Pe Podul Unirii se va circula din primăvara lui 2020

>„Am făcut primii paşi pe noul pod” a anunţat primarul Ion Lungu, menţionând că al treilea pod al Sucevei a fost ridicat în doar 4 luni şi 20 de zile > Pentru primul tronson al rutei ocolitoare, cel dinspre Calea Unirii, în lungime de 1,8 km, se lucrează la expertizarea tehnică şi la întocmirea documentaţiei de scoatere la licitaţiei

Podul Unirii, care traversează râul Suceava, în zona fostei gropi de deşeuri menajere a municipiului a căpătat contur. Primarul Ion Lungu informa, vineri, că lucrările sunt în stadiu avansat, iar începând cu primăvara anului viitor pe noul pod se va putea circula.

„Am făcut primii paşi pe noul pod, Podul Unirii. Structura de rezistenţă a podului a fost încheiată, cele două culei şi cele trei pile au fost turnate şi s-a început montarea grinzilor. Într-o săptămână vor fi montate toate cele 24 de grinzi. Până la sfârşitul sezonului rece, podul va fi asamblat, iar în primăvară va fi pus în circulaţie” anunţa Lungu.

Edilul-şef a revenit a doua zi, felicitând firma constructoare pentru performanţă. Aceasta deoarece, cu toate că execuţia a fost estimată a dura 16 luni, infrastructura podului a fost amenajată, iar grinzile s-au montat în mai puţin de 5 luni. „Putem spune că mai avem un pod în municipiul Suceava. În 4 luni şi 20 de zile podul a fost ridicat. Felicitări constructorului” a transmis, sâmbătă, şeful executivului sucevean. Reamintim că pe 15 aprilie a.c., a fost dat startul lucrărilor la noul pod peste râul Suceava, obiectiv care este amenajat în zona fostului „Călău”, respectiv a subtraversării cursului de apă cu conductele de transport a apelor menajere ale urbei reşedinţă de judeţ înspre staţia de tratare-epurare. Ruta alternativă Suceava – Botoşani, inclusiv podul peste râul Suceava, a fost proiectată de Comir Botoşani, constructorul Podului Unirii fiind tot o firmă botoşăneană, respectiv Cornell’s Floor, „fiică a unei companii americane”.

Valoarea investiţiei se ridică la 4,23 de milioane de lei, fără TVA, termenul de execuţie fiind de 16 luni, iar finalizarea construcţiei a fost prevăzută pentru 15 august 2020.

Reamintim că ruta ocolitore are circa 4 km, plecând de pe strada Apeductului, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada Traian Vuia, trecând pe lângă bazinele de decantare ale ACET, peste pârâul Cetăţii, continuă cu podul nou peste râul Suceava, strada Energeticianului, strada betonată de lângă Termica, traversând calea ferată, ajungând pe strada Traian Popovici şi ieşind în DN 29, în dreptul fostei Avicola. Pe lângă acest traseu, un altul ar include strada Mirăuţi, cu intrare din centrul Sucevei, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada Petru Rareş, în partea opusă, o variantă fiind pasajul de sub calea ferată şi ieşirea la şcoala generală din Plopeni, în timp ce o alta presupune rularea pe lângă calea ferată până la staţia CFR Văratec, cu ieşire în Salcea, pe DN 29.

Podul de peste râul Suceava are o lăţime de 11 metri, cu câte o bandă de 4 metri pe fiecare sens şi cu două trotuare de câte 1,5 metri lăţime, de o parte şi de cealaltă a carosabilului. Finanţarea este asigurată din creditul contractat de municipalitate, relaţiile contractuale durând 24 de luni începând cu 19 decembrie 2018, când a fost parafat contractul cu firma câştigătoare a licitaţiei de execuţie.

În ceea ce priveşte ruta de ocolire a zonei comerciale a municipiului, cea care va face legătura directă cu DN 29 Suceava – Botoşani, primarul Ion Lungu a anunţat că se lucrează la expertiza tehnică pentru porţiunea de la intersecţia Căii Unirii cu strada Traian Vuia şi strada Apeductului. Este vorba despre drum de categoria a III-a, de 1,8 km, cu o lăţime de 7 metri lăţime, cu trotuare, reţea de canalizare pluvială şi un podeţ peste pârâul Cetăţii.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: