Raport al UE:

România are cele mai periculoase şosele din UE

> Suceava, judeţul de unde a pornit campania #şîeu, are cele mai multe accidente mortale din ţară

România este ţara cu cel mai mare număr de accidente mortale în Uniunea Europeană, potrivit unui raport al Comisiei Europene publicat în publicaţia britanică The Sun, iar judeţul Suceava este pe primul loc în ţară la accidente rutiere mortale.

Nevoia unor drumuri rapide şi sigure este tema campaniei „România vrea autostrăzi” #şîeu, la care au aderat milioane de români, lansată de omul de afaceri sucevean Ştefan Mandachi, care a şi construit cea mai mică autostradă din lume, cu lungimea de un metru, pentru a atrage atenţia autorităţilor asupra necesităţii unei autostrăzi în Suceava.

Situaţia gravă de pe şoselele din România a fost evidenţiată într-un raport al Comisiei Europene prezentat de publicaţia britanică The Sun, care arată că România este cea mai periculoasă ţară din UE pentru condus.

Astfel, potrivit raportului realizat în cele 28 de ţări UE, România are cele mai periculoase şosele din UE, având cea mai mare rată de decedaţi la un milion de persoane, respectiv 96.

Pe locurile doi şi trei se plasează Bulgaria şi Letonia cu 88 şi, respectiv, 78 de accidente mortale la un milion de persoane, fiind urmate de Croaţia (77), Polonia (76) şi Ungaria (64).

Acelaşi studiu arată că Marea Britanie are cea mai mică rată de decese în accidente rutiere, cu 28 de la un milion de locuitori, iar tot spre finalul clasamentului se află Danemarca şi Irlanda, cu 30 şi 31 de morţi în accidente rutiere la un milion de locuitori.

Raportul precizează că peste 25.000 de persoane au murit anul trecut în accidente rutiere în Uniunea Europeană, fiind în scădere cu un procent faţă de anul precedent.

Aceste cifre au fost prezentat după anunţul potrivit căruia toate maşinile noi din UE vor fi echipate din 2022 cu un sistem care va stopa şoferii să depăşească viteza legală.

Antonio Avenoso, director executiv al Consiliului pentru Siguranţa Transportului European, a spus că este dezamăgitor că numărul deceselor pe drumurile din UE a scăzut foarte puţin.

„Este cel de-al cincilea an la rând cu foarte mici progrese. Cu toate acestea sunt perspective ca situaţia să fie mai optimistă în viitor” a spus Avenoso, citat de The Sun.

Potrivit acestuia, ţările membre ale UE vor trebui să acţioneze astfel încât să întărească rolul poliţiei, să facă paşi semnificativi pentru reducerea încălcărilor de depăşire a vitezei, a celor care conduc băuţi sau drogaţi şi să se asigure că şoferii beneficiază de o infrastructură cât mai sigură.

„Discuţia privind siguranţa drumurilor poate fi controversată pentru că social media are acum tendinţa de a amplifica şi distorsiona subiectul. Dar 70 de persoane care mor zilnic, sau 500 de oameni care mor săptămânal pe drumurile din UE nu poate fi o problemă care să fie ignorată” a spus Avenoso.

Reamintim că Poliţia Judeţeană Suceava a anunţat în luna februarie a.c. un program integrat pentru reducerea numărului de accidente grave din judeţ.

Inspectorul-şef al Poliţiei Judeţene Suceava, comisar-şef Adrian Buga, a arătat că acest program integrat este în completarea programului existent la nivel naţional şi este adaptat specificului judeţului în încercarea de a reuşi reducerea numărului de accidente mortale şi grave, precizând că şi Comisia Europeană are ca obiectiv reducerea cu 50% a numărului de accidente grave.

Şeful Poliţiei Judeţene Suceava a arătat că, deşi în 2018 numărul de persoane decedate în accidente rutiere pe raza judeţului a scăzut de la 104 în 2017 la 84, judeţul Suceava rămâne pe primul loc în ţară.

„Ne-am dori să avem cât mai puţine persoane decedate sau rănite în accidente şi suntem obligaţi să venim cu soluţii noi” a declarat Adrian Buga. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: