Cezar’s

Suvenire

Abuz. 1. Numim – ca alegători – „abuz” o decizie ce nu ne convine, emisă de un guvern ori de o altă autoritate de pe urma cărora nu obţinem niciun avantaj compensatoriu, ca între cumetri, fie ei şi de rangul trei. 2. În limbajul politicienilor, aşa se defineşte orice decizie – bună ori proastă, nu are importanţă  –  luată de un guvern din care ei nu fac parte.

Alegători. Persoane naive, flatate cu ideea că îşi pot bate joc de politicieni, pe când în realitate lucrurile stau evident pe dos.

Cinism. „Lăsând la o parte cele întâmplate, doamnă Lincoln, cum v-a plăcut piesa de teatru?” (Tom Lehrer)

Democraţie. „Democraţia este ca un balon care atârnă deasupra voastră şi vă determină să priviţi în sus, în timp ce alţii vă scotocesc prin buzunare.” (George Bernard Shaw)

Diferenţă (esenţială).  „Principala diferenţă pentru istoria universală, dacă aş fi fost împuşcat în locul lui Kennedy, este că Onassis probabil că nu s-ar fi însurat cu doamna Hruşciova.” (Nikita Hruşciov)

DNA. – Vă întreb pentru ultima oară:  unde aţi fost în noaptea de vineri spre sâmbătă? – Vai de mine, domnule/ doamnă…, puneţi aceleaşi întrebări ca nevastă-mea!

Explicaţie. „Infidelitatea este cea mai eficientă alegere.. uneori.” (Jeri Ryan)

Impoliteţe. Un beţiv povesteşte altui beţiv: Şi cum mă duceam liniştit spre casă, deodată simt că cineva mă calcă pe mână! Ce oameni, dom’le, în ziua de azi!…

Lanţuri. Sfârşitul anilor 1980. Un câine român şi unul din RSS Moldovenească discută peste Prut. – Cum e la voi, acum, cu perestrioka asta? – O, cu totul altfel! Muuult mai bine! – Serios?  – Păi, fii atent: înainte aveam un lanţ de un metru, acum are trei metri! Altă libertate, frate! – Bine…, dar mâncarea? – Mă rog, mâncarea e tot la cinci metri…

Mărturisire (de deputat). Nu e adevărat că în timp ce dormim în Parlament ne gândim doar la târfe; mai des ne gândim şi la furat.

Microbist. Un dentist, după ce îşi termină lucrarea, îi spune pacientului: – Îmi faci un serviciu, te rog? Poţi să ţipi foarte tare de câteva ori? – Păi de ce, că de data asta… chiar nu a fost   aşa de rău?! – Da, dar mai am vreo cinci pacienţi afară… şi nu vreau să pierd nicicum meciul de la 6!

Neatenţie. O greşeală cu urmări grave: acum 20 de ani am dezbrăcat din neatenţie o femeie, iar de atunci o tot îmbrac.

Poveşti. „Poveştile de dragoste sunt ca şi cele vânătoreşti: dacă le-ar auzi vânatul…” (P. Leautand)

Prezent. „Abuzează de prezent! Lasă viitorul visătorilor, iar trecutul morţilor.” (Felix Leclerc)

Sfat (creştinesc). „Nu strânge averi creştine/ Căci cu banii nu te-ngropi,/ Să ai bani doar de tămâie, /De cinci scânduri… şi de popi.” (Anton Pann)

Suvenir. „O parte din turiştii români pleacă acasă cu obiecte din unităţile de cazare. Printre preferatele lor se numără prosoapele şi tacâmurile, dar şi obiectele mai puţin obişnuite cum ar fi furtunul de stins incendiul sau ghivecele de flori. Cel mai frecvent, unităţile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiştii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/ băuturi din minibar, nedeclarate de turişti atunci când se decazează (27%)” se arată într-un studiu al portalului de rezervări HotelGuru.ro. Lista obiectelor „împrumutate” de turişti conţine şi: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere şi ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenţii studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul, nota Mediafax, adăugând că studiul a fost realizat pe un eşantion de 140 de hotelieri din România, care au răspuns online. „Pe lângă obiectele lipsă, managerii de hoteluri şi pensiuni sunt, uneori, şi martorii unor evenimente mai puţin obişnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se număra şi cazul unui turist care a plecat fără să achite, pe uşa de la balcon, luând şi cheia cu el, sau al unora care au înlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenţă” se mai arată în studiu. Doar 25% din hotelieri încearcă să recupereze bunurile. Cei mai mulţi hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre aceştia contactează clientul pentru a-şi recupera obiectele. În acelaşi timp, turistul căruia i se reclamă lipsa unor obiecte din camera în care a fost cazat refuză de cele mai multe ori să recunoască, declară majoritatea respondenţilor.

Test. Fii sincer! Dacă ar trebui – la o adică –  să alegi între nevastă-ta şi premiul cel mare la loto… ce maşină ţi-ai cumpăra?

TV. Ştiaţi că unul din patru pământeni se uită acum la televizor?

Virtuoase (şi nu prea…). „Chiar şi cea mai virtuoasă dintre femei are în ea ceva care nu este tocmai cast.” (Balzac)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: