Tabăra de vară – timp preţios

 Vara aduce cu sine şi bucuria vacanţei mari, timp de recreere şi adunat amintiri frumoase!

Una din activităţile pe care le desfăşor în această perioadă este cea de însoţitor/organizator în tabere şcolare. În ultimii ani, numărul lor a crescut, fiecare organizator încercând să atragă cât mai mulţi participanţi. Este bine, pentru că părinţii conştienţi de importanţa unei astfel de experienţe pentru copiii proprii şi cadrele didactice dispuse să-şi asume responsabilitatea însoţirii au posibilitatea de a alege tabăra potrivită în acel moment pentru micii aventurieri.

Recent m-am întors din Tabăra ArtEd de la Durău, unde am petrecut o săptămână alături de copiii de la clasă, dar şi de elevi din judeţele Bacău, Iaşi şi Suceava. Nu am ales întâmplător această locaţie, ci am optat pentru ea ştiind că cei mai mulţi dintre elevii mei n-au mai fost într-o tabără şcolară, n-au mai fost expuşi până acum la o astfel de autonomie faţă de părinţi.

Părinţii sunt diferiţi! Copiii sunt diferiţi! Nevoile sunt diferite! Abordările sunt diferite! Prin urmare, există multe tipologii de copii şi părinţi, ceea ce face misiunea grea, dar nu imposibilă. Un lucru e cert. Tabăra este un loc unde toată lumea trebuie să se simtă bine!

Şi aşa a fost!

Cei 18 ani de experienţă ai Taberei ArtEd certifică calitatea serviciilor oferite. Nu le fac reclamă şi nici nu au nevoie. Locaţia este minunată, spaţiul fiind generos şi sigur pentru copii. Distanţa până acolo este potrivită copiilor din învăţământul primar. De asemenea, un punct forte îl constituie mâncarea diversificată şi foarte bună, agreată chiar şi de cei mai pretenţioşi şi mofturoşi. Însă toate acestea nu ar fi suficiente pentru a determina un participant să revină cu drag în tabără. Ceea ce o face deosebită este modul de organizare a activităţilor şi diverselor ateliere concepute/susţinute de traineri pricepuţi. Aşa se face că elevii au luat parte la ateliere de teatru, de dans, de art-craft, de sport, de supravieţuire în natură, de îndemânare, toate îmbinate armonios cu plimbări în aer liber prin pădure, pe munte, cu vaporaşul pe Lacul Izvorul Muntelui, întâlniri cu jandarmii montani, căţărări, escaladări, tiroliană, vizite în staţiune şi la Mănăstirea Durău, discotecă şi, evident, mult aşteptatul foc de tabără.

În cele cinci zile petrecute împreună, elevii au socializat, s-au adaptat, au găsit soluţii, au fost stimulaţi şi încurajaţi, şi-au înfrânt temerile şi au reuşit. În ultima zi de tabără, copiii au oferit un minunat spectacol de dans şi teatru, în care s-au implicat cu toţii, fiecare dorind să arate ce a învăţat. Am rămas plăcut surprinsă să descopăr aptitudini nebănuite la unii copii din propria clasă: un bun orator în persoana unui elev extrem de tăcut, o mică actriţă talentată, o dansatoare cu un ritm extraordinar.

În concluzie, sunt de părere că secretul reuşitei unei astfel de tabere şcolare este determinat de comunicarea foarte bună între cadrul didactic şi părinţii elevilor, de alegerea taberei potrivite, prezentarea profilului acesteia şi de respectarea unor reguli clare, stabilite de comun acord.

Dacă există empatie pentru copiii aflaţi în tabără, pentru temerile lor (şi mai ales ale părinţilor), pentru inadaptările lor, pentru dorurile lor, pentru dorinţele lor, vom trece cu uşurinţă peste „problemele” care pot să apară, reuşind să evităm situaţiile neplăcute. Fără îndoială că există şi cazuri în care aşteptările nefondate ale părinţilor atotştiutori în reguli de parenting intervin în buna desfăşurare a activităţilor.

Îndemnaţi-vă copiii să participe la astfel de tabere şi nu vă neliniştiţi când vă vor povesti că au băut apă de la izvor, că şi-au murdărit pantalonii, nu şi-au schimbat tricoul, că au mâncat şniţelul fără cuţit şi furculiţă, ori cât de buni au fost fragii culeşi. Important este să faceţi alegerea taberei potrivite, în care organizatorii, responsabilii, însoţitorii au atributele necesare desfăşurării activităţilor de acest gen.

Tabere reuşite vă doresc, din care să culegeţi cât mai multe amintiri frumoase!

„Dacă vrei să vezi un curcubeu, trebuie să accepţi ploaia!”

Prof. înv. primar LAVINIA OCSANA PALAGHIANU,

Şcoala Gimnazială „Miron Costin” Suceava

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: