Sucevenii continuă să plece legal la muncă sezonieră în Germania

> Doar în primul trimestru, CJP a eliberat 3.886 de formulare care atestă că solicitanţii nu sunt asiguraţi în sistemul de securitate socială din România, anul trecut fiind solicitate 14.224 de asemenea formulare

Casa Judeţeană de Pensii Suceava a eliberat, în primul trimestru al anului 2019, aproape 4.000 de formulare E101 pentru persoanele care urmează să desfăşoare o activitate sezonieră pe teritoriul Germaniei şi care nu sunt asigurate în sistemul de securitate socială din România, se arată într-o informare a instituţiei sucevene. Procedura are loc în baza unui acord încheiat între România şi Germania, prin care s-a convenit utilizarea unilaterală a acestui document. „Până la data de 31 septembrie 2019, au fost eliberate un număr de 3.886 de formulare. Formularele se eliberează persoanelor care pleacă să muncească în Germania, documentele atestând faptul că solicitantul nu este asigurat în sistemul de securitate socială din România”, se precizează în informarea CJP. În 2018, în cadrul compartimentului specializat al Casei Judeţene de Pensii au fost înregistrate 14.224 de cereri de notificare a respingerii cererii de emitere a „formularului E101”, în cazul lucrătorilor emigranţi, angajaţi temporar pe teritoriul Germaniei, în vederea efectuării unor lucrări sezoniere.

Numărul sucevenilor care merg să muncească în Germania este în creştere, dacă luăm în calcul primul trimestru al anului 2015, perioadă la finele căreia Casa Judeţeană de Pensii completase şi înmânase 3.196 de formulare E101. Persoanele care doresc să intre în posesia unui asemenea formular se vor prezenta la Casa de Judeţeană de Pensii cu cererea-tip şi o declaraţie pe proprie răspundere; copie de după actul de identitate; acte care atestă situaţia din România (contract individual de muncă, decizie de încetare a activităţii, adeverinţă de concediu fără salariu etc.), documente referitoare la activitatea sezonieră desfăşurată în Germania, precum şi o copie după contractul încheiat cu un angajator din acest stat. Atât la solicitarea eliberării formularului E101, cât şi la ridicarea acestuia, trebuie să se prezinte titularul cererii. În cazuri excepţionale, în care titularul nu este disponibil, poate fi mandatată, pe baza unei procuri autentificate, o altă persoană. Din conţinutul procurii autentificate este obligatoriu să rezulte că mandatarul este împuternicit să formuleze solicitarea de eliberare a formularului E101, respectiv pentru ridicarea acestuia. Notificarea calităţii de neasigurat în sistemul de securitate socială din România se emite începând din 2011.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: