„Grupul de creştini” revine cu cereri de anulare a concertelor din Suceava

> Pe lângă Bucovina Rock Castle, ei vor să blocheze Bucovina Rockfest, dar şi concertele de „Zilele Sucevei”, care ar fi „o blasfemie”

„Grupul de creştini” care a încercat, anul trecut, prin instanţă, fără succes, anularea Bucovina Rock Castle şi a Festivalului de Artă Medievală, contestă în acest an organizarea concertelor prevăzute să se desfăşoare în apropierea Cetăţii de Scaun a Sucevei, dar vrea să interzică şi concertele organizate de Zilele Sucevei pe motiv să sunt „greţoase” şi reprezintă o „blasfemie”.

Ei cer Consiliului Judeţean Suceava şi Consiliului Local Suceava să nu mai aloce fonduri pentru asemenea acţiuni.

Potrivit grupului, Consiliul Judeţean Suceava, prin Muzeul Bucovinei şi Centrul Cultural „Bucovina”, „două sugative” care, în opinia acestuia, storc exagerat de mulţi bani publici, inventează tot timpul anului „evenimente aşa-zis culturale”, „unele mai neruşinate decât altele”.

Ei spun că aceeaşi dezapreciere o au şi faţă de Primăria Municipiului Suceava şi că cer comisie de supraveghere şi anchetă în cadrul Consiliului Judeţean Suceava şi la Primăria Suceava, cu privire la „tocătura asta de bani, ca un sac fără fund”, anunţând că vor sesiza din nou Curtea de Conturi a României.

„Cerem în Numele Lui Dumnezeu, a bunului simţ, a Moralităţii Publice, a valorilor creştine-biblice şi tradiţionale româneşti, ca în anul 2020 să nu se mai dea niciun cent de la ambele bugete, menţionate mai sus, bani publici, pentru «Bucovina Rock Castle» şi pentru Concertul «Bucovina Rockfest», ambele desfăşurate până acum la Cetatea de Scaun Suceava în luna august la interval de două săptămâni. Inadmisibil!!! Veţi răspunde înaintea judecătorului Suprem – Dumnezeu pentru procesul de demonizare treptată a Municipiului şi Judeţului Suceava. V-am dat pe mâna Lui Dumnezeu prin rugăciune şi post” se arată în contestaţia faţă de bugetul judeţului Suceava.

Membrii grupului susţin că este inadmisibil ca în timpul concertelor rock din municipiul Suceava „să mişune” prin tot oraşul „oameni ciudaţi, cu plete foarte mari, tatuaje cu demoni pe ei şi cap de morţi, cu tricouri având sloganuri: anti-Dumnezeu, anti-creştine, tendinţe suicidale, îndemnuri la crimă”, apreciind că în acele zile se instaurează în Suceava „cultul morţii, al urii, debandadei şi al tendinţelor suicidale”.

„În anul 2020, vom bloca bugetul Primăriei Suceava (urmând toate etapele legale) şi Zilele Sucevei 21-24 iunie, deoarece şi aici este o tocătură de bani din buzunarul sucevenilor, în bătaie de joc. Este o blasfemie şi bătaie de joc faţă de Sărbătoarea Religioasă «Sfântul loan cel Nou de Ia Suceava» şi a zecilor de mii de pelerini veniţi din toate colţurile ţării, în acelaşi timp au loc în Suceava, 3 zile de concerte greţoase din toate punctele de vedere, mult zgomot pt. nimic, vin tot felul de caravane cu circuri şi balansoare rotative, pe toate camioanele şi aceste balansoare sunt puse numai postere cu femei dezbrăcate” se arată în contestaţie.

Ei susţin că părinţii care merg împreună cu copiii lor la „Zilele Sucevei” trebuie să lege copiii inocenţi la ochi pentru protecţia lor vizuală, emoţională, sufletească şi psihică pentru ca să nu vadă atâta obscenitate, nesimţire publică şi pornografie stradală.

În contestaţie, „grupul de creştini” cere în mod public pastorului penticostal loan Bădeliţă, directorul Şcolii Creştine „Filadelfia”, în calitate de creştin, consilier judeţean şi preşedinte al Comisiei de Buget Finanţe din cadrul Consiliului Judeţean Suceava, să folosească toate pârghiile legale şi morale pentru blocarea în anul 2020 a acordării de bani publici concertului Bucovina Rock Castle.

Contestatarii cer Primăriei Suceava să nu mai aprobe organizarea de concerte în zona Cetăţii de Scaun a Sucevei, care este monument istoric de clasă A.

 „În calitate de creştini, susţinători ai Familiei formate din bărbat, femeie şi copii, iubitori ai valorilor biblice, creştine şi tradiţionale româneşti, ne opunem cu fermitate acestor concerte finanţate din bani publici, instigatoare la derapaje grave imorale (cu muzică şi versuri care instigă la dezordine socială, violenţă fizică, crimă, suicid, consum de substanţe interzise, violenţă împotriva părinţilor), organizate pe locuri unde este istorie naţională pe cmp” se arată în finalul contestaţiei.

În textul contestaţiei, semnatarii fac aprecieri jignitoare atât la adresa prefectului Alexandru Moldovan, fost director în CJ Suceava şi care a apărat CJ Suceava în procesul de anul trecut în care se contestau manifestările, dar şi faţă de ministrul Culturii Bogdan Gheorghiu, faţă de directorul Muzeului Naţional al Bucovinei, Emil Ursu, şi directorul Centrului Cultural „Bucovina”, Sorin Filip. (N.B.)

9 Comentarii

  1. Aprodul_Purice says:

    Reîncepe aceeași poveste pentru proști (întrucât nu am specificat care sunt proștii,veți concede că nici nu am jignit pe nimeni…) ca expresie concentrată a mercantilismului în turismul sucevean,acest„concert” cu valoare de micțiuni&vome într-un spațiu sacru,protejat prin lege,clasat,respectiv șanțul Cetății de Scaun a Sucevei ,corelat tradițional cu protestele hilar-penibile ale unor sectanți uimitor de consecvenți în puținătatea lor,în mintea lor, încuiată cu un lacăt ultradogmatic a cărui cheie a fost ori aruncată ori inghițită de pastori…
    Este foarte ușor,desigur,ori ca Ursu, ori ca Drăgușanul.ro,ori ca Flutur,ori ca Lungu,să-i arăți cu degetul și să insinuezi:iată cine v-ar lăsa fără „cultură”,săriți oameni buni și cinstiți gospodari! Iar dacă la acest demers al sponsorilor,de arătare cu degetul și de râdere și cu kurul se mai adaugă și unii bolovani de la PSD care profesează un fel de conformism rezultat dintr-un complex de inferioritate,succesul cloacei din șanțul cetății ca țuțuroi de la care se adapă cu bani buni un anume artist Andi,drogangiu dovedit precum și tătânele său,ca bătrân belitor de fonduri publice extorcate,este garantat și anul acesta…
    Pentru ediția de anul trecut a ieșit domnul Ursu și a murmurat ,scremut,la un interviu scremut,că n-a ieșit bine,a fost un mic fiasco uriaș,e nevoie de mai multă susținere,trebe băgați bani mai mulți deoarece… Se pune la cale,după cum se vede ,perpetuarea blasfemiei din șanțul cetății,nu ofensarea sensibilităților unor pocăiți gingirlii… Căci ,oricum ai lua-o,într-o țară constituțional laică,ai voie să cânți orice,să-ți placă orice gen de muzică,să nu fie nevoie de aprobarea unor rătăciți dogmatici ca să asculți ce vrei,la rigoare și un hit precum „Unde-a pus mândra kiloții…”,cu condiția ca astfel de „întâmplări literar artistice” să nu se producă într-un spațiu protejat prin lege de intruziuni blasfemice,sit arheologic încă neepuizat,parte a memoriei colective care nu poate fi nici arendată nici pișată anual pentru scopuri obscure. Până la urmă,nici nu-i de mirare, trăim într-un herzoghtum în care se fac slujbe de mort la sărbătorile naționale de peste an,se pun coroane de mort la aniversarea zilei de naștere a lui Eminescu,stema județului este in culorile unui stat vecin iar politrucii județului se afișează în ținute kitsch copiate de la aceiași vecini iar managerul unei instituții, acum și cu rang „național” ,face aluzii mai mult sau mai puțin fine la lipsa de orientare a strămoșilor de la 1918 care au făcut,din păcate,zice el,o unire necondiționată,contrară,pesemne,intereselor etniei sale baroso-nicovaliste …
    Intr-un herzoghtum inspre care vă impinge, discret, un anume sas care are un prim-ministru hun acoperit ,unul in care impostorii și renegații dau cu decorații unii în alții,medaliindu-se pentru contrafaceri deocamdată eșuate,cu crucioaie cu spade sau fără,după caz,ca niște puturoase flegme aruncate în ochii noștri…
    Insă vor fi,anul acesta,și deosebiri,deoarece vom spune următoarele direct,nu în pilde, ca până acum,ca să priceapă și cei care ne iau de proști:
    – deci ,domnu’ Cușnir,aveți o contribuție importantă la perpetuarea acestei blasfemii anuale,deoarece,ca lider al opoziției locale în CJ, aveați obligația să capacitați toate energiile care se plasează împotriva unei potlogarii a puterii locale,în primul rând, pentru că numărul celor care nu sunt de acord cu revărsarea de umori și producții glandulare în șanțul Cetății de Scaun a Sucevei este mult mai mare decât cel al celor care o aprobă,practic,prin alăturarea din motive de oportunism imbecil la numărul celor din urmă,ați dat girul la care nu aveați dreptul și v-ați compromis ca om politic și ca aparator al demnității impotriva abuzurilor („abuze”,după cum crede ministrul B.Gh…) Este foarte discutabil dacă dvs. și partidul pe care il reprezentați in CJ vor obține mai multe aprecieri și voturi văzându-vă pe dvs. stând la coadă, cu posteriorul în două bărci, la acțiunea de pupare a kurului pedelist sau dându-vă cu trotineta prin fața primăriei,alegătorii din bazinul electoral la care aspirați fiind topiți după acestea…Ei mai ascultă și mult rock,însă nu orice rock ci numai acela răcnit ,răgăluit,în șanțul cetății,special ca să le mai crească IQ-ul,procedură brevetată de dvs.!
    Această penibilă atitudine o să vă conducă,ca ceasul,să reprezentați cu brio doar sediul partidului dvs.,urmând ca dvs. să valorificați corespunzător capitalul politic dobândit la acțiunea de pupare menționată mai sus…
    – insă altceva trebuie spus fără echivoc,nu numai acuma ci de-acuma,până când lucrurile vor fi notorii,așa cum se cuvine. Deci domnul (domn cu derogare…) Drăgușanul.ro ,tartorele acestei megaescrocherii cu bani publici,negoț cu gunoi cultural intrat in fermentație,a împlinit pe data de 25.01.2020 vârsta de 65 (șaizeci și cinci) ani! In civilie ,legea este confuză,în registrul de lepre cazone de care,de fapt,aparține,cum ai trecut de miezul nopții al zilei tale de naștere ești livrat la domiciliu,în așteptarea cuponului de pensie sau al mandatului,fără să specific ce fel de mandat,în cazul său…Insă dumnealui este tot acolo unde era,la CCB,pe zemosul post de consultant artistic,cf. mai jos,alături de un mai vechi preten pupinkurist ,venit și el cu pluta de la Havârna (Havirna…)!

    http://prntscr.com/r0qxas
    http://prntscr.com/r0qy5v

    ….în care se vede că CCB are câteva funcții de „consultant artistic”,obligatorie este condiția de studii superioare,se vede că cineva,o distinsă doamnă are și doctoratul,următoarele doua aparțin lui Drăgușanul și,cel mai probabil,meșterului de mâncat kkt pe inima goală,de la Havirna,Ioan Manole…
    Ințelegem că este o secetă cumplită,CCB nu poate sta fără cultura domnului Gâză I. din Plopeni,absolvent scremut de liceu ,însă cu armata făcută la pompieri și cu alte armăți în suflet și pe livret,după cum se va vedea mai încolo…In acest moment,nici nu incape vorbă să fie pensionat,cum zice legea la civili,respectivul domn,nu de alta dar a secat izvorul celor cu studii superioare,trebe musai să ne bazăm pe cele două derogări pe care le-a obținut domnul Gâză de la doi ministri,evident,în timp,doi ministri,lucrul dracului,maghiari…. Care știau precis că la Suceava,în herzoghtum Bukowina, merg numai consultanți artistici cu liceul efectuat,cumva,cu stagiul militar satisfăcut insă inimoși și buni organizatori,nu,ca la „Stefan Gheorghiu”,lepre cazone cu misie ,savanți de internet și confectioneuri de cărți și de festivaluri bine plătite,atât ei cât și plozii lor neisprăviți dar drogangii de Cluj-Napoca …
    Că cum devine cazul,domnu’ Gâză cu „opera” dumitale? Încet-încet,lumea va ști, cu detalii tulburătoare,dintre cele despre care ai prefera să nu se știe,ca să rămâi cu reputația de „savant”,astăzi și mâine, amin!
    Inainte de fericitele revoluții regizate în 1989,domnul Gâză era un absolvent chiulangiu ,scremut,de liceu,de aia partidul prin reprezentanții săi cu însărcinări speciale l-au trimis la București,la uzinele Vulcan ,la turnătoria de acolo,ca să se forjeze pe deplin ca măcăleandru și,cine știe, (că știe cineva….)ca obermăkăleandru,să fie bine,să nu fie rău,la o adică…
    Acolo s-a specializat dumnealui în penetrarea unor medii zise de extremă dreaptă,că stăteau într-o casă mai multi scriitori,pictori,actori,se imbătau și ziceau chestii la mișto,el era ca un specialist al partidului cu insărcinări speciale,știa tot,era bine instruit…Casa fusese a lui Zelea Codreanu,trebuia neapărat urmărită și casa,așa era mintea lor,că și pereții erau de extremă dreaptă,cu excepția microfoanelor,de extremă stânga,desigur…
    Aici se mai poate banui că o zonă obscură a CV-ului său (autobiografia,cum era,la organ….) ascunde studii de specialitate,din alea care nu pot fi menționate la incadrarea pe un post de consultant artistic,însă aceasta este doar o ipoteză care urmează să fie cercetată.
    Brusc,fără să se știe de ce,dumnealui se intoarce la Suceava,să ne fericească cultural,cel mai probabil ,de frica unei deconspirări uriașe… Ca să ce? Ca să devină om de teatru,sforar,lampagiu,sufleur dar,desigur,și zvoneur turnător-formateur cu comandă-program…Ba chiar și specialist în Bucovina,ce mai,ofițerul care l-a confecționat fiind convins și în ziua de astăzi că dumnealui a cercetat arhivele din Lwow,poate și de la Viena,mai putrefiat de cultură decât Hagienuș…
    De pe aceste poziții foarte pe scurt evocate,l-a preluat domnul Mârza ca să salveze cu condeiul său extrem de prolific (așa cum îl caracterizează foștii săi colegi de la ziare…) cine știe cum,ca o anexă la propriul său porthart,folosindu-l în toate chestiile puturoase ale vremii „pericolul legionar” dar și „adevărata istorie a fondului bisericesc”,alte povestiri… Printre rânduri,dumnealui întemeia ziare de pupat în kur noul regim,cu fonduri de la CC al UTC,via CJ al UTC,deoarece,absolut din întâmplare,conturile UTC rămăseseu deschise până pe 30.12.1989,ceea ce explică unele averi uriașe de după,ziare,reviste,cariere de succes în care credem și astăzi, deoarece toate sunt de dreapta și mai multe nu…Apoi nu mult și trecu dumnealui la fesierele domnului Flutur care avea aceleași nevoi ca și domnul Mârza,cineva care să asta,cum ar zice un fost prim-ministru de la aceleași arme,și iaca cum prestează dumnealui de cca 30 și treaba lui de ani,in folosul patriei,in alte foloase mai ales personale,deoarece soldat-soldat,da’ soldatului trebuie să-i asiguri un peculiu,ceva din care să trăiască atât el cât și plodul său. Că ce sinecură mai voioasă și mai ușor de concesionat este, mai ales in acest herzoghtum al nostru ,decât cultura? Poate doar pădurea,insă aici,hm,nu e pentru orice tăntălău absolvent de liceu,trebe studii temeinice,măcar in Austria,doar slugile putând să fie pădurari…
    Cum e cu aportul cultural al dumisale? Iaca: Având sinecura asigurată,cuplajul ferm la țuțuroiul cu bani al CJ,al primăriei și al muzeului,domnul Gâză produce cărți și încrețind fruntea a știință de carte, cum? Greblând internetul,abilitate în care a evoluat încet dar sigur,până la punctul in care,zilele acestea,știe să folosească chiar și Google translate,deoarece dumnealui avea probleme și cu limba română,d’apăi cu afurisitele care se scriu cu nește litere foarte ciudate…Din aceste culegeri de pe Internet despre care gândește în termeni cazoni,drept capturi personale asupra cărora ar avea drepturi,inclusiv de copy right,încropește ,prin colaționare,texte cu bibliografii fabuloase,nici n-ai zice că este doar un impostor sfertodoct,cu studii la uzinele Vulcan,la turnătorie…El se trage de brăcinar cu Cantemir,cu Eminescu,cu Caragiale (pe care il confundă cu fiii săi…),il contrazice pe T.Balan,il face criminal pe IPS Pimen,știe precis unde nu este inmormântat Stefan cel Mare,dă avize,note,se luptă cu „universitarii” care, bineînțeles,sunt de tot kktul,țipă înjură,șantajează cu publicitatea de la CJ,alunecă,calcă pe orice,iar scrie cărți (are una în care il face pe Dimtrie Dan „autodidact de geniu”,insinuându-se ,pe această cale,în aceeași categorie… Lasă că Dimitrie Dan era absolvent a două facultăți prestigioase,teologia la Cernăuți și Literele la București,membru corespondent al Academiei Române…)
    Publică imgini pe care le traduce fantezist,aiurea,dă titluri,subliniază,se dă specialist în simbolistică și ocultism,lingvistică,filologie,istorie literară,teologie,etnografie,folclor – toate astea, cum? Foarte simplu,el știe de la superiorii săi că publicul inghite orice iar dacă nu înghite,nu are decât,important este să colaționezi texte,să le publici și să iei banii de la CJ,mulți bani,apoi acele „cărți” să ajungă pe la primării,legate cu funii,să nu fugă…
    El știe precis cum e cu Bucovina,are informații de prima mână din care ar rezulta că Bucovina exista încă din 1392,toamna,dă și texte,nu știe să citească românește însă dă ca sigur că e scris „cu majuscule”…Cere aplicarea prevederilor „păcii de la București”,știe el că Bukowna era subiect de drept internațional,banalizează,vulgarizează,scuipă pe simbolurile istoriei naționale… El știe precis,cercetător al copiilor unor copii copiate după copii virtuale că la Putna nu se află oasele lui Stefan cel Mare,atunci la ce ne închinăm fără aprobarea lui? Ca și cum la Ierusalim lumea s-ar duce exact la oasele lui Hristos,să se închine…
    Deci domnul Gâză nu este pensionat,poate că-i face rost domnul B.Gh. de o OUG din care să rezulte că poate să stea până se plictisește,să-i lase locul lui Andi,cel cu ierburile de mare risc în buzunare…
    La cererea publicului și a domnului Cușnir,vezi bine,de la opoziție.

  2. Aprodul_Purice says:

    …Deoarece mâine,vineri,14.05.2020,la ședința CJ se va juca aceeași scenetă ieftină, cu neoprotestanții scremându-se să-l convertească pe Flutur la secta lor,cu pretinsul domn Cușnir căznindu-se să fie băgat in seamă ca potențial renegat,liber de contract,cu domnul ăla întunecat de la muzeu invocând Harap Alb,ca mit,deși trebuia să vorbească despre Scufița Roșie,cu neoprotestanții izgoniți și martirizați,in final,după ce ,iarăși,domnul Flutur ne va spune cum a salvat el democratia în județ – piei,satană,povestea merge mai departe,stai liniștit, domnu’ Boby,premisele sunt astfel încât ai încă o șansă să-ți mărești IQ-ul sfrijit, ascultând rock din șanțul Cetății de Scaun… Că nu ne-om pune noi,vezi bine,pentru câteva tone de pișat, acolo,vome,kkți,prezervative,chiștoace,cutii de bere,toate la timpul lor,numa’ să ne dea aprobare Gâză&Sohn și pornim și o cercetare arheologică,dacă trebe,cu fonduri norvegiene…
    …deci,să mai zicem una-alta,ca prinos și jertfă pe altarul pensionării domnului Gâză,astăzi ori mâine,amin!
    E de observat,în primul rând,grotesca situație in care într-un oraș măricel,cu universitate și filială a Uniunii scriitorilor,cultura oficială ,cea care gravitează în preajma entităților de stat care se prevalează de ea, este călărită de un sfertodoct,impostor abuziv,măcăleandru cu vechi state de serviciu,aliat al iridentei ruteano-ukrainene,in fapt, inamic al spiritului național românesc,emanație a unei găști de aceeași factură culturală…Istoricii de meserie ,universitarii de la care te-ai aștepta să intervină cu autoritatea prestigiului lor științific,scriu ,sporadic,felurite miorlăieli prin ziare ,cum face domnul Iacobescu care scrie prefețe și lansează opere ale unor procurori ieșiți de la școala de procurori de la Băneasa (cum ar fi acel domn Breabăn Andrei,acum cârciumar,care,intr-o carte a sa,crede că la batalia de Podu-Inalt,Soliman-Pașa (!!!)a căzut de pe pod în apa Neajlovului și și-a pierdut nește dinți,abia scăpând cu viață! Sau același domn care pretinde că poporul român era creștin încă inainte de Isus Cristos!) Cât despre cei tineri istorici,aceștia au alte probleme de regulat,fiind notorie afinitatea lor pentru Legiune și Căpitan,in sensul că să traiască dar să nu spuneți la nimeni,că nu e voie,încă…
    Poate că aceia care nu se simt reprezentați de renegatul domn Cușnir,ezitant,deoarece încă nu poate aprecia corect dacă a sosit timpul să-și mute și cealaltă bukă în celaltă barcă,poate că vor scoate o broșură măricică cu isprăvile soldățești ale domnului Gâză,ce,cum,cui,cât livrează,cine sunt nașii lui,este material kklau!
    Sau poate că confectioneuri săi ,stăpânii săi vor înțelege,in fine,că au intins prea mult coarda,prefăcându-se că l-au uitat in funcția de vechil al culturii sucevene,de majordom al festivalurilor de câte 10 okazii pentru pupat în kur regimul,poate că se vor hotărî să respecte și legile,nu costă nimic,bar ar putea chiar câștiga…
    Sigur că mâine anumite gazete de perete ale poliției,preteni ai găștii de la butoane,vor jubila și vor publica,din nou,poze cu martirii neoprotestanți,puși la punct de Flutur cu o minimă încrețire a frunții…
    Dar,ca să vedeți ce front de lucru se deschide,ce frumoase perspective de dare în gât se profilează la orizont,iaca,numai pentru dvs. o mostră din erudiția tartorelui de la BRC,domnul Gâză,in nume propriu,uneori și cu plodul neisprăvit…
    O imagine de aici:
    http://dragusanul.ro/din-patrimoniul-iconografic-bucovinean/
    …aceasta:
    http://prntscr.com/r1vv4q
    „O metaforă imaginativă pentru Austria”…
    …cu un comentariu savant:
    ”Şi totuşi, mărturiile iconografice vechi, deşi plac tuturora, nu înseamnă memorie bucovineană, decât în măsura în care ne umplu alţii buzunarele cu tezaurul mărturiilor despre străbunii noştri. Tocmai de asta, Bucovina, în vechea iconografie austriacă, este privită cu o duioasă compasiune şi cu o aţâţată curiozitate faţă de exotismul ei oriental. Oricum ar fi, mărturii există şi ne aparţin tuturor. Tocmai de asta le tot adun şi vi le pun la dispoziţie fără mofturi de autorlâc, precum fac atâţia, care se visează ba Knapp, ba Jasckhe, şi revarsă lăbărţoase semnături apropitar-intelectualiste peste ceea ce nu le aparţine.”
    (!!!!+crucioaie+decorații de partid și de stat multe…)
    Și ipostazele realității,inclusiv pe hartă,un episod din asediul fortului SEWASTOPOL,1855,în razboiul Crimeii..
    …adică:
    https://www.britishbattles.com/crimean-war/siege-of-sevastopol/
    sau:
    https://411memorial.wordpress.com/2018/03/07/
    ..adică
    http://prntscr.com/r1w17z
    In unele reproduceri detaliile asediului Sevasopolului sunt atât de clare încât se vad și drapelele regimentale,franceze și ebgleze,elemente din topografia locului…
    Este doar un exemplu din alte sute,cele mai grave și care justifică o atitudine lipsită de echivoc față de un impostor sfrtodoct,renegat,paranoic,abia urmează…
    Abia aștept să văd dacă neoprotestanți,martiri ai cauzei lor cu răspundere limitată ,il vor întreba pe domnul Flutur de ce nu il pensionează pe Gâză Ion…
    P.S.
    Iată citatele din lucrarea „Constelația mănăstirilor.Izvor de lumină și dragoste eternă,Ghid turistic,volumul I ”,Andrei Breabăn,TIPO MOLDOVA,ediția a II-a completată și revizuită,Colectia ACADEMICA (!!!)
    1. pag. 7
    „Contestatarilor noștri…
    …Corabia să-și facă din nou drum spre Lumină,având la cârmă un Căpitan destoinic de care ascultau fără să crâcnească. Pentru că ,dacii au fost creștini înainte de venirea lui isus pe Pământ,primind Cuvântul ca pe ceva firesc,Hristos fiind în sufletul și în inima lor încă de pe vremea când au fost creați de El”
    2.
    pag.181-182,dixit
    „Mănăstirea Voroneț este poate atât de renumităîn toată lumea pentru faptul că este rodul gândirii a patru mari somități ai Moldovei…”
    „Înfuriat de refuzul voievodului unei țărișoare atât de mici față de cele pe care deja le-a supus,marele Mahomed a trimis asupra Moldovei o oaste de cca 120.000 de oameni condusă de Soliman Pașa,un general destoinic și cu multă experiență,care a luat parte la multe campanii militare.Luată prin surprindere de mica dar vitejeasca oaste a lui Stefan,de numai 32.000 oameni,armata trimisă de Mahomed a fost învinsă,fiind înnecată nu numai în ape ci și în sânge,în mlaștinile mocirloase ale Neajlovului. Insuși Soliman,căzut de pe cal,avea să-și piardă viața în acele locuri,fiind salvat cu greu de credincioșii săi soldați…”
    Cărțile domnului jurist specialist în FNI (una dintre ele,tot ghid,câtărește 1,700 kg…) Breabăn Andrei au fost lansate la Biblioteca Bucovinei și moșite cu aceasă ocaziune de către domnul Iacobescu,care,și el ca omul,mai un pișcot,mai una alta…
    Iată,dar,circumstanțele culturale în care domnul manager Ursu n-are nici o greață să se comporte ca un agrosist parșiv care s-a intabulat cu monumentele județului și le scoate la produs ca pe niște batrâne kurve care ar tinde să zacă,în ruinele lor…
    Pacea Domnului! Amin!

  3. Aprodul_Purice says:

    Rectific,cu scuze:14.02.2020…

  4. Aprodul_Purice says:

    De câte ori la orizont se profilează o deplină dare în vileag a fețelor sale hidoase,cea de impostor sfertodoct,mai ales,domnul Gâză,maestrul din șanțul cetății de Scaun,face paradă, pe blogul său ca o gazetă de perete, de „erudiție”,iată savantul cum este el muncit de niște oameni răi,va vedea dacă va mai face și anul acesta BRC,deoarece a crescut în mod ciudat concurența rusească,o inflație de festivaluri rock la Ivan cel Groaznic , care îi fură lui marile formații rock,cum să mai vină ăia despre care pocăiții zic că sunt sataniști dacă CJ,autoritățile, dau prea puțin bani iar „obscurantismul” îi dă la gioale în fiecare an,l-au zaharisit,chiar,noroc cu doamna doctor Crețeanu care și-a făcut o pomană și i-a mai luat din glazură,altfel,doamne ferește,era șerbet,acuma…
    Cum stăm cu erudția și savantlâcul,iată:
    „…cărturarul bucovinean Dr. Daniel Werenka, în baza unei documentări ireproşabile, dar lucrarea Bukowinas entstehen und aufblühen. Maria Theresia zeit., publicată în Archiv für österreichische Geschichte (Arhive pentru istoria austriacă) din Viena, în 1892, nu a fost vreodată tradusă în română, deşi toţi istoricii noştri au folosit informaţii trunchiate din cartea lui Werenka, trunchiate în funcţie de mesianismul naţionalist pe care îl durau, cu folosirea românilor doar ca masă de reprezentativitate, nu şi cu statut de comunitate care trebuie nu doar reprezentată, ci şi slujită….”
    „..Istoria reală a Bucovinei este mult mai interesantă şi mai umană decât cea îndeobşte cunoscută; tocmai de asta, fără a lua incredibilul studiu al Dr. Daniel Werenka drept adevăr absolut, o să mă strădui să traduc integral cele vreo două sute de pagini, ca să încerc să înţeleg, mai bine conturat, ceea ce am tot întrezărit de-a lungul anilor.

    Găsesc, prin cărţi uitate şi ignorate, atâtea mărturii despre istoria reală şi profundă a neamului meu, încât începe să-mi pară rău că nu am măcar două trupuri, ca să pot recupera mai repede ceea ce mi-am propus. Pentru că se împlineşte o viaţă de om, pe care am dedicat-o neamului meu, atât de dus cu vorba de cei care nu încetează să se îmbuibe, pe seama naivităţii lui, încât e bine că, uneori, se mai zvârle cu câte o piatră în mine, cel rătăcit prin cenuşiul zilelor care şiroiesc neîncetat prin urbea Sucevei…”
    Ce ar rezulta de aici? Că dumnealui traduce cărți indispensabile culturii bucovinene…Imbuibații oameni de cultură, de la Werenka încoace ,au reușit,vezi bine,până să traducă și să interpreteze dumnealui cărți,să se imbuibe pe seama naivității dvs.,a mea,ceea ce o să se termine ezact în momentul în care va termina el de tradus cărți…
    Fără să intrăm pe fond,să precizăm doar că omul are un talent extraordinar de a se da în gât singur,de a se autodenunța ,în diferite maniere… Pe același blog declara ritos,scrofulos,că nu se pricepe la muzică…
    „…Cândva, voi apela, desigur şi la partiturile de după 1860, până prin anul 1900, pentru că vreau să trag cu urechea (de fapt, cu sufletul) şi spre acele vremi.
    Cărţile lui Franz Joseph Sulzer, Carl Engel, Karol Mikuli, A. Franken, C. Grenville Murray, Gustav Weigand, Eusebie Mandicevschi (ca muzician… vienez) etc. le-am aflat lesne, şi încă în original, dar ce te faci cu puzderia de cărţi când din limbajul partiturilor nu pricepi iotă, de parcă ai fi oricare dintre mult îndrăgiţii interpreţi de muzică populară? ”
    http://prntscr.com/r30mr0

    …dar organizează festivaluri ,ca expert în muzică,face acțiuni de „fonotecare”,dă note,avize,scuipă,înjură,arată cu degetul,este dirijor ,regizor ,maestru de ceremonie…
    Pe același blog recunoaște,fără să-l fi obligat cineva,că nu știe o boabă de „limbi streine” (cum ar fi zis Eugen Barbu…),deci, să ne fie clar, nu numai că nu știe nici germana,nici polona,nici maghiara,nici ruteana,nici engleza,nici franceza,nici rusa,nici chineza simplificată,nici cea complicată,însă nici să citească nu știe,crede că germana scrisă cu gotice este ,pentru el,un afront…Însă explică,pentru uzul filologilor,in special,cum e cu sunetul „u” final în limba română,îi mai trage câte o scatoalcă lui Maiorescu,crede ca „ospicii” este totuna cu „auspicii”,traduce fără să cunoască sensul propriu al unor substantive comune,supralicitând Google translate… Așadar,să fim vigilenți,când dă bibliografii stufoase,când face trimiteri la (să zicem..) Churchward, Albert, The Signs and Symbols of Primordial Man, London, 1913, p. 98,de exemplu,să știți că e la cacealma,nu știe să traducă nici cu dicționarul în mână…. A învățat însă să folosească serviciul Google transalate,așa e și cu traducerea lucrării lui Werenka…A traduce folosind exclusiv un serviciu automat – cam ăsta este nivelul savantului.
    Dar,fiindcă e nevoie de un mic desert,a litle cake,cum ar fi,iată,mai jos ceva care o să vă îndemne să mă credeți…Atrag respectuos atenția că „acțiunea” se petrece pe o singură pagină,pe același blog al kufurismului verbal și ideatic…
    http://prntscr.com/r30htd
    …iată și adevărul:
    http://prntscr.com/r30i0x
    Sunt sute de exemple de acest tip… Unele dintre ele (pentru că ,la un moment dat,apare lehamitea față de un comportament imoral dar și patologic!) le veți vedea ,cel puțin până la pensionarea omului,ca să știți cine se ocupă,în fapt,de cultura Sucevei…Aș râde dar nu mai pot,că nu e de râs,totuși…

  5. Aprodul_Purice says:

    Savantul și cultura mare…
    http://dragusanul.ro/esecul-teatrului-profesionist-la-suceava/#comment-10548
    Iată:
    „ Între timp, fusese numit director al Secţiei Suceava a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi omul de cultură, de radio, scriitorul şi publicistul Vasile Cojocaru.
    Vasile Cojocaru semăna atât de mult cu fiul lui Stalin, care căzuse prizonier la nemţi şi fusese executat, încât, în 1956, când nea Vasile participa la Congresul Mondial al Studenţilor Comunişti de la Moscova, Iosif Visarionovici l-a strigat, involuntar, cu numele fiului său (Alioşa!, din câte îmi mai amintesc), apoi l-a aşezat, în dreapta sa, la masa festivă.”

    NOTĂ:
    Iosif Vissarionovici,cunoscut îndeobște ca STALIN, a murit in ziua de 5 martie 1953! Pe fiul său, mort la nemți, îl chema Iacov,Alioșa este diminutiv de la Alexandru/Alexei…
    Pentru cineva care dorește să ne învețe inclusiv istorie,nu numai teatru, e de mirare…
    Mă mir numai că nu a publicat dumnealui și meniul de la acea masă festivă,din 1956,îți dai seama,să stai cu Stalin la masă,să bei vodkă cu el și să faci mațu gros cu icre negre! Undeva,în vreun separeu,poate că erau și Lenin,poate și Trotsky,alde Buharin…
    Așteptăm o notă informativă de aceeași calitate în care unul dintre ofițerii de la *** *uceava (nu dăm nume,să fie clar!) a luat masa cu Mao Tze Dong,avea și acela un fiu care a murit în războiul din Koreea,să fi fost acel dineu,să zicem,în anul 2016,imediat după BRC…

  6. Aprodul_Purice says:

    Autopsia unei contrafaceri – ILLUSTRIERTE BUKOWINA – care pute…
    ….sau cum lucrează domnul Gâză în savantlâcurile sale fără egal…

    I.
    Dixit : „… Împărţită pe cinci teme mari (aşezări, porturi, case, tradiţii şi obiceiuri), colecţia „Illustrierte Bukowina” începe, premeditat, cu litografia exodului ardelenesc spre nordul Moldovei, pe şeaua Tihuţei, şi se încheie, simbolic, desigur, cu despărţirea nefericitului Arhiduce Rudolf de bucovineni, la poalele Prislopului…”
    http://dragusanul.ro/illustrierte-bukovina-asezari-i/
    Să vedem începătura,apoi finalul și să creionăm câteva concluziuni rezultate din raționamente logico-juridice&medicale cu privire la conținut,adecă ce se află între aceste borne ale manifestului-program,cf,citatul de mai sus: ” începe, premeditat, cu litografia exodului ardelenesc spre nordul Moldovei, pe şeaua Tihuţei…”
    1.
    faza cu bejenarii ardeleni (tema cu variațiuni ,merge și emigranți transilvani,important e să priceapă lumea că sunt strămoșii lui Flutur,vezi personajul din dreapta,hotărât,cu fruntea încrețită,frate,numai casca și lopata îi lipsesc…) Operațiunea trebuia să fie și a fost una de captatio benevolentiae,după ce, încă plin de învățăturile lui Gavril către ucenicii săi,domnul Gâză scăpase în presă un comunicat comun cu PSD în care il făcea albie de porci pe Flutur,fascist,hitlerist,altele…
    „Flutur e un nimeni, o bulă de otravă precum „băşica porcului” de pe izlazuri. E putred de
    bogat, fără să fi făcut afaceri (!), şi-acum numai puterea îi mai lipseşte. În lăcomia lui
    carieristică e gata de orice, inclusiv de otrăvirea unor generaţii dezorientate, cărora le
    distrage atenţia de la adevăraţii autori ai dezastrului naţional, scandalagii guvernanţi de
    dreapta fascistă. Nu iubeşte folclorul, dar se foloseşte de formaţiile artistice conservate de instituţiile Consiliului Judeţean. Îi dispreţuieşte pe luptătorii anticomunişti, dar se lustruieşte cu eroismul lor. Fură, corupe, inclusiv Justiţia, devastează România, dar o face pe mireasa imaculată. El şi cohorta lui de trântori lingăi (Andreica, Pardău, câţiva bazarişti care au dat faliment) cică vă vor aduce viitorul pe care îl meritaţi. Dumnezeu să vă apere de un astfel de viitor! Ion DRĂGUŞANUL ” (mai,2008…)

    Notă:bănuim că este o scăpare,va fi fiind vorba despre bășina porcului…

    Așadar: http://prntscr.com/r3zq3q
    …dar și
    http://prntscr.com/r3zsez
    …precum și
    http://prntscr.com/r40sas
    http://prntscr.com/r40tn5

    …ceea ce, la Pataky,mare pictor maghiar este:
    http://prntscr.com/r3zt08

  7. Aprodul_Purice says:

    II.
    2.
    „…. şi se încheie, simbolic, desigur, cu despărţirea nefericitului Arhiduce Rudolf de bucovineni, la poalele Prislopului…”
    Atenție! Rezultă că acest Rudolf,prinț de coroană,după ce că era și tragic și nefericit,mai era născut si sub „ospicii”,cf:
    „Prinţul care avea să fie iubit în toate ţările imperiului austriac şi, mai ales, în Bucovina (la Suceviţa se ridicase un monument, în onoare vizitei lui, din vara anului 1888, când a cumpărat şi două tablouri de Eugen Maximovici), s-a ivit pe lume sub aparente ospicii favorabile, iar bucuria viitorilor supuşi (chiar şi vrednicul român Iacob Mureşan, vorbea, în acele zile, despre… „fericirea noastră, a tuturor austriecilor”) se explică şi prin actele nu doar de binefacere, ci şi de progres real, care marcau, simbolic, naşterea unei noi ere, odată cu acea a unui moştenitor de coroană.”
    http://prntscr.com/r3zb7a
    …când mai uită,când se mai ia cu dușmanii,mai iese și așa… Există,totuși o constantă:ambele ipostaze se referă la „tragicul” prinț de coroană Rudolf :
    http://prntscr.com/r3zcll
    Iată și varianta prozaică,destul de clară,am zice:
    http://prntscr.com/r3zdfs
    Ursu se vede treaba că nu a vrut să se prezinte de bunăvoie la întâlnirea cu tragicul,de aia este pe par…
    Ar fi interesant de știut ce este în mintea contrafaceristului de doi bani,a greblistului Gâză (Poate,grebleur??? Mai degrabă!) când stabilește cum e cu imaginile pe care,generos ,ni le dezvăluie ? Să fie doar o secvență obișnuită de schizofrenie paranoidă? Poate un caz clasic de furt intelectual,de dare cu jula bukowineană,chit că dumnealui nu este,și el,decât un plutaș,bucovinean făcut, iar nu născut?
    Iată ce credem noi despre această bombastică și penibilă contrafacere culturală care pornește cu o hilară și de prost gust pupare în kur,cu repetiție,de politruc de lemn de fag și se încheie cu o veselă improvizație de aceeași factură,cea cu „nefericitul„ ieșit din ospicii…
    Cu privire la prima,cea cu „emigranții transilvani” – savantul nu cunoaște, deoarece nu a accesat secțiunea potrivită din internet, cum il cheamă pe pictor, de aia il dă drept „Pataky,mare pictor maghiar…”, care este László Pataky von Sóspatak,1857-1912,născut în zona Hațegului,pe unde existau și atunci mocani care mergeau la târg „cu doniți și cu ciubară”,cum zice un cântec,mai exact mocani din zona Buciumeni…Până la Tihuța s-ar mânaca căteva pite bune și,cu toate astea,strâns cu ușa, maestrul Gâză a răspuns că parcă știa el că este vorba despre mocani, însă Pataky a greșit,a plasat acțiunea ,totuși,la Tihuța,deci ei plecaseră dimineața la târg și s-au trezit,cumva,emigranți pe „șeaua” Tihuței,urmând ca cercetătorul Gâză să demonstreze împreună cu maestrul fortograf V.T. Rusu că marele Pataky era cam tehui,încurcaseu munții… Dealtfel,Pataky i-a tras câteva clape frumușele marelui Gâză,l-a mai încurcat cu fel de fel de titluri,după cum se va vedea,unele spectaculoase…
    Cum era de așteptat,între aceste două repere culturale pe care ni le propune,borne ale marturisirii sale de credință,colecția Illustrierte Bukowina (titlu luat cu japca de pe un ghid turistic de mâna a doua… http://prntscr.com/r4otbw ) se află imagini chinuite,contorsionate,atribuite aiurea,contrafaceri,improvizații,toate indicând clar un jenant și foarte urât mirositor sfertodoctism de suburbie culturală,de impostură și sfruntată manipulare.. Poate doar câteva,enumerate,deoarece contrafacerile sale sunt atât de numeroase și de uimitoare încât chiar și un spațiu virtual generos nu poate fi decât copleșit…
    Așa:
    „Ciobanul din Carpați”
    http://prntscr.com/r4im0t
    …este,de fapt.
    http://prntscr.com/r4iwdy
    … Ein Hirte (Juhacsz) in der Tatra, von Valerius Eljasz – Un păstor din Tatra…
    Apoi,
    ”Țărani români”,de Anatol de Demidoff
    http://prntscr.com/r4ixw0
    …este,pur și simplu
    http://prntscr.com/r4j06a
    ..adică ”Han unguresc ,Kezis,malul drept al Dunării” . Se vede și autorul,Raffet,anul 1819,Demidoff era un prinț rus,deci nu desenator,nu pictor,imaginea este din cartea sa :
    http://prntscr.com/r4j20n
    Traducerile gâziste din franceză (ca și din alte limbi străine…) sunt la nivel de gâgă,nici nu era cum să fie altfel deoarece ,cât a fost recuziter (adică lampagiu,sforar,hamal,electrician,nu?) la „teatrul” din Suceava,cel de dinainte de 1989,este vădit că ocupația sa principală nu era aceea dea învăța de la răposatul profesor Dospinescu, exilat ca urmare a unei greșeli față de regim ca secretar literar ,franceza ,ci tocmai de a-l învăța el pe domnul profesor,a-l învăța minte,anume sub conspirativ,pe note informative,dzicu unii,insă noi nu credem,până la proba contrarie, care,aceiași unii dzicu,că se va face în curând… Deci nici un desen din cartea cu pricina nu este opera lui Demidoff,sunt multe,n-are rost să le reproducem pe toate.
    Dealtfel,din toate imaginileatribuite de maestrul etniei huțule,puține sunt,în realitate adevărate,fiind pur și simplu plesnite aiurea,intitulate la fel,tot aiurea,fără discernământ sau legătură cu realitatea..
    Cum ar fi:
    http://prntscr.com/r4je9x
    ..care este,la mama ei,așa: „Volksgruppe aus Dobrowlany (Bezirk Zaleszezyki), von Zygmunt Ajdukiewicz…”
    http://prntscr.com/r4jcmp
    Este lesne de observat că sunt imagini ciupite și rebotezate din sețiunea Galiția a lucrării monumentale „Die österreichisch-ungarische Monarchie in Wort und Bild ”,aceasta:
    https://austria-forum.org/af/Bilder_und_Videos/Kronprinzenwerk
    …în care puteți găsi tot ce doriți,la un standard de calitate și rigoare impecabil,despre monarhia austroungară…

    Deci,cum ar fi,Illustrierte Bukowina altoită și ajustată,cu bucăți îăntregi din,să zicem,Illustrierte Galizien și din ce-o mai fi,etnii amestecate cu hârzobul,titluri fanteziste de analfabet funcțional…
    Cam așa cum hoții de cai iși vopseau bidiviii furați ,ca să-i poată vinde la târg…
    Ar mai fi câteva exemple cu valoare didactică și nu numai,iaca:
    „Slovaci din Poiana Mărului” (??)
    http://prntscr.com/r4p74e
    ..este așa:
    http://prntscr.com/r4p856
    …adică „Slovaci din Poiana Micului” Parcă am mai auzit,nu? Care Poiana Mărului?
    Încă:
    „Gospodării într-un sat român-rutean” , http://prntscr.com/r4pfz2
    …este,țineți-vă bine, http://prntscr.com/r4pgx0
    …adică „Aus dem Dorfe Miechocin, zwischen Tarnobrzeg und Baranow an der Weichsel, von Julian von Zachariewicz …”, Miechocin,un sat din Galiția,pe Vistula…Însă, poate că noi nu știm iar Vistula curge prin Bukowina,cf. document de la Roman al II-lea descoperit de cercetătorul Gâză,sub o piatră mormântală,la Corlata…
    „Uliță evreiască tipologică ” (???), http://prntscr.com/r4piph
    …este „Die Ukycia Sklepowa (Gewölbestraße) zu Czortkow in Podolien, von Julian von Zachariewicz” (strada Sklepowa din Czortkow,in Podolia…) Tot Galiția… http://prntscr.com/r4plfl
    Am sărit,cu părere de rău,peste unele mustind de prostie si mărginire,de tâmpenie,însă unele nu pot fi ignorate,așa:
    http://prntscr.com/r4pnyb „Nuntă maghiară”….Până aflăm de ce poartă mirele o seceră în mână,așa de timpuriu,să vedem ce zice neamțul care a făcut lucrarea… http://prntscr.com/r4psd0
    „Intoarcerea secerătorilor secui”,ilustrarea unui obicei popular maghiar, în care secerătorii sunt așteptați de către fete,la întoarcerea de pe câmp,sunt udați cu apă ,de recoltă bună,de sănătate,de alte celea…Este doar un preambul pentru ceea ce veți vedea că le face dumnealui ardelenilor,la timpul lor… Ca să nu mai zicem că e din secțiunea dedicată în volum Ungariei,n-are nimic de-a face cu Bukowina sa…
    Ce mai botează el? „Cimpoieș rutean”… http://prntscr.com/r4q0u1
    …dar nu e nici un rutean acolo,este http://prntscr.com/r4q1sj ,un polonez care cântă la cimpoi…
    Apoteotic,trebuie să încheiem în limitele prescrise în rețeta maestrului:
    http://prntscr.com/r4qw64
    Cu tragicul/nefericitul prinț de coroană Rudolf,în pasul Prislop et…. De ce? Doar pentru a preciza că imaginea este frumușel furată din :
    „Illustrationen im Kronprinzenwerk, Band 23: Ungarn – Band 6…” De unde a mai luat,masiv,ce i-a plăcut,spre botezare și recuperare culturală…
    Încă o dată,căutați aici,pentru comparații:
    https://austria-forum.org/af/Bilder_und_Videos/Kronprinzenwerk
    „Illustrierte Bukowina” cu titluri inventate,cu imagini care nu au nici o legătură cu Bukowina,procurate prin greblarea internetului și deturnarea scopului acestuia,un escroc de duzină care,iată,ajunge la vârsta pensiei obținând foloase necuvenite,fonduri publice pentru contrafaceri sau impostură…. Și care nu se dă dus,cum să se ducă ,cine îi mai procură lui derogări la pensie?
    Este însă cazul să încheiem ,iarăși,intr-un registru mai vesel! Așa,cu „Peisaj cu topograf”,din:
    http://dragusanul.ro/iconografie-ardeleana-peisaje/
    …căci: http://prntscr.com/r56o0c
    Iată imaginea,de top… http://prntscr.com/r56p24
    …și varianta originală:
    http://prntscr.com/r56qmj „Das Fogaraser Gebirge”,Munții Făgăraș…
    In centrul imaginii s-ar vedea o mogâldeață,bănuim că acela este topograful… Altfel,ce crede dumnealui că este un topograf? Dar de ce nu pantograf,fonograf,cartograf,caligraf?
    Iată sursa cea mai indicată pentru confruntare…. Să mai zicem doar că această secțiune, „Iconografie ardeleană”, geme de prăpăstii din astea…

    https://austria-forum.org/af/Bilder_und_Videos/Kronprinzenwerk/23.dt

  8. Aprodul_Purice says:

    Desert „tipologic”…
    http://prntscr.com/r5pvzh
    …zice dumnealui: „Români năsăudeni”… Scrie mare pe poză,oricât de dușmănos ai fi față de gotice:
    „Rümanen von Bucsum”… Români din Bucium.
    Bucium,adică locul de unde erau și „emigranții” ardeleni care treceau munții pe șeaua Tihuței,spre Bucovina,mai ezact spre Botoșana/Comănești,ca să dea nației un mare gauleiter… Si de unde își lua,cu predilecție,temele marele pictor maghiar Pataky,adică,repetăm, Bucium,comitatul Hunedoara,unde încă mai sunt mocani…Marele pictor maghiar Pataky,născut la Brad, îi mai trage clapa de multe ori,să vedem…
    Caz de manual:
    Veti şti,stimati cititori,ca domnul Gâză se afla intr-o specială relaţie de duşmanie cu Pataky,mare pictor maghiar,cel mai important motiv fiind acela ca orgoliosul mare pictor maghiar este sictirit că geniul Obcinelor Mari&Mici nu i se poate adresa,nu-l poate menţiona, pre numele său complet,ceea ce marele pictor maghiar Ladislaus Pataky de Sospatak nu poate suporta! Unde dai,in toata opera sa măreaţă,scoasă ca expresie desavârşită a libertăţii sale de opinie,deci si pe banii statului dar si la hurtă,la liber,in concediu,cum ar fi,domnul Gâză nu-l scoate din Pataky din mare pictor maghiar! O sa va arătăm mullte chestii ale marelui Pataky,in viziunea novatoare a lui Ion Gâză-Botezătorul,care,bineînţeles,nu se poate poticni cu geniul său cu bulbuci in strâmta definiţie a bunului simţ vulgar…
    Atenţie mare la definiţia (explicatia,ma rog) dată de domnul Gaza imaginii de mai jos:
    http://prntscr.com/9wtqe3
    …deci “Asezare transilvana inspectata de autoritati” !
    Să reţinem,in treacăt,că unde nu prea biruie,domnul Gâză se scoate cu “asezare transilavana” sau “cetate transilvana” sau “biserica transilvana” sau “moara de apa transilvana”,ca sa evite interpretările inamicale,in sensul ca ori e prost,ori e prost – una din doua,deoarece,cam toate,au titluri date de respectivii autori transilvani agreati in lucrarea pe care – nimeni nu stie de ce – dumnealui se simte obligat sa ne-o ofere, in palpitante foiletoane,adica “Die Osterechisch-ungarische Monarchie in Wort und Bild” ,adica,pe romaneste, “Monarhia austro-ungara in cuvinte si imagini”,din care dumnealui scoate la greu imaginile,cât priveste cuvintele,e mai greu…Ca să avem ce comenta,iată şi imaginea nemţească,neajustată de domnul Gâzâ cu mijloace despre care vom vorbi in alta parte:
    http://prntscr.com/9wtzw7
    Stupoare totală! Se vede clar că este lucrarea lui Ladislaus Pataky şi se referă la ceva ce se cheamă BOICZA !
    Ce să fie?
    Apoi,în imaginea (iconografia…) originală sunt 6 (sase) buc. inspectori,domnul Gâză a “ras” cca una buc. inspector,primul,din motive necunoscute! Să fie,cumva, vorba de unele asemănări supărătoare,să fie primul inspector autoritar un prototip al vreunui inamic local al domnului Gâză,un fel de “nomen odiosa”?? Putem banui de ce a renunțat domnul Gâză la șeful grupului de inspectori și anume dintr-un motiv foarte terestru – ca să scape de textul intercalat în imaginea originală,a lăsat doar 5 (cinci) „inspectori”…
    Autorităţile statului austro-ungar care inspectează aşezarea prezintă si neşte caracteristici suspecte, care ţin de etichetă… Să băgaţi de seamă că primul seamănă mai degrabă cu un marţafoi,este descheiat la nasturi,cu excepţia celui de la gât,are pantaloni cu bazon,neşte ceva ce seamana a teneşi de Drăgăşani in picioare! Si ceilalţi poartă căciuli tuflite,cumva,a liberare,ţinută neglijentă,incât stai să te intrebi dacă nu cumva au terminat o inspecţie desfăşurată in regim de fapte de corupţie sau asimilate,sa fi consumat ceva cu edilii iar in tăbârcile alea atârnate in lateral să fie ceva şpagă,cf. speţa Kokos&Microsoft !…
    Crudul adevăr,care îi disculpă pe bieţii “inspectori”,este acela ca imaginea este doar reproducerea unui desen al lui Lasylo Pataky,un pictor maghiar, când mic,când mare,intitulat “BOICZA”, pe româneşte „BĂIŢA”,o localitate miniera de lânga Deva,unde se exploata minereul aurifer inca de pe vremea romanilor…
    Iar inspectorii sunt nişte mineri necajiţi,care se intorc de la munca sau merg la…
    Mai sunt multe astfel de “clape” trase de scorţosul mare pictor maghiar Pataky domnului Gâză,pe care le vom furniza cu titlu de desert,să le guste si sprijinitorii mai mult sau mai puţin (o)culţi ai domnului Gâză… Pe care ar putea să-l folosească ei ca şampon,să se spele pe cap cu el,că au crezut că numai noi avem plăcerea asta…
    In fine,iată cum reacționează dumnealui,deosebit de țâfnos și arogant în relația cu vulgul care,mă-nțelegi,nu pricepe chiar tot din munca sa de savant&cercetător pe internet…
    http://prntscr.com/r6e2ql

  9. Aprodul_Purice says:

    Parle vu franse?
    http://dragusanul.ro/colbul-ignorantei-la-saczova-in-buckowine/
    „1788, aprilie 11: „Generalul comandant al Galiţiei a scris la Cernăuţi, în 13 martie, că Baronul de Schmerzing, general-maior, a trecut, cu un detaşament de infanterie şi de cavalerie, frontierele Bucovinei; că el a ocupat cinci sate inamice şi s-a asigurat de siguranţa drumului care duce la Hotin; el a instalat o baterie de tunuri pe malul stâng al Nistrului.
    Ungaria, 20 martie 1788. În legătură cu scrisorile care vin din Bucovina, febra fetei („putrides”) a început să facă ravagii printre trupe; batalionul Schroeder a pierdut 80 de oameni” (Gazette de France, 11 aprilie 1788, p. 123).”
    Ceea ce reprezintă traducerea de către savantul Gâză a textului de mai jos
    http://prntscr.com/r70hjj
    din
    https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k6280258s/f1.item

    …Dar fraza buclucașă se traduce astfel: „..Potrivit scrisorilor din Buckowina,febra tifoidă incepe să facă ravagii printre trupe; batalionul lui Schroeder a pierdut 80 de oameni…”
    Febra putridă,cum mai era denumita în epocă,este mai cunoscuta ca febră tifoidă; in descrierea caracteristicilor sale ,maladia mai era descrisă ca fiind și fetidă… Deci,„febra fetei”,la Gâză!
    O dovadă in plus că omul nu cunoaște sensul propriu al unor substantive comune din limba română… Putrid,fetid,inseamnă ,conform oricărui dicționar aflat la îndemâna marelui pescuitor de cultură de internet, http://prntscr.com/r6zg3m
    Cât de importantă este această constatare,are doar valoarea unei șicane mărunte la adresa marelui cărturar? Fiindcă suntem acuma la zona „franceză” a talentelor sale ,să mai arătăm o situație comparabilă!
    In criză de subiecte,la cacealma,in sfidarea cititorilor de orice vârstă,cu intenție (este foarte ușor de dovedit…) dumnealui publică traduceri ale unor lucrări,în foileton,așa:
    http://dragusanul.ro/frederic-dame-bucarest-en-1906-ii/
    … țineți-vă bine, http://prntscr.com/r6zl2c ,„Casa care,în 1872,făcea parte din Universitate” !!!
    Iată cartea http://prntscr.com/r6zme2
    …și pagina http://prntscr.com/r6zn71 ,cu traducerea subtextului imaginii: „Casa țărănească care,la 1872,încă stătea în fața Universității,lipită de peretele (zidul…) grădinii prințului Șuțu…”
    Iată și o pagină relevantă dintr-un blog nostalgic,făcut de cunoscători:
    http://bucharestunknown.blogspot.com/2009/11/am-gasit-pe-net-o-poza-extraordinara.html
    Încât suntem în drept să ne întrebăm:nu mai bine ar publica dumnealui o imagine a casei în care „presta”,pe vremea uceniciei la uzinele Vulcan,pe lângă acei nesăbuiți „extremiști de dreapta”,ăia care se îmbătau și strigau măscări dezagreabile regimului,casa lui C.Z.Codreanu,adică?
    Cu traducerile ne-am lămurit… Pe scurt,mai sus se vede calitatea îndrumătorului tineretului din șanțul Cetății de Scaun a Sucevei… Mai urmează,chestii de fond la care nu v-ați gândit.
    Merită însă să cităm din clasici… Dixit domnul Varvaroi,fost șef, pe hârtie, al savantului și omului de cultura mare,domnul Gâză: ”Domnu’ Ionică,da’ cine vă obligă pe dumneavoastră să scrieți cărți?”

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI