Piaţa auto înregistrează o creştere de 10,7% în primul semestru

Piaţa auto din România înregistrează, după primele 6 luni din 2019, o creştere generală de 10,7%, iar în luna iunie, piaţa totală se apreciază cu 7,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. În ultimele 12 luni, piaţa auto din România a fost în continuă creştere, potrivit APIA.

În continuare, în România, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice care acoperă 57% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele şase luni ale lui 2019. Numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime şase luni (36.122 unităţi) este cu 25,6% superior celui din perioada similară a anului trecut (28.751 unităţi), chiar dacă, în 2019, programul Rabla a fost demarat cu o lună mai târziu.

Ca urmare, şi ponderea persoanelor fizice a crescut, pe ansamblul perioadei analizate, de la 38% în 2018 la 43% în 2019. În ceea ce priveşte autoturismele rulate, în primele şase luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 217.701 unităţi, cu 7,3% mai puţine decât în 2018, dar şi pe structură de vârstă îmbunătăţită, cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 12,2%.

Producţia (71.601 unităţi), şi exportul (71.427 unităţi) Ford România după primele 6 luni din 2019 continuă pe volume consistente, înregistrând performanţe relativ similare cu cele de anul anterior.

Luna iunie 2019 consemnează un volum al vânzărilor de autovehicule noi în creştere (+7,6%) comparativ cu luna similară a anului trecut. Ca urmare, în primele şase luni ale anului 2019, se înregistrează o creştere generală a pieţei cu 10,7%, pe un volum total de 98.538 unităţi. Din acestea, 84.300 sunt autoturisme (care înregistrează, astfel, o creştere de 11,9%) şi 14.238 vehicule comerciale (în creştere cu 4,4%).

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 27.642 unităţi, urmată de către Renault, cu 9.084 unităţi şi Volkswagen 8.388 unităţi, Dacia conducând topul la categoria autoturisme, iar Ford la cea de vehicule comerciale uşoare.

La autoturisme, topul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 26.200 unităţi (31,1% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 7,6% faţă de 2018), urmată de Renault cu 8.182 unităţi (9,7% cotă de piaţă, volume în creştere cu 37,0% faţă de 2018); Volkswagen 7.418 unităţi (8,8% din total piaţă, volume în scădere cu 1,8%), Skoda 6.889 unităţi (8,2% cotă de piaţă, volume mai mari cu 1,9%) şi Ford 5.168 unităţi (6,1% cotă de piaţă, volume mai mari cu 11,9%). Pe modele, cu cele 10.973 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şase luni din 2019, urmat de Dacia Duster cu 5.981 unităţi, Dacia Sandero 5.680 unităţi, Renault Clio 3.994 unităţi şi Skoda Octavia 2.468 unităţi.

Analizând segmentarea pe clase, după primele şase luni ale anului, piaţa prezintă o evoluţie mixtă, astfel: creşteri pe segmentele Sport (+43,9%), SUV(+21,8%), clasa C (+5,2%), clasa B (+1,9%) şi scăderi pe F (-41,2%), D (-15,7%), A (-13,1%), MPV (-5,1%) şi E (-1,5%).

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele pe benzină deţin un procent de 71,6% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în primele şase luni ale lui 2018 (59,0%). Dintre primele 10 mărci/ modele cele mai vândute 6 mărci şi, respectiv, 9 modele au o pondere în vânzări cu motorizări pe benzină peste această medie.

Pe plan european însă, după primele şase luni din 2019, au fost înregistrate volume mai mici ale vânzărilor de autoturisme noi din Uniunea Europeană, aceste au scăzut cu 3,1% comparativ cu 2018. Scădere este determinată, în special, de ţările EU15, care au şi cea mai mare pondere în totalul pieţei Uniunii Europene, depreciere lor fiind, în ansamblul de 3,6%.

În iunie 2019 vedem o scădere importantă, respectiv -7,8%, după un uşor reviriment din luna mai. Principalele ţări din UE care, împreună, acoperă cca. 75% din piaţa, înregistrează după 6 luni următoarea evoluţie: Franţa -1,8%, Germania +0,5%, Italia -3,5%, Spania -5,7% şi UK –3,4%, conform analizei APIA.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: