În urma celor 61 de acţiuni de control tematic şi operativ din trimestrul I la furnizorii de servicii medicale şi de medicamente

Sancţiuni în valoare de aproximativ 70000 de lei aplicate de CAS Suceava

Preşedintele-director general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava, medicul Claudiu Cobuz, a informat, recent, într-un comunicat de presă, că în primul trimestru al anului s-au efectuat 61 de acţiuni de control tematic şi operativ, în urma cărora au fost aplicate sancţiuni în valoare totală de aproximativ 70000 de lei furnizorilor de servicii medicale şi de medicamente aflaţi în relaţii contractuale cu instituţia.

Claudiu Cobuz a spus că activitatea de control din primul trimestru s-a desfăşurat în baza Planului de control pe anul 2019 avizat de Direcţia Generală Control şi Antifraudă a CNAS Bucureşti şi aprobat de preşedintele-director general al CAS Suceava.

El a spus că din totalul celor 53 de acţiuni tematice de control, 18 au fost efectuate la medicii de familie, opt la medicii specialişti din ambulatoriul de specialitate, două la furnizorii de servicii medicale paraclinice, 11 la farmacii, cinci la medicii stomatologi, şapte la furnizorii care derulează programe naţionale de sănătate şi două la spitale, iar alte opt au fost acţiuni de control operativ.

El a precizat că în urma controalelor efectuate la furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicală primară, în cazul a şase medici de familie s-a dispus recuperarea sumelor reprezentând reţete prescrise fără respectarea protocolului de prescriere a medicamentelor, în valoare de 5.646 lei, în cazul altor trei furnizori s-a constatat necompletarea corectă şi la zi a documentelor de evidenţă a serviciilor medicale, fiind aplicată sancţiunea contractuală de „avertisment”, altor doi medici de familie li s-a diminuat cu 10% valoarea lunară a punctului „per capita” pentru servicii medicale eronat raportate, în timp în cazul unui medic de familie i s-a aplicat sancţiunea de diminuare cu 10% a valorii lunare a punctului „per capita” pentru prescripţii medicale offline neintroduse în sistemul informatic.

Preşedintele-director general al CAS Suceava a mai spus că în asistenţa medicală ambulatorie trei furnizori au fost sancţionaţi cu diminuarea cu 5% a valorii minim garantate a punctului pentru luna în care s-a constatat nerespectarea programului de lucru declarat la CAS Suceava, în valoare totală de 2.955 lei, alţi şase furnizori au fost sancţionaţi cu avertisment pentru necompletarea corectă şi la zi a documentelor de evidenţă a serviciilor medicale, la prima constatare, în cazul altor şase medici s-a dispus recuperarea sumei de 35.364 de lei reprezentând servicii neefectuate şi măsura de diminuare cu 10% a valorii minim garantate a punctului.

Tot în ambulatoriul de specialitate, în urma controalelor s-a dispus ca în cazul unui medic să se recupereze suma de 6834 de lei reprezentând contravaloarea prescripţiilor medicale eliberate cu nerespectarea prevederilor legale, alt medic specialist a fost amendat cu suma de 5.000 lei pentru eliberarea concediilor medicale fără respectarea prevederilor legale, iar în cazul altul medic specialist s-a dispus rezilierea contractului cu CAS Suceava.

Sursa citată menţionează că în cazul unui furnizor de servicii de medicină dentară s-a aplicat sancţiunea de diminuare cu 5% a contravalorii serviciilor de medicină dentară aferente lunii în care s-a constatat nerespectarea programului de lucru declarat la CAS Suceava, în valoare totală de 100 lei.

Alţi şapte furnizori de medicamente au fost sancţionaţi cu diminuarea cu 5% a sumei cuvenite pentru luna în care s-a constatat nerespectarea programului de lucru declarat la CAS Suceava, în valoare totală de 6.935 lei.

Preşedintele-director general al CAS Suceava a adăugat că, în cazul unui spital, s-a dispus sancţiunea de diminuare cu 1% a valorii lunare de contract, în sumă totală de 6.531 lei, pentru consemnarea incompleta a datelor în foile de observaţie clinică generală.

„Toate acţiunile de control s-au efectuat cu respectarea prevederilor legale, furnizorii de servicii medicale au avut posibilitatea de a-şi exprima obiecţiile la constatările echipei de control consemnate în procesul-verbal, în termen de 3 zile” a explicat Cobuz, adăugând că activitatea de control are rolul de a verifica respectarea de furnizori a clauzelor contractuale, astfel încât „asiguraţii să poată beneficia în mod real şi nediscriminatoriu de serviciile medicale decontate din Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate”. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: