Premieră la Teatrul Municipal „Matei Vişniec” Suceava:

„H.A.H. – Hidden Abuse Holdings”

Teatrul Municipal „Matei Vişniec” Suceava anunţă intrarea în producţie a unui nou spectacol, a cărui premieră va avea loc pe 29 noiembrie, la ora 19

Potrivit unui comunicat de presă al teatrului sucevean, spectacolul „H.A.H. – Hidden Abuse Holdings” este un concept de Botond Nagy, după Beaumarchais, ce va fi realizat pe scena teatrului sucevean. Regizorul Botond Nagy a ales să lucreze pentru acest proiect cu artişti puternici şi creativi, apreciaţi de critica de specialitate, dar şi de public: Kali Ágnes – dramaturg şi poet, Andreea Săndulescu – scenograf, Tímea Ágnes Benedek –designer de costume, Claudiu Urse – compozitor şi George Pop – coregraf.

Botond Nagy ne este prezentat ca fiind unul dintre cei mai tineri şi talentaţi regizori din România. Născut la Braşov, el a urmat cursurile Universităţii de Arte din Târgu Mureş, secţia Regie de teatru, clasa Bocsárdi László. Botond Nagy a lucrat cu regizori precum Tompa Gábor (la spectacolul „Sfârşit de partidă” – Compania Tompa Miklós, Târgu Mureş) sau Radu Afrim („Akárki” – Teatrul Tamási Áron, Sfântu Gheorghe). La cei 26 de ani ai săi, are deja o bogată experienţă în teatru şi semnează regia unor spectacole atât în teatrele de stat, cât şi în cele independente (Teatrul Maghiar de Stat Cluj, reactor de Creaţie şi Experiment, Teatrul Figura Studio, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, Teatrul „Andrei Mureşanu” şi Teatrul „Tamási Áron” ambele din Sfântu Gheorghe), mai arată sursa citată.

„Mereu conectat la evenimentele teatrale de marcă, Botond Nagy participă în 2018 la un masterclass Shakespeare, condus de renumitul Andrew Visnevski la Teatrul Naţional din Atena. Deloc întâmplător, unul dintre spectacolele sale, «Nora», de Henrik Ibsen, montat la Teatrul Maghiar de Stat Cluj, este prezentat în cadrul ediţiei 2019 a Festivalului Uniunii Teatrelor din Europa (UTE-FEST) – prestigioasă grupare teatrală europeană, fondată de Giorgio Strehler şi Jack Lang în 1990.

Spectacolele lui sunt denumite instalaţii techno-poetice, care reinterpretează formele teatrale binecunoscute şi prezintă, în modul cel mai crud, realitatea zilelor în care trăim. Este un tip de teatru radical, ostentativ, care l-a şi impus pe Botond Nagy ca un regizor a cărui paradigmă e recitirea clasicilor în canoanele începutului de secol XXI” precizează comunicatul teatrului.

Aflăm că şi acest spectacol, „H.A.H. – Hidden Abuse Holdings”, porneşte din dramaturgia clasică, dezvoltând mai departe problematica piesei lui Beaumarchais, „Figaro”: aşa-numitul „drept de prima noapte”.

Botond Nagy, despre spectacolul „H.A.H. – Hidden Abuse Holdings”: „Figaro este, poate, primul erou din clasa mijlocie din dramaturgia universală. Acest spectacol, însă, ia doar ca pretext povestea lui. Ne aflăm deja in media res, în centrul unei lumi obscure, caracterizată de abuzul nostru cel de toate zilele. Este abuzul fără de care s-ar destrăma orice sistem ierarhic, monarhic sau capitalist, despre democraţia fake şi societatea cu frica în sân. Mă interesează eroii de zi cu zi, care au supravieţuit terorii psihologice generate de un abuz de putere. Vreau să vorbesc despre cei care s-au eliberat din sclavia contemporană, acea sclavie care începe cu: Trimite-ne, te rog, un CV!

Dincolo de toate acestea, noţiunea de independenţă este doar o iluzie. Cum poţi fi, astăzi, cu adevărat independent, când, zi de zi eşti racordat numai la lucruri de care depinzi. Depindem de societate, depindem de oameni şi de supermaketul de la colţ. Nici măcar faţă de tine nu eşti independent, fiindcă faci parte dintr-un întreg, iar asta se numeşte Viaţă. Aşa că apare întrebarea: cum putem trăi, în primul rând, fără să abuzăm de noi înşine?, şi abia apoi cum putem convieţui fără să ne lăsăm abuzaţi de ceilalţi sau să-i abuzăm noi pe ei? Abuzul şi violenţa sosesc în linişte, la fel ca moartea. În acest spectacol vă prezentăm un birou de abuz, unde moartea interioară este inevitabilă. Avem tendinţa să credem că ne facem rutina zilnică, dar nu. În fiecare zi îmbătrânim un pic şi în fiecare zi devenim puţin mai altfel, iar cu cât suntem mai altfel, cu atât ajungem mai aproape de acel punct unde nu mai există niciun sunet, nicio imagine, ci doar senzaţia că totul trece. Şi a trecut” a declarat regizorul.

Distribuţie: Bogdan Amurăriţei, Răzvan Bănuţ, Horia Butnaru, Cristina Florea, Diana Lazăr, Delu Lucaci, Alexandru Marin, Diana Marin, Cătălin Ştefan Mîndru, Cosmin Panaite, Clara Popadiuc şi câinele Akilah de Badea Gheo.

Premiera spectacolului va avea loc pe 29 noiembrie a.c., de la ora 19. Biletele vor fi puse în vânzare începând cu data de 4 noiembrie, la casieria teatrului sau online. Preţul unui bilet este 40 lei. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: