Statul paralel şi centrele de reflecţie

S-au auzit multe discuţii şi opinii despre „statul paralel”, dar arareori a apărut explicaţia reală că de fapt toată această invenţie mediatică ascunde altceva şi miroase de la o poştă distanţă a manipulare grosieră. Iată că încet-încet apar în spaţiul public elementele doveditoare: în timp ce jurnaliştii fideli, televiziunile de propagandă ale PSD şi ale guvernului se strofocau să ne convingă cât de nociv este statul paralel împreună cu noua securitate, „centrele de reflecţie” aranjau legile Justiţiei în aşa fel ca niciun justiţiar să nu se mai poată apropia de Liviu Dragnea şi de ceilalţi mahări cu dosare penale din jurul său. Apoi aceste „centre de reflecţie” nu înseamnă stat paralel?

Iată ce a scris fostul ministru al Justiţiei, Tudorel Toader: „forma celor două proiecte de OUG a fost primită la MJ, elaborată fiind în alte centre de reflecţie”. Asta înseamnă că sunt mai multe astfel de „centre” care au conlucrat şi conlucrează la redactarea legilor Justiţiei, a Codului penal şi a Codului de procedură penală, adaptându-le cerinţelor de impunitate ale majorităţii de guvernământ. În urma modificărilor textelor de lege, a apărut Secţia specială de investigare a infracţiunilor din Justiţie al cărei scop era să anihileze DNA şi orice acţiune justiţiară împotriva Puterii. Cât despre domnia legii…

Se pune întrebarea de ce ministrul Justiţiei, Guvernul şi Parlamentul au acceptat ingerinţele ilegale şi neconstituţionale ale respectivelor „centre”, din moment ce Parlamentul este singura autoritate legislativă, iar răspunsul nu poate fi decât acela numit de câţiva jurnalişti şi politicieni din Opoziţie: complicitatea în favorizarea făptuitorului, prevăzută şi în art. 269 alin. 1 din noul Cod penal. Deşi a tăcut şi a fost pasiv atunci, dându-şi seama în ce a intrat, dl Tudorel Toader încearcă post factum să-şi salveze măcar obrazul aruncând responsabilitatea asupra altora.

Ce şi unde sunt acele centre de reflecţie? E clar că nu sunt nici la Parlament, nici la Guvern, iar prin deducţie logică putem afirma că jurişti experimentaţi, cu o asemenea capacitate de analiză şi abilităţi nu sunt decât la casele de avocatură implicate până acum în procesele penale ale lui Liviu Dragnea şi ale celorlalţi, de nu cumva va fi fiind vorba şi de magistraţii impuşi de partid ori de guvern în diferite funcţii de răspundere. Nu este mult timp până se va afla, dar nu se va afla până la schimbarea puterii politice actuale.

Nu ne rămâne decât să ne întrebăm cum se face că, într-un stat de drept, cu partide care-şi zic democratice, cu guvern şi parlament legitime, a fost posibil să fie uzurpate dreptul Legislativului de a legifera democratic şi să se creeze o elită cleptocratică exceptată de la răspunderea în faţa legii, fiindcă de respectivele modificări nu se puteau prevala oamenii de rând, ci doar un cerc restrâns de favorizaţi ai politicii şi apăraţi de acei avocaţi. Or asta nu mai înseamnă egalitate în faţa legii, nici procese corecte! Degeaba scrie în Constituţie.

Faptele expuse mai sus i-au trezit din amorţire pe birocraţii de la Bruxelles care tot reacţionează de ceva vreme, însă fără cine ştie ce rezultate. Ba înainte de alegeri chiar se punea problema activării articolului 7. Aşadar putem conclude că Guvernul şi Parlamentul României joacă la cacealma: nu recunosc supremaţia tuturor legilor şi a tratatelor UE sau întind foarte mult coarda, eventual până se vor lehămeţi înalţii comisari. Şi apoi posibilitatea unui RoExit îi încântă, dar să nu fie cu propria mână, ca să nu trezească revolte populare. De aceea, afirmă sus şi tare că atât poporul, cât şi Guvernul nu mai pot dormi noaptea de dragoste şi respect pentru UE, dar Guvernul şi Parlamentul sunt suverane, aşa că UE să-şi vadă de ale ei.

Numai că alegerile europene din acest an au arătat o preocupare intensă pentru eradicarea corupţiei, de aceea partidele care au înţeles să se pună în serviciul propriilor cetăţeni şi să se manifeste împotriva hoţiei au câştigat alegerile. Aşa că evoluţia ulterioară a ofensivei împotriva corupţiei nu este greu de anticipat. Dar n-ar fi pentru prima dată când Europa civilizată merge într-o direcţie, iar autorităţile româneşti, în alta. Direcţie care şi de data asta va fi pierzătoare.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: