Un punct de vedere

Educaţia online nu se compară cu cea de la clasă

Pe zi ce trece se observă că virusul Sars-CoV-2 nu dispare de la sine, ba mai mult, numărul îmbolnăvirilor creşte proporţional cu numărul testărilor efectuate şi epidemia nu pare să se apropie de sfârşit.

În aceste condiţii, suntem obligaţi să găsim strategii alternative, care să ne permită să ne desfăşurăm activităţile într-un mod cât mai apropiat de normalitate, respectând totodată măsurile care trebuie luate pentru a ne proteja sănătatea.

Educaţia, prea importantă ca să ne permitem improvizaţii

Având în vedere aceste circumstanţe, trebuie să ne preocupe, în mod special, felul în care se vor desfăşura activităţile didactice în anul şcolar următor. Educaţia este un domeniu mult prea important pentru societate ca să ne permitem să mai încercăm diverse improvizaţii. Trebuie găsită o soluţie clară şi eficientă pentru ca elevii, cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar să-şi vadă mai departe de menirea lor şi actul educaţional să nu aibă de suferit. Pentru că, oricât am încerca să negăm realitatea, pur şi simplu educaţia online, pe care am practicat-o începând cu luna martie, nu se compară cu calitatea actului educaţional prestat la clasă în faţa elevilor.

În acest sens, este de-a dreptul îngrijorător faptul că Ministerul Educaţiei şi Cercetării nu a lansat până în acest moment o consultare naţională pentru identificarea unor idei privind întoarcerea la şcoală în condiţii optime. Şi aici mă refer nu numai la învăţământul preuniversitar, dar şi la cel universitar.

În calitate de cadru didactic consider că este o greşeală să mergem pe varianta de învăţământ exclusiv online. Pentru că experienţa didactică presupune mai mult decât ne permite orice platformă online să facem la clasă. Este vorba de relaţionare, experienţă umană, schimb de idei şi nu numai atât. Nu le putem lua copiilor noştri aceste privilegii. De fapt, noi, cadrele didactice, pentru asta am fost pregătiţi: să interacţionăm direct cu copiii, să le transmitem nu numai cunoştinţe teoretice sau să le formăm deprinderi practice ci să le transferăm şi o parte din sufletul nostru. Profesorul este un veritabil actor care joacă în fiecare moment un alt rol. Pentru ca „ora” să aibă eficienţă prestaţia sa trebuie să fie ireproşabilă. Suntem obligaţi, faţă de elevii şi studenţii noştri, să găsim soluţii alternative care să le permită acestora să se bucure de experienţa şcolară, fără a le pune în pericol sănătatea.

Din acest motiv, consider că este de datoria Ministerului Educaţiei şi Cercetării să ofere un scenariu adecvat pentru noul an şcolar. Un scenariu clar, practic, eficient, în care să nu existe bâlbe organizatorice şi care să ne permită să maximalizăm experienţa didactică la clasă, în parametrii permişi de contextul epidemiologic, dar să nu ne rezumăm nicicând la un învăţământ strict online.

Nu putem face asta fără să ne gândim la efectele acestui tip de învăţământ, căci despre rezultatele învăţământului online, nici nu are rost să discutăm.

De asemenea, îi atrag atenţia doamnei Ministru Monica Anisie că Parlamentul este în activitate şi garantez că există toată deschiderea din partea membrilor din comisiile de învăţământ, din cele două camere, pentru a găsi împreună soluţii legislative care să permită deschiderea noului an şcolar in bune condiţii, soluţii care să asigure o bună desfăşurare a activităţii didactice pe parcursul întregului an şcolar.

Senator

VIRGINEL IORDACHE

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: