Cătălin Nechifor susţine că Suceava poate beneficia de o situaţie favorabilă pentru a deveni un hub aeronautic de transport pasageri şi marfă

> După simfonii, rapsodii, colocvii şi alte paranghelii, cred că trebuie să venim cu lucruri serioase, consideră deputatul Pro România

 Preşedintele Organizaţiei Judeţene Suceava a Pro România, deputatul Cătălin Nechifor, a declarat, vineri, că a constatat un concurs între prefectul Mirela Adomnicăi şi preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, privind numărul de kilometri de drumuri naţionale sau judeţene care au fost modernizate.

„Constat că au adunat proiecte din mai mulţi ani, nu e doar ce s-a făcut în acest an calendaristic. Vă dau un singur exemplu: centura Sucevei. Unde au pus-o? La dl Flutur, la dna Adomnicăi, pentru că eu ştiu că e începută încă din primul mandat al dlui Lungu, ca să vă daţi seama cât de vechi e acest proiect început în urmă cu vreo 12 ani” a spus Nechifor.

El a spus că ar trebui ca responsabilii din judeţ să se preocupe de proiecte strategice care vor avea impact asupra dezvoltării zonei.

„După simfonii, rapsodii, colocvii şi alte paranghelii, cred că trebuie să venim cu lucruri serioase” a declarat Cătălin Nechifor, care a spus că a avut recent discuţii la Bucureşti cu potenţiali investitori care ar vrea să vină la Suceava să deschidă un hub aeronautic pentru transport cargo şi transport pasageri.

El a menţionat că discuţiile nu sunt noi, fiind începute încă de când era preşedinte al CJ Suceava şi moderniza aeroportul.

„Unul din atuurile pentru dezvoltarea aeroportului pe care o vedeam cu construcţia unui nou terminal pentru partea de pasageri cât şi pentru partea de marfă, de cargo. Din nefericire, din 2016 şi până acum nu s-a mai întâmplat nimic în acest sens” a spus Nechifor, care a arătat că aeroportul a rămas fix la fel cum l-a lăsat, iar numărul de curse nu a crescut, ba chiar s-au pierdut unele destinaţii, pentru că Tarom nu mai zboară la Torino, iar Wizz Air a renunţat la Verona şi Veneţia. Potrivit lui, cu chartere de vacanţă şi o singură destinaţie în plus, la Memmingen, „nu se face mare lucru”.

El consideră că există potenţial pentru un hub aeroportuar la Suceava, mai ales că plasarea geografică a municipiului este pe un culoar favorabil ce ar permite transportul internaţional de mărfuri.

Nechifor a explicat că Aeroportul Suceava e poziţionat pe un culoar bun, mai ales că, după incidentul din Ucraina (doborârea unui avion al Malaysia Airlines), s-au făcut schimbări în zborurile europene, iar Suceava ar putea să profite de acestea.

„Din nefericire – ceea ce am vorbit şi cu investitorii respectivi – nu există încă situaţia de infrastructură rezolvată. Nu s-a făcut, din păcate, niciun pas în plus” a spus Nechifor, care a arătat că proiectul pe care îl prezenta, de modernizare a Centrului Economic „Bucovina” (CEBS), care stă şi astăzi nefolosit, nu a fost îmbrăţişat de preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

 „Dl Flutur a venit foarte aprig cu acel proiect de repornire a judeţului. L-a repornit un pic, după care a rămas fără carburant, pentru că nu s-a mai întâmplat nimic de atunci decât simfonii, rapsodii şi colocvii” a spus Nechifor.

El a menţionat că ar trebui să se facă ceva în acest sens, pentru că se pierd timpi importanţi şi momente favorabile.

„Fără să construieşti nimic, fără să ai viziune, fără să creezi platforme economice importante nu vei genera niciodată o situaţie în care să vină cineva, concret, să investească şi să aducă şi curse de transport marfă” a spus Nechifor.

El a arătat că proiectul său prevedea folosirea infrastructurii CEBS cu separarea fluxurilor de pasageri şi cargo.

Nechifor consideră că acesta este un proiect uriaş pentru Suceava pentru că autostradă, drumuri rapide, sau cale ferată modernă nu se vor face în perioada următoare şi că există o şansă care ar putea genera foarte multe locuri de muncă. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: