Preşedintele Gheorghe Flutur vine cu detalii privind proiectele autostrăzilor şi centurilor ocolitoare

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, vineri, în conferinţă de presă, că pentru autostrăzile A 7 Siret – Bucureşti şi A 14, Autostrada Nordului Suceava – Satu Mare, sunt în derulare proceduri pentru scoaterea la licitaţie a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru A 7, iar pentru A 14 se fac analize ale ofertelor depuse pentru studiul de fezabilitate şi proiectele tehnice.

În ceea ce priveşte A 7, Flutur a spus că această autostradă este inclusă pe exerciţiul financiar 2021-2027.

El a arătat că pentru această autostradă argumentele sunt costurile mai mici pentru că trece prin zonă de şes, nu trece prin situri naturale sau prin zone cu restricţii şi leagă o regiune cu un PIB scăzut, mult sub media naţională.

Preşedintele Flutur a arătat că firma care asigură consultanţă pentru Comisia Europeană, Jaspers, a verificat acest proiect şi a acceptat începerea procedurilor pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru tronsoanele Paşcani – Suceava şi Suceava-Siret, cu 101 kilometri.

El a spus că autorităţile sucevene îşi vor da tot concursul pentru realizarea acestor proiecte.

A 7 are 431 de kilometri, din care 330 de la Paşcani la Ploieşti şi 101 de la Paşcani la Siret.

„Este un coridor agreat de Comisia Europeană şi sperăm şi noi că vom avea autostrada care să lege Moldova de Bucureşti”, a spus Flutur.

În ceea ce priveşte Autostrada Nordului (A 14), Suceava – Satu Mare, Gheorghe Flutur a spus că s-au deschis ofertele pentru studiile de fezabilitate, pentru tronsonul Bistriţa – Vatra Dornei fiind doi ofertanţi, iar pentru Suceava – Vatra Dornei fiind trei ofertanţi.

„Deja aici va trebui să ne întâlnim foarte repede cu câştigătorii licitaţiilor să discutăm trasee şi, ceea ce am cerut şi mă ţin de capul lor, este ca centurile ocolitoare să fie date în construcţie primăriilor. Ei vor să scoată din proiectele mari studiile tehnice şi proiectele pentru centurile ocolitoare”, a spus preşedintele Flutur.

Astfel, ar urma ca primăriile Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei să construiască centurile ocolitoare cu fonduri europene.

Ar urma ca şi centura ocolitoare a municipiului Fălticeni să fie transferată pentru a fi construită de Primărie, tot pe fonduri europene.

Preşedintele Flutur a spus că a intrat în detalii cu specialiştii CNAIR privind şoselele de centură Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei ca parte a autostrăzii A 14.

El a spus că se vor înfiinţa Asociaţii de Dezvoltare Intracomunitară între localităţile pe raza cărora va fi construită centura ocolitoare.

Astfel, în cazul şoselei de centură Gura Humorului, de 7,2 kilometri, aceasta va începe de la sensul giratoriu de la Păltinoasa, pe malul stâng al râului Moldova, prin Lunca boilor, trece peste Humorel, prin Parcul Ariniş, pe un pod peste râul Moldova la baza pârtiei de schi şi apoi traversează drumul spre Voroneţ şi iese la Frasin după podul peste apa Moldovei.

La Câmpulung Moldovenesc, varianta agreată de CNAIR este de 18 kilometri, cu 12 poduri, un tunel de 400 de metri, două pasaje, două sensuri giratorii şi trei viaducte.

Valoarea totală a proiectului este de 120 de milioane de euro.

Traseul este de la Podul Bucătarului, prin spatele Munţilor Măgura, pe la Izvorul Alb şi se iese la fabrica de var din Pojorâta.

La Vatra Dornei, centura are 4 kilometri, de la Argestru cu pod peste râul Bistriţa cu un tunel de 2,2 kilometri, un al doilea tunel de 0,7 kilometri, două giratorii, un pasaj, trei viaducte, cu ieşire la Podul Alunului de la Dorna Candrenilor, cu o valoare de circa 80 de milioane de euro.

De menţionat este că pentru tuneluri, costul unui metru este de 40.000 de euro.

„Sumele sunt mari, dar dacă vrem să facem Autostrada Nordului pentru legătura cu Ardealul trebuie să fugim după bani europeni, că alte surse de finanţare nu sunt.

Vreau să începem construcţia şoselelor ocolitoare de pe traseul Autostrăzii Nordului”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: