Calea ferată de mare viteză Suceava – Bucureşti

> Deputatul liberal Ioan Bălan îl întreabă pe ministrul Transporturilor dacă vor începe lucrările şi care sunt costurile estimate astfel încât viteza trenurilor de călători să fie de peste 160 km/h

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a solicitat, miercuri, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să precizeze dacă intenţionează să lanseze procedura pentru modernizarea căii ferate Suceava – Bucureşti pentru circulaţia trenurilor de mare viteză, aşa cum susţin parlamentari din majoritatea de guvernare.

„În majoritatea statelor dezvoltate din Uniunea Europeană, transportul pe calea ferată reprezintă mijlocul cel mai rapid, cel mai sigur şi cel mai ieftin de deplasare, atât pentru călători, cât şi pentru mărfuri. Din păcate, de aproape 30 de ani, în România nu se realizează investiţii în infrastructura de transport feroviar, motiv pentru care traficul s-a mutat, în mod natural, pe cale rutieră. De exemplu, dacă între Suceava şi Bucureşti ar fi existat o cale ferată de mare viteză, care ar fi permis circulaţia trenurilor cu viteze de peste 160 km/h, atunci distanţa dintre Cetatea de Scaun a Moldovei şi Capitala ţării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puţin de 3 ore, avantajele fiind net superioare (prin costuri, siguranţă şi timp) transportului rutier şi celui aerian” a spus Bălan.

El arată că deşi în Master Planul General pentru Transporturi s-a specificat că pe ruta Suceava – Bucureşti există un număr consistent de pasageri, de câteva mii care ar călători cu trenul zilnic şi ar justifica pe deplin investiţia, ministerul nu a întreprins demersuri concrete pentru a obţine finanţare din fonduri europene nerambursabile pentru a moderniza această cale de rulare.

„Recent, unii reprezentanţi ai majorităţii parlamentare au declarat că Guvernul urmează să dea hotărârea de guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi de execuţie în vederea demarării lucrărilor de modernizare a rutei CF Suceava – Bucureşti, în vederea creşterii vitezei de deplasare la peste 160 km/h” a spus Bălan.

 Având în vedere importanţa deosebită a acestei căi ferate pentru întreaga regiune de nord-est şi faptul că un asemenea proiect nu implică exproprieri sau despăgubiri suplimentare, ci doar modernizarea căii ferate existente, Bălan cere ministrului să confirme dacă la Ministerul Transporturilor s-a elaborat hotărârea de guvern pentru demararea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia căii ferate de mare viteză Suceava – Bucureşti.

Totodată, el îi cere – dacă răspunsul este afirmativ – să precizeze termenul la care estimează că ar putea începe lucrările, precum şi durata modernizării căii ferate Suceava – Bucureşti, dar şi costurile estimate pentru modernizarea acestei rute, astfel încât viteza trenurilor de călători că fie de peste 160 km/h?

El mai vrea să afle dacă ministerul a solicitat Comisiei Europene ca acest obiectiv de investiţii să fie finanţat din fonduri europene nerambursabile disponibile în cadrul financiar 2014 – 2020. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: