La Şcoala Gimnazială Nr. 3 Horodnic de Sus în „Săptămâna altfel”

Proiecte educative

„Săptămâna altfel”, desfăşurată în perioada 15-19 aprilie a.c., a adus şi pentru copiii de la Şcoala Gimnazială Nr.3 Horodnic de Sus o serie de activităţi şi surprize. Preşcolarii, elevii din clasele primare şi gimnaziale au fost alături de noi şi împreună ne-am implicat în diverse activităţi creative şi recreative.

Fără presiunea unui clopoţel, a tablei, a lecţiei şi mai ales a catalogului, elevii s-au bucurat în unanimitate de „Săptămâna altfel”. Elevii au nevoie de activităţi care să le lărgească lumea spirituală, să le împlinească setea de cunoaştere, să le ofere prilejuri de a se emoţiona puternic, de a fi în stare să iscodească singuri pentru a-şi forma convingeri durabile. Puşi în situaţia de a acţiona singuri, ei îşi însuşesc cerinţele exterioare şi le transformă în propriile motive interioare, după care se conduc.

Suntem conştienţi că meseria de dascăl este, în realitate, o semiprofesie, care implică nu numai o dimensiune instrumentală (competenţe, cunoştinţe), ci şi o dimensiune profund umană. Venim în faţa elevilor noştri cu un arsenal de sentimente, valori şi atitudini, suntem empatici, creativi, încercăm să ni-i apropiem şi să-i descoperim, pentru a le forma dobândirea deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.

Prin derularea responsabilă a activităţilor, elevii au avut posibilitatea să-şi formeze un comportament liber, responsabil, deschis spre comunicare şi iniţiativă.

Prima zi a programului a fost dedicată lecturii şi a purtat numele „Cărţile copilăriei”. Activitatea a promovat orientarea copilului spre literatură. S-au realizat următoarele tipuri de activităţi: prezentări de carte pentru copii, dotarea bibliotecii şcolii prin donaţii de carte, recondiţionarea cărţilor deteriorate din bibliotecă, iar elevii cei mari le-au citit celor mici, provocându-i să recunoască şi să imite personajele.

Proiectul „Sunt ceea ce mănânc” s-a desfăşurat în colaborare cu dna Ana Ionesi, nutriţionist. Elevii au înţeles cum trebuie să organizeze mesele zilnice pentru a beneficia de vitamine şi minerale, pentru a consuma fructe şi legume şi pentru a face combinaţii alimentare sănătoase. Au aflat despre efectele alimentaţiei nesănătoase asupra organismului lor şi cum să evite astfel de mâncăruri alegând o variantă mai sănătoasă.

Educaţia pentru securitate personală s-a materializat prin derularea de exerciţii demonstrative de simulare a primului ajutor în situaţii de urgenţă de către un echipaj de la Serviciul de Ambulanţă Rădăuţi, în cadrul activităţii „Stop – viaţa are prioritate!”. Elevii au observat câteva manevre pentru acordarea primului ajutor unei persoane inconştiente şi au învăţat să aşeze victima aflată în stare de inconştienţă în poziţie laterală de siguranţă şi care este importanţa unei astfel de poziţii. În ultima parte a activităţii au aflat câteva noţiuni despre arsuri, hemoragii, fracturi, despre simptomele care apar în cazul lor.

Nu a fost uitată nici importanţa mişcării pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, în acest scop desfășurându-se proiectul „Minte sănătoasă în corp sănătos”, în colaborare cu doamna kinetoterapeut Cristina Rotaru. Aceasta i-a învăţat pe copii câteva exerciţii de prevenire a scoliozei. Activitatea a fost importantă deoarece sportul educă, disciplinează şi, din acest punct de vedere, completează perfect celelalte forme de educaţie.

Săptămâna s-a încheiat în atmosfera sărbătorilor pascale care se apropiau, prin desfăşurarea proiectului „Ne pregătim de Înviere”, derulat în parteneriat cu parohia din Horodnic de Sus. Obiectivele au fost: dezvoltarea interesului faţă de tradiţiile pascale ale românilor, cunoaşterea de către elevi a însemnătăţii sărbătorii Paştelui şi a sacrificiului Mântuitorului, consolidarea comportamentului moral-religios, dezvoltarea abilităţilor de muncă în echipă pentru realizarea unor produse finite specifice.

„Şcoala altfel” la Şcoala Gimnazială Nr.3 Horodnic de Sus a reprezentat şi în acest an şcolar un real succes, completând în mod armonios paleta de activităţi nonformale şi asigurând un echilibru între cele două tipuri de educaţie – formală şi non-formală –, ambele în beneficiul elevilor şi preşcolarilor.

Colectivul didactic al Şcolii Gimnaziale Nr.3 Horodnic de Sus mulţumeşte tuturor partenerilor implicaţi în activităţile din cadrul programului naţional „Şcoala altfel”: părinţi, membri din comunitatea locală şi partenerilor de proiecte. (Colectivul cadrelor didactice de la Şcoala Gimnazială Nr.3 Horodnic de Sus)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: