâta – Fundu Moldovei, închisă în anul 2001, ca urmare a stării necorespunzătoare a căii.

Ministerul arată că liniile închise din cauza dispoziţiilor de anulare a circulaţiei trenurilor transmise de SNTFC CFR Călători sunt linia CF Gura Humorului – Vârfu Dealului – Cacica, închisă în data de 11.01.2011; linia CF Dorneşti – Siret, închisă în anul 2008, şi linia CF Floreni – Dornişoara, închisă în anul 2012 .

„CNCF CFR SA, în calitate de administrator al infrastructurii feroviare publice, organizează periodic proceduri de licitaţie prin Bursa Română de Mărfuri (BRM), în vederea închirierii secţiilor de cale ferată neinteroperabile, astfel încât aceste servicii publice de transport să fie asigurate de operatorii economici autorizaţi pe piaţa feroviară” precizează Ministerul Transporturilor. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: