Programul de asfaltări din Suceava este dat peste cap din cauza lipsei muncitorilor

 Programul de asfaltări din 2019 are neşansa de a nu fi îndeplinit, cu toate că, la început de an, autorităţile administraţiei publice locale din municipiul Suceava anunţau cea mai mare campanie de reparaţii din toate timpurile.

Potrivit primarului Ion Lungu, în teren ar trebui să se afle 10 formaţii lucru, însă, efectiv, intervenţiile sunt făcute de maxim 5 dintre acestea. Mai mult, una dintre firmele care au câştigat licitaţia pentru întreţinerea şi repararea infrastructurii rutiere din reşedinţa de judeţ este angajată şi în execuţia rutei ocolitoare, pe tronsonul Şcheia – Moara. „Lucrurile nu merg aşa cum trebuie. Firma Autotehnorom – pentru care am tot respectul – s-a întins, lucrând şi la ruta ocolitoare, iar celelalte firme, la fel, au oameni puţini. Ne dorim să avem 10 formaţii la reparaţii, dar lucrăm numai cu 4-5 formaţii”, a reliefat primul gospodar al oraşului. Întrebat de ce nu ia măsuri de reziliere a contractelor încheiate cu societăţile în neregulă, Lungu a precizat ieri, într-o conferinţă de presă, că pe fondul crizei de forţă de muncă, aceasta nu ar fi decizia cea mai bună, „întrucât nu există garanţia că se va găsi un constructor mai bun”. Şeful municipalităţii sucevene spune că a ridicat această problemă, a împuţinării societăţilor de construcţii, şi în cadrul întâlnirii pe care primarii au avut-o cu premierul Viorica Dancilă, unii dintre aceştia plângându-se că la licitaţiile pentru executarea proiectelor europene sau a celor PNDL nu se înregistrează măcar câte un singur ofertant. „Putem lua măsuri de reziliere a contractului, dar mâine ar putea veni altă firmă, care să nu aibă nici măcar tot atâţia muncitori. Una dintre marile probleme pe care le avem este lipsa din România a forţei de muncă cu calificare, iar acesta este doar începutul. În România multe licitaţii nu se vor face din această cauză, inclusiv cele pentru proiecte cu fonduri europene”, a evidenţiat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Firmele care au adjudecat serviciul de reparare şi întreţinere a infrastructurii rutiere sunt Autotehorom, Florconstruct, SUCT şi ConBucovina, bugetul disponibil pentru 2019 fiind de 30 de milioane de lei, cel mai mare din ultimii 30 de ani.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: