Boală grea

La comanda Ministerului Sănătăţii, o entitate de profil a căutat să afle, pentru prima jumătate a anului, dacă pacienţilor trecuţi prin peste 350 de unităţi medicale din ţară li s-au cerut „bani sau atenţii”, asta însemnând – până la un punct pe care nimeni nu ştie unde să-l pună în relaţia dintre pacienţi şi cadrele medicale – posibile condiţionări ale actului medical. După cum deja aţi aflat, s-a croit o ierarhie, au fost difuzate nişte informaţii care, din păcate, au la bază răspunsurile unor anonimi cărora le-a fost simplu să zică ce-au zis prin telefon ori online, dar despre care mai curând se înţelege că li s-a părut OK să nu deranjeze autorităţile pentru aşa situaţii. Cert este că în vârful clasamentului s-au situat cu precădere spitale din Bucureşti, asupra cărora presiunea pacienţilor este maximă. Primul din top, Spitalul Universitar din Bucureşti, avea să riposteze ulterior cum că cei 153 de reclamanţi (anonimi) reprezintă doar 0,18% din totalul pacienţilor din perioada respectivă, aşa că… nu este vorba despre „un fenomen reprezentativ”. Altfel, cercetarea nu zice nimic despre eventualii pacienţi care ei înşişi – spre a-şi „asigura” circumstanţial liniştea că „scapă”, vor fi atentat la buzunarele/ conturile unor cadre medicale cu astfel de „indulgenţe”. Altfel, din eroare şi intenţie, cam ne lipsesc aşa cercetări cu privire şi la alte domenii româneşti unde eventual se dă şi se cere. În ce priveşte sănătatea, notăm că, potrivit raportului mai sus avut în vedere, Spitalul de Psihiatrie Siret a fost notat la capitolul „zero solicitări”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: