USV a decis măsuri de adaptare a activităţii didactice şi a examenelor

> În săptămânile care urmează, toate activităţile didactice, inclusiv laboratoarele, se vor desfăşura doar online

Una dintre principalele provocări pe care actuala criză le-a generat în sistemul de învăţământ superior din România este cea legată de organizarea sesiunii de examene şi finalizarea studiilor. În acest moment, nu există prevederi legale care să stabilească modalităţile de desfăşurare a activităţii în perioada de după ridicarea stării de urgenţă şi eliminarea restricţiilor impuse de criza sanitară, decizia fiind lăsată la latitudinea universităţilor, în baza autonomiei universitare. Potrivit legislaţiei în vigoare, rectorul este singurul reprezentant al universităţii care este obligat să îşi asume răspunderea publică cu privire la deciziile luate în baza autonomiei universitare. Pornind de la aceste premise, conducerea Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava a elaborat o serie de măsuri cu privire la finalizarea anului universitar 2019 – 2020, care au fost adoptate de Senatul USV în şedinţa din data de 7 mai.

Sintetizând aspectele cele mai importante, menţionăm, în primul rând, faptul că structura anului universitar nu a fost modificată. Singurele schimbări intervenite vizează doar numărul de zile de concediu pentru cadrele didactice, care au fost reduse la minimul legal, şi stabilirea datei de începere a anului universitar 2020-2021 pe 5 octombrie 2020. Activităţile didactice şi sesiunile de examene se vor desfăşura conform programării în vigoare, hotărârea creând cadrul legal ca facultăţile să poată face unele modificări cu privire la desfăşurarea activităţilor, cu condiţia ca acestea să fie încheiate până la data prevăzută pentru înscrierea la examenul de finalizare a studiilor, în cazul anului terminal, şi până la 31.07.2020, pentru ceilalţi ani de studiu.

În săptămânile care urmează, la USV, toate activităţile didactice, inclusiv laboratoarele, se vor desfăşura doar online. În cazul laboratoarelor se vor folosi metode alternative de predare, precum: prezentări video ale lucrărilor de laborator, simulări, proiecte, teme de cercetare etc. Practica de specialitate se va putea desfăşura oricând, până pe data de 18 septembrie, dată la care trebuie încheiate situaţiile şcolare.

Pentru a veni în sprijinul activităţilor on-line, dar şi pentru creşterea calităţii actului de predare, conducerea USV va lua în continuare unele măsuri, după cum urmează:

> Studenţii aflaţi în dificultate vor fi ajutaţi să identifice locaţii de unde să poată susţine activităţile online, inclusiv examenele;

> La începutul lunii septembrie, a fost prevăzută o perioadă în care studenţii vor putea avea acces în laboratoare. La solicitarea acestora, transmisă prin email cadrului didactic, studenţii vor putea participa la lucrările de laborator care necesită studiul în spaţiile din campus, pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor dobândite, fără a exista obligaţii didactice şi fără a influenţa notele primite la disciplinele respective. Tot în luna septembrie, studenţii vor putea susţine măriri de notă la examenele aferente semestrului al II-lea;

> Promovarea în an superior se va putea face dacă studentul îndeplineşte cel puţin 50% din numărul minim de credite prevăzut în Regulamentul cadru privind activitatea profesională a studenţilor;

> Cele două prezentări la examen, care sunt gratuite, pentru studenţii bugetaţi, sau incluse în taxă, pentru studenţii cu taxă, nu mai sunt legate de sesiunea de examen şi sesiunea de restanţe. Astfel, studenţii se pot prezenta şi în luna septembrie, gratuit, dacă nu au avut posibilitatea tehnică să se prezinte în sesiunea de vară;

> A fost demarată o procedură de achiziţii care să asigure tablete (diagonala 103 , RAM = 16GB, cameră video şi posibilitate ataşare SIM) cel puţin pentru studenţii care au bursă socială sau care sunt eligibili pentru bursă socială, dar nu au primit-o din cauza limitării numărului de burse. În condiţiile în care stocurile în ţara noastră sunt aproape epuizate, USV speră să recepţioneze aceste tablete în luna iunie;

> Cadrele didactice vor primi, la începutul lunii iunie, hard-discuri externe cu capacitatea de 3TB, pentru susţinerea activităţii didactice şi pentru stocarea informaţiilor video legate de examene, aşa cum prevede Legea educaţiei actualizată;

> De asemenea, săptămâna viitoare va fi semnat un contract pentru livrarea a 340 de laptopuri şi 260 de unităţi PC, destinate cadrelor didactice şi unor laboratoare din USV.

Studenţii care doresc să-şi ridice lucrurile din campus (container) pot să transmită o solicitare în acest sens la adresa rectorat@usv.ro. După analizarea situaţiei, studentului îi va fi eliberată o adeverinţă, valabilă 1-2 zile, care îi va permite să intre şi să iasă din oraşul Suceava, chiar şi în perioada de carantină. Recomandarea este ca aceste solicitări, dacă nu reprezintă o urgenţă deosebită, să fie transmise începând cu data de 15.05.2020.

În toată această perioadă, Universitatea anunţă că s-a aprovizionat şi continuă să se aprovizioneze cu tot ceea ce este necesar în vederea reluării activităţii în campus, atunci când va fi posibil: lenjerii în cămine, materiale de igienă şi de dezinfecţie, termometre fără contact, dozatoare la intrări şi lichide dezinfectante pentru acestea, măşti şi mănuşi de unică folosinţă. De asemenea, cabinetul medical va fi dotat corespunzător. Căminele vor intra în a doua procedură de dezinfecţie (prima a fost efectuată imediat după plecarea studenţilor) şi se vor efectua reparaţii curente în acest interval în care studenţii nu vor fi cazaţi.

„Comunitatea academică suceveană va depune toate eforturile necesare pentru a depăşi cu bine această perioadă de criză, în speranţa revenirii la activităţile universitare obişnuite într-un timp cât mai scurt şi în condiţii de maximă siguranţă”, transmite USV. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: