Primăria Suceava face controale la salariaţii angajaţi să îngrijească persoane cu handicap grav

 Funcţionarii publici, angajaţii contractuali şi asistenţii personali ai persoanelor cu dizabilităţi primesc şi anul acesta tichete de vacanţă plătite din bugetul municipiului Suceava. Primarul Ion Lungu a declarat că, până la această dată, s-au procurat şi achitat vouchere pentru circa 50% din personalul executivului şi cel al instituţiilor subordonate, pentru ceilalţi distribuirea având loc în perioada următoare.

„Este vorba despre o sumă destul de mare, una de 1,7 milioane de lei. Jumătate din tichete le-am distribuit, facturile către emitenţi le-am plătit, mai avem încă două facturi, iar în zile următoare le vom da la toată lumea, deşi nu este simplu” a declarat şeful municipalităţii, adăugând că beneficiarii au fost cei din aparatul de specialitate al executivului, la ceilalţi lucrători respectivele „recompense financiare” urmând a ajunge în cel mult două săptămâni. Lungu spune că au parte de tichete de vacanţă inclusiv asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, suportarea acestora din bugetul local ridicând probleme, mai ales în oraşe mai mici şi cu număr mare de beneficiari din categoria celor amintiţi. „Este o problemă delicată, pe care primarii au ridicat-o şi la şedinţa Asociaţiei Municipiilor din România, solicitând premierului Viorica Dăncilă modificarea legislaţiei în domeniul social. Aceasta deoarece există oraşe în care numărul de asistenţi este egal cu numărul de angajaţi de la primărie. În Suceava sunt mai puţini, la 762 de salariaţi, existând aproximativ 400 de asistenţi personali ai persoanelor cu handicap grav, însă numărul acestora din urmă creşte pe zi ce trece” a evidenţiat şeful executivului sucevean.

Primarul Sucevei crede că trebuie manifestată o mai mare exigenţă în procedura de desemnare a asistenţilor respectivi, angajarea lor trebuind să se facă, după opinia sa, pentru situaţii cu adevărat grave şi în care chiar este necesară această formă de protecţie socială. Aflăm că aspectul a devenit presant după ce plata salariilor asistenţilor personali a fost trecută din sarcina Guvernului în cea a bugetelor locale.

„Mulţi vin de la ţară, îşi fac domiciliul flotant în reşedinţa de judeţ, în ideea că există bani mai mulţi. Primarii din alte localităţi îi trimit la oraş, se prezintă la comisia de la Prefectură, în care noi nu suntem parte, şi, astfel, ne trezim în faţa faptului împlinit. Atât timp cât banii veneau în proporţie de 90% de la bugetul de stat, nu prea ne interesa cât de mulţi sunt, însă după ce trebuie plătite 100% din bugetul municipiului, lucrurile s-au schimbat. Vom face verificări, anchete sociale la faţa locului, să vedem dacă îi găsim, întrucât, la un anumit domiciliu am avut surpriza ca la o doamnă cu handicap să fie angajate două tinere care să o îngrijească. Există şi anomalii de felul acesta” a explicat Ion Lungu.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: