Datorită legii iniţiate de deputatul PNL Suceava Ioan Bălan

Jocul „de-a v-aţi ascunselea” dintre şoferi şi radarele Poliţiei Rutiere a luat sfârşit

> În niciun stat european poliţiştii nu stau furişaţi în maşini neinscripţionate sau chiar prin boscheţi, precizează deputatul

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan, care a iniţiat, alături de colegul său Florin Roman, proiectul de lege pentru modificarea art.109 din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, mulţumeşte deputaţilor care au votat pentru adoptarea acestei legi şi afirmă că prevenţia va trebui să fie prioritatea zero a autorităţilor române pentru creşterea siguranţei pe drumurile publice, dar şi pentru alte politici din sectorul public.

„După mai bine de un an şi jumătate de când am iniţiat acest proiect şi după ce Curtea Constituţională a României s-a pronunţat şi a considerat că modificările propuse de mine sunt constituţionale, prin votul a 186 de deputaţi care au înţeles sensul legii, proiectul a fost adoptat” a declarat Ioan Bălan.

El susţine că s-a făcut un pas mare către normalitate prin faptul că dispozitivele destinate măsurării vitezei, inclusiv cele de tip pistol, vor fi instalate exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile şi însemnele distinctive ale Poliţiei Rutiere.

„În niciun stat european poliţiştii nu sunt obligaţi de şefii lor să stea furişaţi în maşini fără înscrisurile poliţiei sau chiar prin boscheţi, ci stau la vedere, în uniforme şi cu maşini inscripţionate. Aşa aplică aceştia sancţiuni tuturor celor care încalcă legea şi aşa trebuie să fie şi la noi, în România” spune Ioan Bălan.

El a adăugat că peste tot în Uniunea Europeană poliţiştii au mai mult de 60% dintre acţiunile lor în zona preventivă, în vreme ce la noi 100% sunt în zona aplicării de sancţiuni.

„Prin această lege se va pune capăt jocului absurd, de-a şoarecele şi pisica, pe care îl jucau atât şoferii care voiau să încalce legea, cât şi ofiţerii de poliţie ascunşi prin tufişuri, care erau trimişi de şefi să îşi facă «norma de amenzi». Cu cât au redus aceste practici numărul de accidente rutiere sau numărul de victime pe drumurile publice? Datele statistice ne spun ceea ce ştim cu toţii, cu nimic!” atrage atenţia Ioan Bălan.

Deputatul sucevean mai susţine că, de asemenea, la nivelul autorităţilor române responsabile, acţiunile de tip preventiv lipsesc cu desăvârşire.

„Statele dezvoltate au reuşit să reducă numărul de drame de pe şosele nu numai prin sancţiuni, ci construind drumuri moderne, fără pericole, printr-o mai bună pregătire a conducătorilor auto şi prin campanii preventive asupra şoferilor şi pietonilor.

Când România va pune mai mult accent pe politicile de prevenţie, atunci şi costurile statului vor fi mai mici, iar populaţia va resimţi în mod real beneficiile unor politici bune, fie că este vorba despre siguranţa circulaţiei rutiere, despre politici de sănătate sau despre cum sunt administraţi banii publici.

După succesul pe care l-am înregistrat astăzi la nivel parlamentar, mă gândesc foarte serios să demarez un nou proiect legislativ, tot cu caracter preventiv, prin care să înăspresc foarte tare sancţiunile pentru conducătorii auto care se urcă la volan după ce au consumat alcool sau substanţe interzise. Dacă scăpăm de ei de pe şosele, vom fi cu toţii mult mai în siguranţă!” a conchis Ioan Bălan. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: