Creditul de 5,8 milioane de euro, singura variantă pentru ca Primăria Suceava să poată achita TVA la autobuzele electrice

> Încă din 2019, primarii au cerut o linie de creditare separată pentru cofinanţarea proiectelor europene, însă nici actualul guvern nu dă dovadă solicitudine >„Ne putem trezi că vin autobuzele electrice şi nu le vom putea aduce efectiv în curte, pentru că nu avem cu ce plăti factura” a declarat primarul Ion Lungu

Ministerul Finanţelor Publice nu a dat un răspuns clar în ceea ce priveşte constituirea unei linii speciale de creditare a primăriilor care au angajate proiecte cu finanţare europeană şi care sunt obligate să asigure propria contribuţie financiară la implementarea acestora. Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, susţine că, în aceste circumstanţe, alternativa continuă să rămână contractarea unui credit intern.

„Am avut discuţii la Ministerul de Finanţe în ceea ce priveşte angajarea creditului pentru cofinanţarea proiectelor europene. Această discuţie a fost purtată şi cu toţi primarii din România şi insistăm, în continuare, ca Guvernul să facă o linie de creditare separată pentru respectiva cofinanţare, însă, din păcate, astăzi aceasta nu există. De aceea, noi mergem pe traiectoria noastră, să luăm acest credit, care, în mare parte, circa 70%, va fi folosit pentru plata TVA la autobuzele electrice, estimată la vreo 17 milioane de lei. Aceşti bani se vor întoarce la Primărie, însă până atunci trebuie să plătim” a precizat şeful executivului sucevean, menţionând că „raportul procedurii pentru autobuzele electrice va fi finalizat într-o săptămână”, mijloacele de transport urmând a ajunge în Suceava până la sfârşitul anului 2020.

Pentru a putea coparticipa financiar la implementarea proiectelor cu finanţare europeană nerambursabilă, Primăria Suceava ar urma să contracteze un credit bancar în valoare de 27,96 de milioane de lei, circa 5,8 milioane de euro, cu o maturitate de maxim 15 ani.

De suport financiar local au nevoie zece obiective de investiţii, cea mai mare contribuţie fiind cea la proiectul „Sistem integrat de transport public ecologic”, de 14,67 de milioane de lei. Ca mărime a contribuţiei financiare a municipiului la materializarea proiectelor cu bani europeni urmează, în ordine descrescătoare, „Achiziţionarea autobuzelor electrice” prin MDRAP-7,99 de milioane de lei; „Unitatea de învăţământ pentru preşcolari din zona centrală” – 1,99 de milioane de lei; „Creşterea eficienţei energetice a clădirii Primăriei” – 1,77 de milioane de lei. Pe lista cu obiectivele de investiţii cofinanţate din creditul care urmează a fi contractat mai figurează „Construirea grădiniţei din cartierul Burdujeni”; „Revitalizarea spaţiului urban”; „Reabilitarea şi echiparea infrastructurii educaţionale a Colegiului Tehnic «Petru Muşat»”; „Îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale prin consolidarea şi modernizarea Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară; „Centrul multifuncţional Iţcani şi „APLICAT – Administraţie Publică Locală Informatizată şi Accesibilă Tuturor.

„Noi angajăm aceşti bani, nu este obligatoriu să îi cheltuim, dar trebuie să avem asigurată partea de cofinanţare, la momentul implementării efective a proiectelor” evidenţia Ion Lungu. Creditul ar urma să aibă o perioadă de graţie de 3 ani, serviciul datoriei publice locale totale fiind estimat, pentru perioada 2019-2035, la un nivel curent cuprins între 12,12%, în 2019, şi unul maxim de 14,97%, în 2023.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: